Så ska Niantic få alla att börja spela Pokemon Go igen

Robot
Så ska Niantic få alla att börja spela Pokemon Go igen

Det behövdes bara en Barbapappa-posör.


Gnällkuk
Så ska Niantic få alla att börja spela Pokemon Go igen

Nä, att kunna fånga en ny Pokémon kommer verkligen inte få mig att installera det igen. Det finns fortfarande inget att göra. En eller tio nya Pokémon förändrar inte det.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Fick den av en Magicarp på väg till jobbet.

Medlem

Pokémon Go saknar det som gör Pokémon roligt, så det krävs många förändringar för att jag ens ska prova spelet.

Medlem

Inför byte av pokemons och att man kan duellera med andra poketränare så kanske det är intressant igen.

Tycker för övrigt att hela combat systemet måste göras om med.

Medlem

Sist oftopic. Men denna artikel och flera andra fungerar inte knappen för att få upp kommentarena, knappen vägrar fungerar på mobilsidan.

Hänt på flertalet artiklar, lite slumpmässigt.

Medlem

Känns verkligen som vilket mobil-spel som helst, men om-skinnat.
Man väntar på att en mätare ska gå uppåt så man blir fetare. I detta fall level. Visst, man kan räkna ut att en pokemon man fångar på typ lvl5 är ultimat om man grindar upp den till max.
Men för mig som aldrig orkade köra på den nivån blev det snarare helt menlöst med de pokemons man fångade i början. De man fångade längre fram hade ju högre lvl/stats.
Så det fanns inget magiskt i att fånga nån pokemon. Bara en grej som man skulle skicka till professorn för godis.

Kombinerat med att det fanns typ noll variation.

Dottern gillade det iof...

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av broken-arrow:

Sist oftopic. Men denna artikel och flera andra fungerar inte knappen för att få upp kommentarena, knappen vägrar fungerar på mobilsidan.

Hänt på flertalet artiklar, lite slumpmässigt.

Skumt! Får kika. Annars är den nya sajten inte särskilt långt borta.


signatur
KoP
Medlem

Man behövde knappast vara Einstein för att förstå att det här spelet inte skulle hålla länge. Många hoppade väl på tåget av ren hype men hoppade sedan av när dom väl upptäckte att det inte var speciellt kul.

Skägg.
10 Chambers

Barnen är ju fortfarande helt fast, det tar objektivt längre tid att gå hem från skolan sedan i somras.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av broken-arrow:

Sist oftopic. Men denna artikel och flera andra fungerar inte knappen för att få upp kommentarena, knappen vägrar fungerar på mobilsidan.

Hänt på flertalet artiklar, lite slumpmässigt.

Skumt! Får kika. Annars är den nya sajten inte särskilt långt borta.

Får vi tjuvkika?
Har samma problem med kommentarerna på mobilsidan.

Medlem
Skrivet av KoP:

Man behövde knappast vara Einstein för att förstå att det här spelet inte skulle hålla länge. Många hoppade väl på tåget av ren hype men hoppade sedan av när dom väl upptäckte att det inte var speciellt kul.

Håller med om att man visste om det, dock måste jag säga att det var faktiskt en av mina bästa somrar jag haft på över 10 år faktiskt. Jag spelade sen runt 11 juli tills runt 11 september vilket är 2 månade,men det känns som om jag spelade mer typ 6-8 månader. Jag har mycket att tacka över för spelet. Jag har träffat många nya vänner och fått kontakten med gamla vänner igen som jag kommer ha kontakten med långt framöver. Vet hur jag kan bli så kan tappa kontakten med dom efter ett tag men brukar ta upp den igen. Under dom här 2 månaderna har Jag gjort så otroligt mycket att det inte är klockt. Saker jag aldrig skulle ha gjort normalt,jag har åkt runt till flera olika städer och ställen flera gånger i veckan med grupper av vänner för att jaga och upptäcka. För oss var nog bara pokemon en anledning att träffas. Typ hur dricka är en ursäkt för att umgås nästan. Jag vet att det låter dumt men det är typ sant. Utan pokemon nu har vi ej lika mycket att göra så inte lika stora grupper träffas längre och gruppen har splittras in i mindre grupper, vet att jag kommer få någon kommentar som "det är bara träffas ändå göra saker, det är Ingen ursäkt varför man ej träffas längre blablabla". Dock så är det svårt att träffas om man ej har något man kan jag tillsammans som alla gillar att göra som ej kostar och har något ställe att umgås på. För oss var nog pokemongo bara där för att man skulle träffas och ha något att göra undertiden då man ej visste vad man skulle göra.

Jag hoppas att något liknande händer nästa sommar, så att folk går ut igen som i somras och träffas, dock vet jag att det ej kommer nog att hända vilket är synd.

Inaktiv
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av broken-arrow:

Sist oftopic. Men denna artikel och flera andra fungerar inte knappen för att få upp kommentarena, knappen vägrar fungerar på mobilsidan.

Hänt på flertalet artiklar, lite slumpmässigt.

Skumt! Får kika. Annars är den nya sajten inte särskilt långt borta.

En till med samma problem. På just mobilsajten är det svårt att få fram kommentarsfältet.

Medlem
Skrivet av Peterboxy:

Fick den av en Magicarp på väg till jobbet.

Snyggt! AAAAnd then you quit? roligt så länge de vara hehe =).

Medlem
Skrivet av anon_319742:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av broken-arrow:

Sist oftopic. Men denna artikel och flera andra fungerar inte knappen för att få upp kommentarena, knappen vägrar fungerar på mobilsidan.

Hänt på flertalet artiklar, lite slumpmässigt.

Skumt! Får kika. Annars är den nya sajten inte särskilt långt borta.

En till med samma problem. På just mobilsajten är det svårt att få fram kommentarsfältet.

Har samma problem jag med (iphone6) med senaste mjukvaran


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Medlem

Lyckades nå level 3 och det räcker för mig.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av broken-arrow:

Sist oftopic. Men denna artikel och flera andra fungerar inte knappen för att få upp kommentarena, knappen vägrar fungerar på mobilsidan.

Hänt på flertalet artiklar, lite slumpmässigt.

Samma för mig, men jag avinstallerade Google på telefonen då den istället försökte söka på ordet "kommentera" än öppna fliken. Funkar för mig nu iaf.

Medlem
Skrivet av broken-arrow:

Sist oftopic. Men denna artikel och flera andra fungerar inte knappen för att få upp kommentarena, knappen vägrar fungerar på mobilsidan.

Hänt på flertalet artiklar, lite slumpmässigt.

Har samma problem på mobilen, men det löser sig om man uppdaterar sidan.

Medlem
Skrivet av Znakee:
Skrivet av broken-arrow:

Sist oftopic. Men denna artikel och flera andra fungerar inte knappen för att få upp kommentarena, knappen vägrar fungerar på mobilsidan.

Hänt på flertalet artiklar, lite slumpmässigt.

Har samma problem på mobilen, men det löser sig om man uppdaterar sidan.

Har gjort det som en idiot, fick gå över till desktop versionen och när jag skrivit inlägget och bytte tillbaks fungerade knappen helt plötsligt (gick även till andra artiklar innan jag bytte till desktopläget och där tvärvägrade den på flera stycken).

1
Skriv svar