Medlem
snabbspelare

När man läser recensioner av spel så blir jag ofta förvånad över hur recensenten bedömmer spelets "underhållningslängd". I den senaste artiklen kan man läsa typ "julens spel är kanske redan genomspelade" och när det recenseras ett spel som CoH så förväntas det spelas igenom på 3-4 timmar. Själv kan jag ha kul med ett spel i månader utan att spelat igenom det.

Nu till frågan jag tänkte ställa. Spelar resenceterna spel på enklaste nivå eller överhuvudtaget? Eller är det så att jag är totalkass på att spela?

Inaktiv

Att de flesta recensenter missade att Mass Effect saknad side quests säger en del. Jag har också märkt att de tar väldigt mycket inspiration från andra eller så har alla samma åsikt. Det är därför jag alltid velat ha en sån här gamespot liknande recessions grej där vanliga människor får tycka till. De som inte får 10 spel per månad och helst skulle vilja ha spel man kan sitta ner i flera månader utan att tröttna.

Det finns dock några bra. Nu när Super Play har dött så är min favorit Yahtzee. http://www.escapistmagazine.com/videos/view/zero-punctuation


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem

Svårighetsgraden de spelar på är nog normal eftersom det är denna som de flesta som köper spelet spelar på. Själv spelar jag nästan samtliga spel jag köper på svåraste eftersom jag snabbt tröttnar på spel som inte erbjuder mig en ordentlig utmaning.

När det kommer till att recensenterna spelar igenom spelet för snabbt så har du helt rätt. De gör detta eftersom de jobbar under tidspress och måste hinna med andra spel vilket gör att de inte hinner spela alla sidouppdrag som kan innebära att man ser spelet i ett nytt perspektiv eller att spelet förlängs avsevärt.

Det absolut bästa sättet att få reda på om ett spel är värt att köpa eller ej (om man bortser från att spela ett demo eller testa själva spelet) är att leta reda på så många recensioner man bara kan (kan varmt rekommendera gamerankings och metacritic för detta syfte) och läsa så många man bara orkar. Det absolut bästa är ifall recensenten delar ens egna preferenser när det kommer till vad man gillar och ogillar i spel och för att få reda på detta brukar jag ibland även läsa andra recensioner som denna har gjort för att få en hum om dennes smak.

Medlem
Skrivet av Jonny:

Nu till frågan jag tänkte ställa. Spelar resenceterna spel på enklaste nivå eller överhuvudtaget? Eller är det så att jag är totalkass på att spela?

Mitt råd för att få reda på detta är att spela ett spel som många klassar som riktigt svårt. Spel som jag själv (och många med mig) anser vara en utmaning är till exempel Mega Man spelen, Ninja Gaiden, Jak II, Devil May Cry för att bara nämna några.

Personligen anser jag att dagens spel är för lätta, idag är det mer en fråga om när man klarar ett spel och inte (som spelen på "min tid") om man överhuvudtaget kommer klara det=).

Medlem

Devil may cry spelen är ett skämt, detsamma gäller ju tyvärr för de senaste NG spelen tyvärr, blev ofantligt besviken när sigma kom och inte har det blivit bättre.

Det svåra med megaman är kontrollen som är gammal och inte finkänslig, dock är ju allting scriptat så är ju bara vinna över pusslet så är man i hamn, tyvärr.

Medlem
Skrivet av xhosa - A True Legend:

Devil may cry spelen är ett skämt, detsamma gäller ju tyvärr för de senaste NG spelen tyvärr, blev ofantligt besviken när sigma kom och inte har det blivit bättre.

Det svåra med megaman är kontrollen som är gammal och inte finkänslig, dock är ju allting scriptat så är ju bara vinna över pusslet så är man i hamn, tyvärr.

Jo DMC är väl kanske inte det bästa exemplet på ett spel som är svårt, däremot är Jak 2 sjukt svårt på sina ställen men liksom Mega Man spelen handlar det bara om repetition för att klara av vissa partier. För du har helt rätt, MM spelens svårighet ligger i att lära sig banan och när man väl kan den så är spelet inte längre så svårt. Nej dagens spel är för lätta, mycket tack vare att man kan spara när man vill och ett misstag inte innebär att man måste spela om hela spelet från början. Minns än idag hur jag svor högt varje gång jag gjorde en tabbe i Last Ninja eftersom det innebar att jag var tvungen att spela om spelet när jag dog. Idag finns det egentligen inte många spel som jag skulle vilja klassa som svåra, iaf inte om man jämför med spelen jag spelade som ung.

Medlem

Ja, fast jag personligen har inte samma tålamod nu som när jag var yngre. Åtminstone inte det där med att behöva spela om från början, speciellt när det gäller att man dör pga en glitch/bug.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Inaktiv

Vad är det som är lätt med Ninja Gaiden II (xbox) på Master Ninja?
Jag har inte kommit dit ännu då jag är kvar på Mentor.

Tror iofs att de som klarar NG på mentor även kommer klarar det på Master Ninja. Då lär man kunna sätta perfekta UT konstant.

Btw. Jag hade över 100 deaths när jag klarade NGII på Xbox Warrior, 0 när jag klarade det på PS3 Warrior. PS3 versionen är mycket lättare.

CoD: Modern Warfare 2 är verkligen ett skämt när det kommer till svårighetsgrad, Veteran svårighetsgraden är som normal på ett vanligt FPS.


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Medlem
Skrivet av Sipmo:

CoD: Modern Warfare 2 är verkligen ett skämt när det kommer till svårighetsgrad, Veteran svårighetsgraden är som normal på ett vanligt FPS.

Snackar vi xbox, ps3 eller pc här? Om det är pc så undrar jag om du är riktigt bra eller om du ljuger för att få e-penis.

Både jag och min bror är ganska bra på CoD eftersom vi alltid har spelat dessa spel men vi har riktigt kämpigt att plöja special-ops på veteran, speciellt banan med alla juggernauts.

Den banan där en springer på marken och en täcker från luften är sjukt rolig! Bara den banan gör att spelet är köpvärt!


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

1
Skriv svar