Härlig recension!

Medlem
Härlig recension!

Måste bara dela med mig av den här UNDERBARA recensionen, skriven av Fredrik Strage på DN.
Den är om "Göta kanal 3 - Kanalkungens hemlighet" och här så rå och humorfylld att man nästan blir glad att Göta kanal 3 gjordes.

http://www.dn.se/kultur-noje/filmrecensioner/gota-kanal-3-kan...


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

rå och humorfylld? trodde den sorgliga jäveln hade kommit längre än att recensera pissfilmer

Medlem

Filmen är inte ens värd att recenseras.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Jadu, har inte sett filmen, men är tvärsäker på att recensionen talar sanning. GK 2 var fruktansvärd

Avstängd

Jag tycker att den var kort och tämligen... ja. :/ Recensionen alltså.

Medlem

Så jävla sämst.

Medlem

Träffande recension.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

DreadX: Tror du missförstått arbetet som recensent.

Citat:

Förra veckan publicerade TT Spektra en artikel om varför kritiker avskyr ”Göta kanal”. ”För att den är så jävla dålig”, svarade Nils-Petter Sundgren...

Så bra!


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av bjosarn:

DreadX: Tror du missförstått arbetet som recensent.

trodde han var musikjournalist?

Medlem

såg inte storheten i recensionen, det krävs inte direkt någon talang av världsklass för att såga en riktig skitfilm...


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem
Skrivet av Hwergelmer:

såg inte storheten i recensionen, det krävs inte direkt någon talang av världsklass för att såga en riktig skitfilm...

Kunde inte sagt det bättre själv.

Strage är ganska rolig då och då men att lyssna på honom är lite som att höra en fet gubbe beklaga sig över att det är så mycket feta människor omkring honom...


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem
Skrivet av TobbeW:

Jadu, har inte sett filmen, men är tvärsäker på att recensionen talar sanning. GK 2 var fruktansvärd

Minst sagt...


signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

MFC
Medlem

jag är ibland glad.. att jag undviker svenska filmer. Det finns säkert några som är OK eller till o med BRA men jag vill inte sabba min tid framför tv:n eller i biografen...


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Håller med MFC, inte gjorts några bra Svenska filmer på riktigt riktigt länge. Senast jag såg någon som gav mig något var nog Det nya landet, och det är nio år sen?


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av bjosarn:

Håller med MFC, inte gjorts några bra Svenska filmer på riktigt riktigt länge. Senast jag såg någon som gav mig något var nog Det nya landet, och det är nio år sen?

Så den där filmtriologin med Mikael Nyqvist är kass då menar du ?

Män som hatar kvinnor, Flickan som lekte med elden medmera.

Ondskan (2003)

Masjävlar (2004)

Behandlingen (2009)

Är iaf några av dom riktigt bra filmer som släppts nyligen.

MFC
Medlem

Serious Sam, och så dividerar du med alla svenskfilmer och se om du klarar 10%?


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Serious Sam: Män som hatar kvinnor hade varit bra om svenskarna hade slutat bli så kåta på deckare. Det gäller de andra filmerna också.
Ondskan intresserade mig föga eftersom det är ett så utslitet tema, det som är underhållande är att Janne målar upp det som värsta Hollywood-"based on a true story".
Masjävlar tyckte jag var "bra", men inte speciell. Behandlingen, vad ska man säga, en bra början men sen tryter det.

Men okey, filmer jag tycker varit bra under 2000.
Det nya landet
Du levande
Tillsammans
Fyra nyanser av brunt

Svenska deckare som försöker sig på en thriller-stämpel är bara sorgliga...


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Tycker Millenium-filmerna har hållit CSI-knalité. D.v.s. sevärt men inte mer.

Medlem

Det utländska utbudet består inte så mycke av värde heller,
amerikanska filmer är ju ofta en massa dunder och brak med minimal story.

Franska och tyska filmer ser man sällan, för ofta är dom svåra att få tag på.

Dom få utländska filmer man gillar är ofta lågbudget, typ Little Miss Sunshine, eller skruvade filmer som Big Lebowski och O Brother, Where Art Thou.

Och såna görs ju det inte direkt många av, inte många som har kvalitet iaf.

Och jo Tillsammans är en mycket bra film, har sett dennågra gånger, och Mickael Nyqvist är bra där också.

En annan svensk film man gillar är Livet i 8 bitar,
fast det är nog inte många som gillar den.

Medlem

Sagan om ringen filmerna var klart över förväntan för mig.
Kanske dags för en svensk version med Persbrandt som Aragorn och Gardell som Gollum?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Den bästa sommaren (2000) är en av de bästa Svenska filmerna jag har sett i alla fall.

Medlem

Ganska irriterande med Svensk film att våra filmer består till ca 99% av sunkiga deckare.

GSI filmerna var dock riktigt bra enligt mig speciellt sättet de 3 första filmerna var gjorda på. Där hade vi bra skådespeleri enligt mig speciellt på undercover killen.

Det vi Svenskar gör bäst är enligt mig tv serier där finns det en hel del godbitar. Nile City, C&O Segemyr, Heja Björn, Tusenbröder är bara några exempel.


signatur

I got a Goldenshower.

1
Skriv svar