Sweclockers guidar dig i TV-djungeln

Robot
Sweclockers guidar dig i TV-djungeln

Förbered dig inför Black Friday på bästa sätt.


Medlem
Sweclockers guidar dig i TV-djungeln

Jag skulle precis köpa ny TV så tackar för det, beslutade att vänta till nästa års rea istället.

Medlem

Finns det TV utan tv-mottagare? Vill ju ha en storbildsskärm för konsol och film, men kan lätt slippa TV-kanaler och tv-avgiften. ^^

Medlem
Skrivet av ForrestFox:

Finns det TV utan tv-mottagare? Vill ju ha en storbildsskärm för konsol och film, men kan lätt slippa TV-kanaler och tv-avgiften. ^^

Kolla upp dessa modeller: Philips Brilliance BDM4350UC & Acer ET430Kbmiippx

Vet inte om det är de rätta produkterna du är ute efter. Men för mig är det tv-skärmar utan mottagare.

Medlem

Ingen vet väl riktigt betydelsen för herzt...


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Medlem
Skrivet av ForrestFox:

Finns det TV utan tv-mottagare? Vill ju ha en storbildsskärm för konsol och film, men kan lätt slippa TV-kanaler och tv-avgiften. ^^

Har för mig att det räcker att man har dator och internet så får du betala ändå bara för att du kan kolla på svtplay.

Edit: Googlade lite och det verkar som att det inte är någon avgift bara för att du har bredband och dator. kör på !


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Medlem
Skrivet av Milky_81:
Skrivet av ForrestFox:

Finns det TV utan tv-mottagare? Vill ju ha en storbildsskärm för konsol och film, men kan lätt slippa TV-kanaler och tv-avgiften. ^^

Har för mig att det räcker att man har dator och internet så får du betala ändå bara för att du kan kolla på svtplay.

Edit: Googlade lite och det verkar som att det inte är någon avgift bara för att du har bredband och dator. kör på !

Jag har för mig att de inte fick rätt i den frågan (dataavgiften) och betalade tillbaka en massa människor som betalat TV avgiftslicensen när de hade en dator endast


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Sluta betala tv-licens. Public service stöder al-qaida. Dom talar med positivt tonfall om vita hjälmarna i syrien och deras "hjältedåd".. fan vad trött jag börjar bli på sverige. Vad hände med kritiskt granskande journalister?

Medlem
Skrivet av Milky_81:

Ingen vet väl riktigt betydelsen för herzt...

Skrivet av Milky_81:
Skrivet av ForrestFox:

Finns det TV utan tv-mottagare? Vill ju ha en storbildsskärm för konsol och film, men kan lätt slippa TV-kanaler och tv-avgiften. ^^

Har för mig att det räcker att man har dator och internet så får du betala ändå bara för att du kan kolla på svtplay.

Edit: Googlade lite och det verkar som att det inte är någon avgift bara för att du har bredband och dator. kör på !

Japp, var en som tog ärendet till domstol och lyckades få rätt Vet inte om det var den personen som hävdade att han inte hade så ny webbläsare/Flash att han kunde se play på nätet eller annan dom som vägde över.

Men man kan även säga att man inte har någon tv-mottagare (ingen som kan bevisa motsatta).

Medlem

Blev en LG OLED55B6V för mig!

Makalös bild!

WOW är det enda man behöver säga om denna tvn

Medlem

Känns som att många platt-tv-apparater uppvisar en bildkvalité där riktiga filmer ser ut som bakom kulisserna-filmer. Folk rör sig som papier maché-figurer mellan scenerierna. Undrar om det har med skärpeinställningarna att göra. Har för mig att någon förklarade att vissa inställningar lägger på en kontur runt objekt för att få en skarpare bild men att det medför att bilden ser absurd ut - om man märker det, för det är många som inte verkar ha förmågan att se det.

Nån som vet vad jag menar? Den här lite "gryniga", mjuka riktiga filmkvalitén försvinner och det ser ut som att det är filmat med en hemvideokamera (modell bättre då förstås). Eller ser ut som en sån långkörar-såpopera där de inte använt någon särskilt "filmisk" kamera.

Medlem
Skrivet av Karmak:

Blev en LG OLED55B6V för mig!

Makalös bild!

WOW är det enda man behöver säga om denna tvn

Fan vad nice! Är lite avundsjuk måste jag säga Jag har gått och spanat på OLED-tv länge... Går de ner lite mer i pris blir det köp (plus att min nuvarande TV inte går sönder, fan den håller för bra )


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Medlem
Skrivet av Milky_81:
Skrivet av Karmak:

Blev en LG OLED55B6V för mig!

Makalös bild!

WOW är det enda man behöver säga om denna tvn

Fan vad nice! Är lite avundsjuk måste jag säga Jag har gått och spanat på OLED-tv länge... Går de ner lite mer i pris blir det köp (plus att min nuvarande TV inte går sönder, fan den håller för bra )

Japp har också spanat länge på oled men alltid varit lite för dyrt. Hade en 6-7 år gammal 46" Samsung innan
Sa innan black friday på skämt till mig själv att går den ner till 15k så skulle jag köpa, trodde aldrig den skulle komma i närheten. Sen såg jag 16k och tänkte shit nära nog och köpte

Medlem
Skrivet av Witchfinder:

Känns som att många platt-tv-apparater uppvisar en bildkvalité där riktiga filmer ser ut som bakom kulisserna-filmer. Folk rör sig som papier maché-figurer mellan scenerierna. Undrar om det har med skärpeinställningarna att göra. Har för mig att någon förklarade att vissa inställningar lägger på en kontur runt objekt för att få en skarpare bild men att det medför att bilden ser absurd ut - om man märker det, för det är många som inte verkar ha förmågan att se det.

Nån som vet vad jag menar? Den här lite "gryniga", mjuka riktiga filmkvalitén försvinner och det ser ut som att det är filmat med en hemvideokamera (modell bättre då förstås). Eller ser ut som en sån långkörar-såpopera där de inte använt någon särskilt "filmisk" kamera.

Det är Hertz läget som gör att det ser ut som en billig såpopera.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Witchfinder:

Känns som att många platt-tv-apparater uppvisar en bildkvalité där riktiga filmer ser ut som bakom kulisserna-filmer. Folk rör sig som papier maché-figurer mellan scenerierna. Undrar om det har med skärpeinställningarna att göra. Har för mig att någon förklarade att vissa inställningar lägger på en kontur runt objekt för att få en skarpare bild men att det medför att bilden ser absurd ut - om man märker det, för det är många som inte verkar ha förmågan att se det.

Nån som vet vad jag menar? Den här lite "gryniga", mjuka riktiga filmkvalitén försvinner och det ser ut som att det är filmat med en hemvideokamera (modell bättre då förstås). Eller ser ut som en sån långkörar-såpopera där de inte använt någon särskilt "filmisk" kamera.

Det är deras olika tramseffekter på TVn. Det är det första man stänger av vid ny tv, ett par knapptryck bort bara.


signatur

Jump in.

Skrivet av Witchfinder:

Känns som att många platt-tv-apparater uppvisar en bildkvalité där riktiga filmer ser ut som bakom kulisserna-filmer. Folk rör sig som papier maché-figurer mellan scenerierna. Undrar om det har med skärpeinställningarna att göra. Har för mig att någon förklarade att vissa inställningar lägger på en kontur runt objekt för att få en skarpare bild men att det medför att bilden ser absurd ut - om man märker det, för det är många som inte verkar ha förmågan att se det.

Nån som vet vad jag menar? Den här lite "gryniga", mjuka riktiga filmkvalitén försvinner och det ser ut som att det är filmat med en hemvideokamera (modell bättre då förstås). Eller ser ut som en sån långkörar-såpopera där de inte använt någon särskilt "filmisk" kamera.

Förstår vad du menar, brukar göra att allt ser ut som glamour, evighets-såpan


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

1
Skriv svar