Hello Games bryter No Man's Sky-tystnaden - basbyggande på gång

Medlem
Skrivet av Flugsaft:

basbyggande i ett single player spel? varför ens bygga bas då?

varför ens spela spel isåfall?

Medlem
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Bojkott:

Jag är villig att förlåta dem om de levererar spelet som de har lovat. Dock kommer jag aldrig att lita på dem igen.

Haha, låter som en vänsterprasslande flickvän som svär trohet.

Vafan?

Aldrig hört talas om att acceptera men inte förlåta?

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Keima:
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Bojkott:

Jag är villig att förlåta dem om de levererar spelet som de har lovat. Dock kommer jag aldrig att lita på dem igen.

Haha, låter som en vänsterprasslande flickvän som svär trohet.

Vafan?

Aldrig hört talas om att acceptera men inte förlåta?

Jo? Vad har det med mitt inlägg att göra?

Medlem
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Keima:
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Bojkott:

Jag är villig att förlåta dem om de levererar spelet som de har lovat. Dock kommer jag aldrig att lita på dem igen.

Haha, låter som en vänsterprasslande flickvän som svär trohet.

Vafan?

Aldrig hört talas om att acceptera men inte förlåta?

Jo? Vad har det med mitt inlägg att göra?

Är alla vänsterprasslande flickvänner då?

Medlem
Skrivet av rosski:
Skrivet av Flugsaft:

basbyggande i ett single player spel? varför ens bygga bas då?

varför ens spela spel isåfall?

I många spel äre ett syfte med att göra något. Jag ser inte upp till nu nåt syfte till att bygga bas i No Mans Sky that's all. Om spelet är som det är NU när patchen kommer men det har MP så finns det en liten orsak till att göra det men fortfarande inte stor nog för MIG.

Medlem

Spelat spelet mycket på PS4 och fattar inte rapporteringen eftersom jag inte har haft PC-problemen. Jag köpte också spelet vid day1, inte som förbeställning och tyckte då det levererade EXAKT vad som utlovats de sista två månaderna. Mn var extremt tydlig med vad spelet inte var - exempelvis coop/pvp - och vad det var.

Rymdflygandet suger fortfarande fett och det var jag inställd på. Rent gameplay-mässigt är innehållet väldigt begränsat och repetitivt, men tycker man att planeterna liknar varandra har man antingen haft maximal otur eller inte spelat särskilt långt. Tycker mest det låter som rent bullshit eller allvarligt synfel.

Det man får, ett skööönt avkopplade lir, som var för dyrt på PC/Steam för sitt innehåll, från en mycket, mycket liten studio som kanske fick för mycket uppmärksamhet för sitt eget bästa.

Ångrar definitivt inte köpet. Jämför med valfritt Ubisoft-spel, eller hela Star Wars Battlefront-paketet, eller mer aktuellt Battlefield för över tusenlappen, så tycker jag allt hallå(?) är rent bisarrt. Jämför med de fantasilösa "verkliga" planeterna i exempelvis Elite Dangerous så har ändå den här lilla, lilla studion lyckats leverera något lite annorlunda.

Själv känner jag lite som inför första Assassin's Creed: Det här var en fräck idé, uselt genomförd på flera sätt, men tvåan kan ju bli något fantastiskt (det blev den förvisso inte). Men även jag blev rätt besviken på tystnaden. Helt begriplig med tanke på den flodvåg av oresonligt hat de möttes av. Fattar att Notch tog pengarna och stack efter Minecraft.

Allvarligt, alla som köpte spelet borde vetat EXAKT vad de fick och inte fick, annars får de skylla sig själva. Ungefär som idioterna som gnällde på Godus (ett annat spel som inte levererade men var enormt underhållande ändå. Men vet man inte hur Molyneux är så får man f-n skylla sig själv).

Gnällspikarna låter som någon som sett en Uwe Boll-film och trots att de fick pengarna tillbaka efteråt ändå är missnöjda. (Jo, jag tillhör de som tycker hans filmer kan vara rätt underhållande, fullt medveten om vad de INTE är som sagt.)

Man kan tycka jag hycklar när jag avslutningsvis säger att jag hade varit förbannad om exempelvis Ubi eller EA hade levererat spelet, men tycker det var helt ok för en så liten studio i deras första "stora" släpp. För hög prislapp fr.a. på steam och tystnaden efteråt förstår jag att vissa har svårt för, men resten är trams, trams och mer trams.

Medlem

Oj. Nei, basebygging er nok ikke en type utvikling som vil rette på No Man's Sky's overfladiske spilldesign vil jeg tro.

"Basebygging" er noe som høres ut som noe man vil "hype" folks interesse for et spill. Et vanligvis gledelig tillegg til ok spill.

Av ren nysgjerrighet, så skulle jeg likt å visst om Hello Games kommer til å ta betaling for noen form for basebygging in framtida når dette er klart. De har visst hintet om at såkalt DLC er noe man nok må ende opp å skulle måtte betale for.

Med fare for å gjenta meg selv, jeg tror hovedkritikken mot Hello Games med sitt No Man's Sky, er at selve spillet synes å være laget for barn. På ingen måte synes spillet å fortjene f.eks 7.5 av 10.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Keima:
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Keima:
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Bojkott:

Jag är villig att förlåta dem om de levererar spelet som de har lovat. Dock kommer jag aldrig att lita på dem igen.

Haha, låter som en vänsterprasslande flickvän som svär trohet.

Vafan?

Aldrig hört talas om att acceptera men inte förlåta?

Jo? Vad har det med mitt inlägg att göra?

Är alla vänsterprasslande flickvänner då?

Va? You lost me.

Medlem

Personligen hoppas jag dom fortsätter bygga på spelet, tror det kan vara en riktig höjdare om ~2 år.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Phobo:

Inget fel på NMS. Folk hade för stora förväntningar.

Hoppas du inte har samma syn på partnerskap som med spel. NMS lovade allt men höll knappt 10%.

Skrivet av FZ.se:

No Man's Sky ligger oroväckande bra till på listan över "Årets besvikelser"

Vad menar du med oroväckande? Om detta spel inte blir årets besvikelse så vet jag inte vad. Känns som att hela gaming-journalistkåren stoppat ner huvudet i sanden sen dag ett gällande detta spel när man ser ord som dessa. Att FZ.se gav detta skitspel 3/5 är fortfarande för mej en gåta.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av employed:
Skrivet av Phobo:

Inget fel på NMS. Folk hade för stora förväntningar.

Hoppas du inte har samma syn på partnerskap som med spel. NMS lovade allt men höll knappt 10%.

Skrivet av FZ.se:

No Man's Sky ligger oroväckande bra till på listan över "Årets besvikelser"

Vad menar du med oroväckande? Om detta spel inte blir årets besvikelse så vet jag inte vad. Känns som att hela gaming-journalistkåren stoppat ner huvudet i sanden sen dag ett gällande detta spel när man ser ord som dessa. Att FZ.se gav detta skitspel 3/5 är fortfarande för mej en gåta.

"Oroväckande" eftersom det är en negativ utmärkelse, förstås. Förstår vad du menar, men du borde även kunna lista ut vad man menade med ordvalet.

Medlem
Skrivet av ulrik.borg:

Spelat spelet mycket på PS4 och fattar inte rapporteringen eftersom jag inte har haft PC-problemen. Jag köpte också spelet vid day1, inte som förbeställning och tyckte då det levererade EXAKT vad som utlovats de sista två månaderna. Mn var extremt tydlig med vad spelet inte var - exempelvis coop/pvp - och vad det var.

Rymdflygandet suger fortfarande fett och det var jag inställd på. Rent gameplay-mässigt är innehållet väldigt begränsat och repetitivt, men tycker man att planeterna liknar varandra har man antingen haft maximal otur eller inte spelat särskilt långt. Tycker mest det låter som rent bullshit eller allvarligt synfel.

Det man får, ett skööönt avkopplade lir, som var för dyrt på PC/Steam för sitt innehåll, från en mycket, mycket liten studio som kanske fick för mycket uppmärksamhet för sitt eget bästa.

Ångrar definitivt inte köpet. Jämför med valfritt Ubisoft-spel, eller hela Star Wars Battlefront-paketet, eller mer aktuellt Battlefield för över tusenlappen, så tycker jag allt hallå(?) är rent bisarrt. Jämför med de fantasilösa "verkliga" planeterna i exempelvis Elite Dangerous så har ändå den här lilla, lilla studion lyckats leverera något lite annorlunda.

Själv känner jag lite som inför första Assassin's Creed: Det här var en fräck idé, uselt genomförd på flera sätt, men tvåan kan ju bli något fantastiskt (det blev den förvisso inte). Men även jag blev rätt besviken på tystnaden. Helt begriplig med tanke på den flodvåg av oresonligt hat de möttes av. Fattar att Notch tog pengarna och stack efter Minecraft.

Allvarligt, alla som köpte spelet borde vetat EXAKT vad de fick och inte fick, annars får de skylla sig själva. Ungefär som idioterna som gnällde på Godus (ett annat spel som inte levererade men var enormt underhållande ändå. Men vet man inte hur Molyneux är så får man f-n skylla sig själv).

Gnällspikarna låter som någon som sett en Uwe Boll-film och trots att de fick pengarna tillbaka efteråt ändå är missnöjda. (Jo, jag tillhör de som tycker hans filmer kan vara rätt underhållande, fullt medveten om vad de INTE är som sagt.)

Man kan tycka jag hycklar när jag avslutningsvis säger att jag hade varit förbannad om exempelvis Ubi eller EA hade levererat spelet, men tycker det var helt ok för en så liten studio i deras första "stora" släpp. För hög prislapp fr.a. på steam och tystnaden efteråt förstår jag att vissa har svårt för, men resten är trams, trams och mer trams.

Det utlovades bland annat multiplayer som spelarna själva fick ta reda på att det verkligen inte fanns i spelet EFTER spelet släpptes.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av Flugsaft:

I många spel äre ett syfte med att göra något. Jag ser inte upp till nu nåt syfte till att bygga bas i No Mans Sky that's all. Om spelet är som det är NU när patchen kommer men det har MP så finns det en liten orsak till att göra det men fortfarande inte stor nog för MIG.

Jag håller med helt, det enda målet man har i NMS som det är nu, är ju att ta sig till mitten. Man måste konstant röra sig mot mitten om man vill ha nån chans att nå målet. Varför man då helt plötsligt skulle vilja stanna nånstans och bygga en bas är helt oförståeligt.

Om det är något de gör som som en del av en större plan för att ändra gameplay:et i framtiden, så är de än en gång otroligt dåliga på att kommunicera det.

Medlem

Det är väll sony som pressade dom att släppa.
spelet är väll inte färdigt vad det verkar som allt man läst och hört utan att ha en hatinställning.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Det är väll sony som pressade dom att släppa.
spelet är väll inte färdigt vad det verkar som allt man läst och hört utan att ha en hatinställning.

Pressade? De visste ju precis vad som skulle hända när de fick pengar av Sony. De hade lätt kunnat stannat i Indieträsket och släppt det som ett early-access på steam. Istället gick det som det gick.

Medlem
Skrivet av employed:
Skrivet av Molotov:

Det är väll sony som pressade dom att släppa.
spelet är väll inte färdigt vad det verkar som allt man läst och hört utan att ha en hatinställning.

Pressade? De visste ju precis vad som skulle hända när de fick pengar av Sony. De hade lätt kunnat stannat i Indieträsket och släppt det som ett early-access på steam. Istället gick det som det gick.

Svårt att resonera så när nån viftar med sedelbuntarna framför en.
jag tror dom försöker göra det bästa av situtationen helt enkelt.
hade det handla om en renodlad blåsning så hade dom inte fortsatt med spelet.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av ulrik.borg:

Ungefär som idioterna som gnällde på Godus (ett annat spel som inte levererade men var enormt underhållande ändå. Men vet man inte hur Molyneux är så får man f-n skylla sig själv).

Underhållande? Knappast vad jag skulle kalla det men smaken är olika. Det kvittar väl hur Molyneux är, spelet får tala för sig själv och det är aptrist. Framförallt är det fortfarande långt ifrån klart.

Det är tyvärr inget annat än Abandon ware och ett praktexempel på Early Access-spel som gick åt skogen.

12
Skriv svar