Virtual reality är årets julklapp!

Medlem
Skrivet av Decado:

Lite förvånande att VR-glasögonen utsetts till årets julklappp, förutom att den är väldigt dyr (om du ska ha en vettig), nischad samt lite i sin linda fortfarande så behöver du även kringutrustning för minst lika mycket pengar för att kunna använda den.

Alltså här du tittat på listan över tidgare årets julklapp?
Spikmatta, råsaftcentrifug...
Ofta är årets julklapp något som handeln köpt in för mycket av och behöver lite extra reklam för att bli av med.

Medlem

Är folk så fattiga nu för tiden så dom inte har råd med en pryl för 9000 ?

Medlem
Skrivet av Mutumba:
Skrivet av MajorZen:

Hade det inte varet så galet dyrt hade ju en vanlig människa haft råd också!

Det beror ju på vilken VR pryl du vill ha. Jag köpte en Google Cardboard för 50 kr.

Tänker såklart på "riktiga" vr brillor som Vive eller Occulus Rift. Fulla upplevelsen liksom.

Har dock provat cardboard och dom fungerade helt oväntat bra.

Medlem

VR är redo först när fov blir närmre ögats, just nu ser det bara ut som att sitta väldigt nära en 3D-tv.

Medlem
Skrivet av kebbe:

VR är redo först när fov blir närmre ögats, just nu ser det bara ut som att sitta väldigt nära en 3D-tv.

Flyttar 3D-TV:n på sig när du vrider på huvudet?

Testpilot
Skrivet av MajorZen:
Skrivet av Mutumba:
Skrivet av MajorZen:

Hade det inte varet så galet dyrt hade ju en vanlig människa haft råd också!

Det beror ju på vilken VR pryl du vill ha. Jag köpte en Google Cardboard för 50 kr.

Tänker såklart på "riktiga" vr brillor som Vive eller Occulus Rift. Fulla upplevelsen liksom.

Har dock provat cardboard och dom fungerade helt oväntat bra.

Ja, jag håller med. Jag har testat HTC Vive med och det är ju en helt annan sak.

Men årets julklapp var ju bara "VR kit" så då får man väl räkna in samtliga VR prylar tänkte jag.

Medlem

Så nu skall alla sitta helt världsfrånvända med VR-headset? Du sköna nya värld.
http://www.roadtovr.com/wp-content/uploads/2016/07/Mark-Zucke...

Medlem
Skrivet av Piddelito:

Så nu skall alla sitta helt världsfrånvända med VR-headset? Du sköna nya värld.
http://www.roadtovr.com/wp-content/uploads/2016/07/Mark-Zucke...

Vadårå ?

Medlem

stör mig på att folk tror att dom testat VR när dom haft på sig en gear eller en google cardboard, och sen avfärdar det som en gimmick. oculus och PSVR ligger på gränsen för var som kan klassas som VR imo. det enda headsetet just nu som är VR "på riktigt" är vive, inte minst när den blir trådlös nästa år.

Medlem

Årets julklapp? Det är ett dåligt försäljningsknep bara. Säkert en bra pryl, men VR ska absolut inte bli årets vanligaste julklapp. Lägg pengarna på vettigare saker. Snart kommer bättre versioner av VR så det borde bli nackskott på de som rekommenderar den redan blivande omoderna produkten som finns i butik.

k3m
Medlem
Skrivet av rosski:
Skrivet av Araxnoid:

Haha vadå köper folk fortfarande julklappar?
Vi i våran familj slutade med det (och julhysterin) för 4-5 år sen

Antagligen eftersom julhandeln slår nya rekord varje år. Du måste verkligen leva i en bubbla...

OnT: hade vive gen 2 kommit hade det blivit en julklapp åt mig själv.

lägg ner attityden. det är ju sorgligt att Araxnoid o dennes familj speciellt barnen, valt att missa nåt så härligt som julen.

Medlem
Skrivet av Mutumba:
Skrivet av MajorZen:
Skrivet av Mutumba:
Skrivet av MajorZen:

Hade det inte varet så galet dyrt hade ju en vanlig människa haft råd också!

Det beror ju på vilken VR pryl du vill ha. Jag köpte en Google Cardboard för 50 kr.

Tänker såklart på "riktiga" vr brillor som Vive eller Occulus Rift. Fulla upplevelsen liksom.

Har dock provat cardboard och dom fungerade helt oväntat bra.

Ja, jag håller med. Jag har testat HTC Vive med och det är ju en helt annan sak.

Men årets julklapp var ju bara "VR kit" så då får man väl räkna in samtliga VR prylar tänkte jag.

Helt rätt. Jag ville bara få ut mina aggressioner på hur dyrt vive/rift är, i want that shit!

12
Skriv svar