Vilken VR-upplevelse bör stå med på önskelistan?

Robot
Vilken VR-upplevelse bör stå med på önskelistan?

Anders Haby på VRGeeks tipsar.


Medlem
Vilken VR-upplevelse bör stå med på önskelistan?

Vandra runt i en djungel? Eh, nä? Det finns två vettiga alternativ, varav Vive är det bästa alternativet framför Rift.

Medlem
Skrivet av Zer0cooL:

Vandra runt i en djungel? Eh, nä? Det finns två vettiga alternativ, varav Vive är det bästa alternativet framför Rift.

Fast har jag en ps4:a och ingen mastodontdator är det väl smartare att köpa till ps4:an?

Medlem

mins inte nu men tror angery joe recenserade dom och en av hans favo va just till ps4 https://www.youtube.com/user/AngryJoeShow/videos

Medlem
Skrivet av Zer0cooL:

Vandra runt i en djungel? Eh, nä? Det finns två vettiga alternativ, varav Vive är det bästa alternativet framför Rift.

...eftersom?


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Avstängd
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Zer0cooL:

Vandra runt i en djungel? Eh, nä? Det finns två vettiga alternativ, varav Vive är det bästa alternativet framför Rift.

...eftersom?

Troligtvis på grund av något fjanteri i stil med pcmr circle-jerk och bönder.

Men antar att man lätt blir butthurt när man låser sig till ett system.


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Medlem
Skrivet av shagul:

mins inte nu men tror angery joe recenserade dom och en av hans favo va just till ps4 https://www.youtube.com/user/AngryJoeShow/videos

Med tanke på det lilla utbudet som finns till PS4 skulle jag säga att det inte är värt att satsa på VR i år. Blir nog bättre nästa år när priserna på samtliga mest troligt går ner lite och utbudet blir bättre.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Fick Gear VR av en kompis, blev positivt överraskad över hur bra VR-upplevelsen var

Medlem
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Zer0cooL:

Vandra runt i en djungel? Eh, nä? Det finns två vettiga alternativ, varav Vive är det bästa alternativet framför Rift.

...eftersom?

Allt kommer med köpet, inklusive kontrollers och det finns fullständigt stöd för roomscale.

Skrivet av DrAg00nEn:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Zer0cooL:

Vandra runt i en djungel? Eh, nä? Det finns två vettiga alternativ, varav Vive är det bästa alternativet framför Rift.

...eftersom?

Troligtvis på grund av något fjanteri i stil med pcmr circle-jerk och bönder.

Men antar att man lätt blir butthurt när man låser sig till ett system.

Nja många är irriterade att Oculus betalade stora mängder pengar för exklusivitet och framskjutna releaser under nda. Många Vr spel kommer släppas nu i December på grund av det.

Medlem

inget av dom som finnas idag... Lägg hellre pengarna på något annnt som tomten kan komma med...

Medlem
Skrivet av Thane:
Skrivet av Zer0cooL:

Vandra runt i en djungel? Eh, nä? Det finns två vettiga alternativ, varav Vive är det bästa alternativet framför Rift.

Fast har jag en ps4:a och ingen mastodontdator är det väl smartare att köpa till ps4:an?

Nä, smartare att skaffa mastodontdator.

Medlem

Att fortf håller på med det här Oculus vs Vive *suck*
(ursäkta stavning)

Vilken VR ska du skaffa inför jul?

Svar:

Oculus rift = Om du vill lira spel med Xbox kontroll, Mestadels sittandes i en stol elr soffa. [Edit] Nu när Touch släpps så kommer det en sensor till så för 2k ut över 6k = 8k så får ni en "gå runt i rummet" upplevelse.

Vive = Om ni vill ha hela "paketet" på en gång. Dvs gå runt i rummet direkt från du sätter på dig VR brillorna o skjuta m.m med deras motion controllers som kommer med direkt i priset.

Vad som är + o - (imo)

Oculus

+ Bättre bild än Vive
+ Skönare känsla (lättare) att ha på huvudet o sitter på ett bättre sätt runt huvudet.
+ Inget sladd krångel ! (kortare sladdar)
+ Xbox kontroll (trådlös o riktigt bra) kommer med.
+ EvE valkyrie är gratis liksom 2 till spel (om jag minns rätt.
+ Finns mycket egna gjorda program att ladda ner (utanför oculus store) som tweakar upplevelsen
(vet ej om det även funkar på Vive)
+ Inget krångel att starta spel. Gå in i affären. Tryck start. O det funkar direkt.

- Sämre affär än STEAM butiken.
- Ingen refound
- Inget cross system chat/voip

Vive

+ Motion controllers i paketet.
+ Stor yta att gå runt på
+ Många spel som stödjer Motion Controllers redan
+ Bra forum/Affär o community (Steam community)
+ Refounds !!

- Krångligt att starta vissa spel
- Känns inte så skön att ha på huvudet som Oculus
- Sämre bild + mindre FoV

Frågor man bör ställa sig själv också innan köp.

1. Kommer jag verkligen gå runt så mycket när jag spelar elr ser jag mig själv mer sittandes o IBLAND stående bara?

2. Vill jag använda en "game store" elr kan jag tänka mig köpa spel i Oculus "store" o där av ha 2 olika affärer fulla med spel?

3. Kommer jag använda motion controllers så mycket?

4. Hur viktigt är det att jag se vart gränsen går om jag rör mig i rummet

5. Bryr jag mig om att behöva skruva upp saker o gömma sladdar elr är jag mera en "plugg and play" person?

Medlem

Vill bara varna användarna här att Rift är sämre än Vive på alla sätt o vis. Har hört flera som är missnöjda med Rift och önskar att de investerat i Vive istället.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av TheEquelizer:

Att fortf håller på med det här Oculus vs Vive *suck*
(ursäkta stavning)

Vilken VR ska du skaffa inför jul?

Svar:

Oculus rift = Om du vill lira spel med Xbox kontroll, Mestadels sittandes i en stol elr soffa. [Edit] Nu när Touch släpps så kommer det en sensor till så för 2k ut över 6k = 8k så får ni en "gå runt i rummet" upplevelse.

Vive = Om ni vill ha hela "paketet" på en gång. Dvs gå runt i rummet direkt från du sätter på dig VR brillorna o skjuta m.m med deras motion controllers som kommer med direkt i priset.

Vad som är + o - (imo)

Oculus

+ Bättre bild än Vive
+ Skönare känsla (lättare) att ha på huvudet o sitter på ett bättre sätt runt huvudet.
+ Inget sladd krångel ! (kortare sladdar)
+ Xbox kontroll (trådlös o riktigt bra) kommer med.
+ EvE valkyrie är gratis liksom 2 till spel (om jag minns rätt.
+ Finns mycket egna gjorda program att ladda ner (utanför oculus store) som tweakar upplevelsen
(vet ej om det även funkar på Vive)
+ Inget krångel att starta spel. Gå in i affären. Tryck start. O det funkar direkt.

- Sämre affär än STEAM butiken.
- Ingen refound
- Inget cross system chat/voip

Vive

+ Motion controllers i paketet.
+ Stor yta att gå runt på
+ Många spel som stödjer Motion Controllers redan
+ Bra forum/Affär o community (Steam community)
+ Refounds !!

- Krångligt att starta vissa spel
- Känns inte så skön att ha på huvudet som Oculus
- Sämre bild + mindre FoV

Frågor man bör ställa sig själv också innan köp.

1. Kommer jag verkligen gå runt så mycket när jag spelar elr ser jag mig själv mer sittandes o IBLAND stående bara?

2. Vill jag använda en "game store" elr kan jag tänka mig köpa spel i Oculus "store" o där av ha 2 olika affärer fulla med spel?

3. Kommer jag använda motion controllers så mycket?

4. Hur viktigt är det att jag se vart gränsen går om jag rör mig i rummet

5. Bryr jag mig om att behöva skruva upp saker o gömma sladdar elr är jag mera en "plugg and play" person?

I princip alla rift-spel funkar med Vive, med hjälp av ReVive, så det där med oculus store är irrelevant.

Både vive och rift har för övrigt samma fov (110°).

ELF
Medlem

Jag är så sjukt sugen på VR, men jag inväntar itteration 2.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Kontrollerna till Riften ser ju rejält mycket mer genomtänkta ut. SteamVR stödjer ju Rift + touch, så har man en rift kan man enkelt spela alla spel på steam som är för Vive : )

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Vill bara varna användarna här att Rift är sämre än Vive på alla sätt o vis. Har hört flera som är missnöjda med Rift och önskar att de investerat i Vive istället.

Jag är riktigt nöjd med min Rift. Har haft DK1, DK2 och nu CV1. Använder den dagligen.

Spelutbudet är kanske inte den jag hoppats på, men jag väntar spänt på rollspel/adventures. Har redan köpt upp de flesta Oculus spelen.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Själv köpte jag Vive, så klart innan den reades ut 1 500:- billigare på Black Friday >.<

Kör man spel som är anpassade till det nya formatet är det riktigt ballt, men jag hade nog lite för höga förväntningar på upplösningen. Det ser ärligt talat ganska anskrämligt ut även med supersampling o skit igång

Meeeeeeeen med polarna på besök och kylen full med kall bärs så bäddar Vive för en riktigt kul kväll! ( Pro tip: greppa någons fötter med händerna när denne spelar The Brookhaven Experiment o zombisarna börjar närma sig... )

1
Skriv svar