Mass Effect Andromedas spelbara grafik ska imponera

Robot
Mass Effect Andromedas spelbara grafik ska imponera

Målsättningen är att det ska vara lika snyggt som originaltrilogins filmsekvenser.

#mass-effect-andromeda, #mass-effect-3


Medlem
Mass Effect Andromedas spelbara grafik ska imponera

"I think everybody takes it a bit less seriously in the tone of the dialogue. The characters are different – they're younger, and you feel that in the tone."

Usch, jag älskade Mass Effect's seriösa ton och att man fick själv välja ifall dialogen skulle ha lite mer humor. Men visst, efter allt Reapers kommer ta över världen-dramat kanske vore det tur med lite omväxling

Medlem
Skrivet av Keima:

"I think everybody takes it a bit less seriously in the tone of the dialogue. The characters are different – they're younger, and you feel that in the tone."

Usch, jag älskade Mass Effect's seriösa ton och att man fick själv välja ifall dialogen skulle ha lite mer humor. Men visst, efter allt Reapers kommer ta över världen-dramat kanske vore det tur med lite omväxling

Ja det låter inte alls lockande, vi får se helt enkelt.

Medlem

allt jag hoppas på är att fps på konsol aldrig dyker under 30, på min gamla dator får jag nog vara glad med runt 20-30 på low xD


signatur

always use the nubs for cover

Medlem
Skrivet av cute_ninja:

allt jag hoppas på är att fps på konsol aldrig dyker under 30, på min gamla dator får jag nog vara glad med runt 20-30 på low xD

Med tanke på att Bioware i princip aldrig släppt ett spel med konstant 30fps så lär vi inte få se det nu heller. Ja kanske på PS4 Pro isåfall i 1080p. Senaste Dragon Age var ju allt annat än optimerat på konsollerna tyvärr...

Medlem

Eran reklam hindrar mig från att läsa och posta kommentarer via min telefon. Är det bara jag som har det här problemet?

Har varit så ett ganska bra tag nu.

Medlem
Skrivet av 1337Figaro:

Eran reklam hindrar mig från att läsa och posta kommentarer via min telefon. Är det bara jag som har det här problemet?

Har varit så ett ganska bra tag nu.

Samma här, kan inte klicka på kommentarer längre.

Medlem
Skrivet av Mesmerize:
Skrivet av 1337Figaro:

Eran reklam hindrar mig från att läsa och posta kommentarer via min telefon. Är det bara jag som har det här problemet?

Har varit så ett ganska bra tag nu.

Samma här, kan inte klicka på kommentarer längre.

Samma här!

Medlem
Skrivet av cute_ninja:

allt jag hoppas på är att fps på konsol aldrig dyker under 30, på min gamla dator får jag nog vara glad med runt 20-30 på low xD

Sjukt vad vissa inte har några krav alls.

Medlem

Samma fel med mobilen här också!

Medlem
Skrivet av Zer0cooL:
Skrivet av cute_ninja:

allt jag hoppas på är att fps på konsol aldrig dyker under 30, på min gamla dator får jag nog vara glad med runt 20-30 på low xD

Sjukt vad vissa inte har några krav alls.

Pengar är en faktor för vissa.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Keima:

"I think everybody takes it a bit less seriously in the tone of the dialogue. The characters are different – they're younger, and you feel that in the tone."

Usch, jag älskade Mass Effect's seriösa ton och att man fick själv välja ifall dialogen skulle ha lite mer humor. Men visst, efter allt Reapers kommer ta över världen-dramat kanske vore det tur med lite omväxling

Håller med. Jag har dock svårt för lättsam ton överlag om det inte är rätt och slätt komedi det handlar om. Mitt största problem med Divinity: Original Sin var exempelvis den konstant lättsamma dialogen vilket gjorde att handlingen helt saknade tyngd.

Avstängd

Det är ju Frostbite motorn och grafik lik väl som Battlefront och Battlefield 1, så det är inget nytt att grafiken blir imponerande.

Medlem

Ja, Bioware har en del att leva upp till med tanke på hur högt CD Projekt Red satte rollspels ribban med Witcher 3. Allt från grafik, den öppna världen och hur bra sidouppdragen var. Upp till bevis!


signatur

"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you"

Medlem
Skrivet av maniac:

Ja, Bioware har en del att leva upp till med tanke på hur högt CD Projekt Red satte rollspels ribban med Witcher 3. Allt från grafik, den öppna världen och hur bra sidouppdragen var. Upp till bevis!

Bra att de utmanas om rpg tronen hoppas de inspirerats av CDPR, polackerna gjorde ett riktigt bra jobb måste jag säga! Sidequesten i det senaste dragon age var så fattiga, dödade glädjen helt för mig, hoppas innerligt de blir bättre i ME.

Medlem
Skrivet av Keima:

"I think everybody takes it a bit less seriously in the tone of the dialogue. The characters are different – they're younger, and you feel that in the tone."

Usch, jag älskade Mass Effect's seriösa ton och att man fick själv välja ifall dialogen skulle ha lite mer humor. Men visst, efter allt Reapers kommer ta över världen-dramat kanske vore det tur med lite omväxling

Ju mer han pratar om det nya systemet desto sämre låter det.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

KoP
Medlem

Blir nog riktigt bra det här. Ska undvika att läsa på för mycket och att titta på bilder/teasers/trailers så man går in i det hela med ett öppet sinne och utan förväntningar.

Medlem
Skrivet av Kilrah:
Skrivet av Mesmerize:
Skrivet av 1337Figaro:

Eran reklam hindrar mig från att läsa och posta kommentarer via min telefon. Är det bara jag som har det här problemet?

Har varit så ett ganska bra tag nu.

Jag får problem med Safari på iPhone, Chrome appen funkar dock utmärkt
Samma här, kan inte klicka på kommentarer längre.

Samma här!

k3m
Medlem

För mig är klickkommentarerna oxå trasiga. Det funkar väldigt sällan att klicka på kommentatorsknappen. Kör med Opera å Firefox
på Android.

Medlem

"målsättningen för den spelbara grafiken är att vara minst lika snygg som mellansekvenserna från originalspelen"....ja, det är inte så svårt, dom var ganska fula, vad jag minns...

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Kilrah:
Skrivet av Mesmerize:
Skrivet av 1337Figaro:

Eran reklam hindrar mig från att läsa och posta kommentarer via min telefon. Är det bara jag som har det här problemet?

Har varit så ett ganska bra tag nu.

Samma här, kan inte klicka på kommentarer längre.

Samma här!

Utvecklarna jobbar på det!


signatur
Medlem
Skrivet av Loxus:

"målsättningen för den spelbara grafiken är att vara minst lika snygg som mellansekvenserna från originalspelen"....ja, det är inte så svårt, dom var ganska fula, vad jag minns...

Man får väl anta de inte menar mellansekvenserna som var skapade utav in game grafiken, även om jag inte kommer ihåg dem

Gen
Medlem
Skrivet av Kilrah:
Skrivet av Mesmerize:
Skrivet av 1337Figaro:

Eran reklam hindrar mig från att läsa och posta kommentarer via min telefon. Är det bara jag som har det här problemet?

Har varit så ett ganska bra tag nu.

Samma här, kan inte klicka på kommentarer längre.

Samma här!

Samma här

Medlem

Ja samma här, tyvärr tvingas man till adblock även i luren alldeles för ofta.

Medlem

https://www.youtube.com/watch?v=CGDL-hXZt5Q
Nuff said.
Jag hoppas bioware för en gångs skull väljer att inspireras av DA : O, KOTOR dialogerna etc. Så tråkigt att bara för att de är röstskådespelare är dom så himla begränsade eller ja rent av lame.

"Die, you pathetic worm" blir typ till nån halvkass actionreplik direkt från en schwartznegger film från 80-talet. Man kan i stort sett aldrig vara sådär löjligt genuint ond längre i RPG:s. Istället är man bara typ dryg, arrogant och ruthless.

Lol, vad hände med mörda för mördandets skull?! (Member Nar Shaddaa? When the beggar asked you to spare a coin and you just cut him down like a dog?" I member...... )
Nä, tacka fan för Tyranny.
Mvh,
En som älskar att spela bandit med total senseless killing.

Medlem
Skrivet av Keima:
Skrivet av Loxus:

"målsättningen för den spelbara grafiken är att vara minst lika snygg som mellansekvenserna från originalspelen"....ja, det är inte så svårt, dom var ganska fula, vad jag minns...

Man får väl anta de inte menar mellansekvenserna som var skapade utav in game grafiken, även om jag inte kommer ihåg dem

Ja, självklart. Men dom var inte särskilt snygga.

k3m
Medlem
Skrivet av zumo:

https://www.youtube.com/watch?v=CGDL-hXZt5Q
Nuff said.
Jag hoppas bioware för en gångs skull väljer att inspireras av DA : O, KOTOR dialogerna etc. Så tråkigt att bara för att de är röstskådespelare är dom så himla begränsade eller ja rent av lame.

"Die, you pathetic worm" blir typ till nån halvkass actionreplik direkt från en schwartznegger film från 80-talet. Man kan i stort sett aldrig vara sådär löjligt genuint ond längre i RPG:s. Istället är man bara typ dryg, arrogant och ruthless.

Lol, vad hände med mörda för mördandets skull?! (Member Nar Shaddaa? When the beggar asked you to spare a coin and you just cut him down like a dog?" I member...... )
Nä, tacka fan för Tyranny.
Mvh,
En som älskar att spela bandit med total senseless killing.

elr Kefka

Medlem
Skrivet av trifix:
Skrivet av cute_ninja:

allt jag hoppas på är att fps på konsol aldrig dyker under 30, på min gamla dator får jag nog vara glad med runt 20-30 på low xD

Med tanke på att Bioware i princip aldrig släppt ett spel med konstant 30fps så lär vi inte få se det nu heller. Ja kanske på PS4 Pro isåfall i 1080p. Senaste Dragon Age var ju allt annat än optimerat på konsollerna tyvärr...

Jo på konsollerna fick man ju välja ifall man ville ha bättre framerate alá xbox one, eller högre upplösning alá Ps4.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

1
Skriv svar