5000 svenska hushåll har fortfarande uppringt internet

Medlem

När man bodde i studentkorridor för 16 år sedan var man uppkopplad på Högskolans nät, vet inte hur snabbt det var men säkerligen 1000/1000. Man kunde videoredigera hemma och sedan dra upp en rådatafilm på 70 GB till webbservern vi använde på skolan på några tiotal sekunder.

Men sen man flyttade in till stan och i villa får man nöja sig med ADSL 8 Mbit, i praktiken 5 Mbit. Anmält mig för fiber, men det dröjer säkerligen ett år innan det väl är inkopplat. Syrran som bor på landet har haft det i flera år. Suck.

Medlem

signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Medlem
Skrivet av Jozo:

Jag önskar att alla tanter i min BRF skulle ändra sin åsikt över att fiber minsann inte behövs...

Heh, vi tog upp det på årsmötet 2003 i föreningen jag fortfarande bor. De som då var 60+ var emot det till jag sa att det ökade värdet på deras lägenheter, då jävlar gick det fort. BBB installerat i alla lägenheter en och en halv månad senare ;D

Medlem

Själv sitter man på 4g nätverk (iaf ingen datacap), det är tydligen jobbigt att gräva fiber 2km från närmaste anslutningspunkt . Kommunen har sagt att de ska börja gräva närsomhelst i 3 års tid... de har tillomed rivit telefonkablarna men inte fan har vi fått nått fiber(kransort stockholm) Senaste jag hörde var det grävstart i oktober, fortarande inte grävt en meter.

Delvis tror folk i området att kommunen jävlas pga att de tabbade sig när de anslöt området till det kommunala VA systemet och fick för lite pengar (de tog endast betalt per tomt och inte per byggnad, vilket ledde till att de inte fick så mycket pengar)

Medlem

uppringt internet är ju bara coolt ju

Medlem

Internet är bara en fluga


signatur

Praiser of KEK and Pepe is his prophet
Worldwide Ganster Computer God

Medlem
Skrivet av knerk:

Internet är bara en fluga

och alla vet ju att det aldrig kommer att behövas mer minne än......

Äsch tockena nymodigheter, medem hit och modem dit..en annan nöjjer sig minsan med signaleld och djungeltrummor, sådeså!


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem

Är det jag eller någon annan som behöver gå tillbaks till klosslådan?

1.) 3st staplar som visar tjänsten 100 mbit/s
2.) 2st staplar som visar tjänster i intervallet 100-250 mbit/s
3.) 1st stapel som tillkommit senaste året
4.) Slutsatsen att < 2 mbit/s är uppringt(??)

Medlem

Har typ likadant internet nu som för 12-13 år sedan. Och Comhem tog bort min 200 mbit eftersom det inte gick att tillhandahålla längre och gav mig 100 i stället, till ett dyrare pris.

Medlem
Skrivet av Witchfinder:

Har typ likadant internet nu som för 12-13 år sedan. Och Comhem tog bort min 200 mbit eftersom det inte gick att tillhandahålla längre och gav mig 100 i stället, till ett dyrare pris.

comhem i ett nötskal.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

12
Skriv svar