Rykte: Nya Zelda släpps först i sommar

Robot
Rykte: Nya Zelda släpps först i sommar
Medlem
Rykte: Nya Zelda släpps först i sommar

Ja vi med Wii U har väntat 5 år på ett nytt Zelda så varför inte ge en käftsmäll till dem och lansera till Switch före

Medlem

I nuläget känns det som att konsolen står och faller med Zelda.
Att dom skulle lansera spelet en vecka före till Switch låter absurt.

Medlem
Skrivet av Keima:

Ja vi med Wii U har väntat 5 år på ett nytt Zelda så varför inte ge en käftsmäll till dem och lansera till Switch före

Det har en liten bitter smak av säljtaktik. 1 vecka är verkligen inget att snacka om i det fallet det skulle handla om något som optimeringar eller annat arbete.
Men...jag är fortsatt skeptisk till dessa rykten.

Medlem
Skrivet av Keima:

Ja vi med Wii U har väntat 5 år på ett nytt Zelda så varför inte ge en käftsmäll till dem och lansera till Switch före

Varför lansera först till en inaktuell konsol?


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Seraium:
Skrivet av Keima:

Ja vi med Wii U har väntat 5 år på ett nytt Zelda så varför inte ge en käftsmäll till dem och lansera till Switch före

Varför lansera först till en inaktuell konsol?

Kunde åtminstone lanseras samtidigt? känns som det skulle vara ett taktiskt drag av att släppa det en vecka senare

Medlem

Genidrag, jag har wii u, men kommer skaffa en switch direkt den släpps= Zelda på Switch. Jag Switchar helt enkelt!


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem

Det blir svårt att avstå från Switch...
Inte så att jag tänkt avstå hetl och hållet men vill inte köpa det direkt på release. Avvaktar helst alltid för att se hur saker och ting går, samt om det kommer någon "slim" variant i framtiden. (Dock så har väl inte Wii U en "slim" variant heller?)

Jobbigt i-landsproblem.

Avstängd

Inget nytt Zelda kommer ändå slå "A link to the past", går inte få samma känsla i dagens spel.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Inget nytt Zelda kommer ändå slå "A link to the past", går inte få samma känsla i dagens spel.

Det går alldeles utmärkt, det handlar bara om att utvecklarna inte är intresserade av att göra den typen av spel. Kolla bara Link Between Worlds.

Flakmonkey
Skrivet av brandter:
Skrivet av breahl:

Inget nytt Zelda kommer ändå slå "A link to the past", går inte få samma känsla i dagens spel.

Det går alldeles utmärkt, det handlar bara om att utvecklarna inte är intresserade av att göra den typen av spel. Kolla bara Link Between Worlds.

Mjo, problemet är nog snarare att man inte kommer vara 10 år och uppleva det för första gången någon mer gång

Medlem
Skrivet av Nosnos:
Skrivet av brandter:
Skrivet av breahl:

Inget nytt Zelda kommer ändå slå "A link to the past", går inte få samma känsla i dagens spel.

Det går alldeles utmärkt, det handlar bara om att utvecklarna inte är intresserade av att göra den typen av spel. Kolla bara Link Between Worlds.

Mjo, problemet är nog snarare att man inte kommer vara 10 år och uppleva det för första gången någon mer gång

Helt klart, samma sak gäller Wow för mig del, jag är fullt medveten om att det aldrig kommer ge mig samma känsla som det gjorde när det släpptes. Inget spel kommer vara lika stort och bra som LTTP och ge mig känslan de gav mig när jag spelade det första gången. Men det finns många spel som faktiskt är bättre idag.

1
Skriv svar