Årets julklapp korad till... årets förlorare

Robot
Årets julklapp korad till... årets förlorare
Medlem
Årets julklapp korad till... årets förlorare

Blir inget VR för mig. Verkar allt för bökigt. Nej tacka med jag bildskärm + tangentbord och mus (eller spelkontroll) så kan man sitta och mysa och kanske ta sig en öl medan man spelar.

Medlem

Om de trodde Sony skulle sälja 2,6 miljoner PSVR i år får de nog ta och anställa nya analytiker. Jag tror inte ens att de är i närheten av att kunna tillverka så många i år trots att de lade in lite extra tillverkning.

De säljer nog ungefär så många de kan då den är slutsåld i delar av världen.

Medlem

VR-marknaden känns lite ostabil å som sagt med dalande siffror så är frågan om de blir värst långvarit?

Medlem

Ps move twinpack slut i hela sverige, PsVr med dildos i bundle likaså så visst säljer den bra , Men den är tyvärr också betydligt sämre än PC dito , jag får iaf ingen low persistence så det suger rejält.
Så ni med pspro kan jue avslöja ifall vr fungerar bättre där.

Medlem

"Årets julklapp" my ass. Måste vara den sämsta gissningen någonsin. Priset är för högt, det finns ingen egentlig standard, utan alla slåss om sina egna lösningar och tillbehör och dessutom är det inte etablerat än, det finns inte tillräckligt många spel...hela produkten känns ofärdig, även om några konsument ex just har släppts.
Sist men inte minst så är VR i sig något som jag tror att folk drar sig för att köpa (i gåvosyfte om inte annat) då det är något man bäst gör ensam. En mer osocial tingest finns ju inte i dagsläget.

Däremot så tror jag inte att VR är något som kommer floppa och dö ut, snarare motsatsen, det behöver bara lite tid. Se till att utveckla klart konceptet först, ge oss VR 2 eller 3.0 och en mängd spel som verkligen är skräddarsydda för tekniken istället för några "måste finnas med till release"-skärp. Antagligen kommer VR vara en lika naturlig det i hemmet som tv'n eller surfplattan om några år, men det är då ingen "årets julklapp" 2016 iallafall.

Medlem
Skrivet av Ender:

Sist men inte minst så är VR i sig något som jag tror att folk drar sig för att köpa (i gåvosyfte om inte annat) då det är något man bäst gör ensam. En mer osocial tingest finns ju inte i dagsläget.l.

Mina erfarenheter så här långt är precis tvärtom.

Finns inget som samlar familj och besökare i samma rum i mitt hem som just min Vive, visserligen bara en i taget som spelar, men resten bildar klunga och står runt och hejar, skrattar och narras.

VR är nästan lika roligt för folk som tittar på som det är för den som spelar.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem
Skrivet av SID 6.7:
Skrivet av Ender:

Sist men inte minst så är VR i sig något som jag tror att folk drar sig för att köpa (i gåvosyfte om inte annat) då det är något man bäst gör ensam. En mer osocial tingest finns ju inte i dagsläget.l.

Mina erfarenheter så här långt är precis tvärtom.

Finns inget som samlar familj och besökare i samma rum i mitt hem som just min Vive, visserligen bara en i taget som spelar, men resten bildar klunga och står runt och hejar, skrattar och narras.

VR är nästan lika roligt för folk som tittar på som det är för den som spelar.

Så sant! Det hände hemma för några år sedan då jag fick en 360 Kinect och sportspelet


signatur

Game long and prosper

Ambassadör
Xbox

Nämen...oväntat. /s


signatur

Jump in.

Medlem

VR är superkul, i hela 5 minuter.
Sedan känner man doften av brända 10000:-

Medlem

I nuläget är VR endast en gimmick där spel mer eller mindre är tech demon. Det kommer antagligen ta tid innan det blir nån form av standard i folks hem. Eller så kommer det bli tvärtom.

Medlem

Används det till rätt typ av spel så är det klockrent och nog värt investeringen. Dvs bil eller flightsim. Annars är det bortkastade pengar.

Medlem
Skrivet av SID 6.7:
Skrivet av Ender:

Sist men inte minst så är VR i sig något som jag tror att folk drar sig för att köpa (i gåvosyfte om inte annat) då det är något man bäst gör ensam. En mer osocial tingest finns ju inte i dagsläget.l.

Mina erfarenheter så här långt är precis tvärtom.

Finns inget som samlar familj och besökare i samma rum i mitt hem som just min Vive, visserligen bara en i taget som spelar, men resten bildar klunga och står runt och hejar, skrattar och narras.

VR är nästan lika roligt för folk som tittar på som det är för den som spelar.

Din erfarenhet är garanterat större än min, och jag vill inte vara någon glädjedödare för dem som redan införskaffat ett av de utgåvor som finns. Frågan är väl hur länge nyhetens behag av att samlas/turas om runt en ensam spelare i taget håller i sig. Jag förstår att det är en häftig upplevelse i början, men det är i nuläget en jäkligt dyr singelplayer-upplevelse med många aktörer och fattigt utbud.

VR, hör av dig när dina spel har titlar som The Witcher 4 och Zelda. Just nu ser jag dig som en coolare upplevelsevariant av vad nunchuckerna var på releasedagen tillsammans med Wii Sports, fast för en spelare.

Medlem

Måste bli billigare innan det lär bli ett köp, var nära under black friday redan då jag hittad HtcVive på amazon för 6499, men förståndet tog över till slut hah.
Närmar vive sig 5000 kr så köper jag nog en.

Däremot är jag ändå lite skeptiskt till att köpa en vive nu då det gått rykten om att en ny modell ska komma nästa år någon gång.

Medlem

Förstod aldrig detta med VR som årets julklapp.

Finns ju bara en solklar årets julklapp och det är Nintendo Classic Mini. Maken till produkt som såldes slut snabbt och säljs dyrt på tradera fortfarande. Om man måste utnämna någon julklapp efter försäljning och ha-begär så är det väl den.

Medlem
Skrivet av Ender:

"Årets julklapp" my ass. Måste vara den sämsta gissningen någonsin.

Jag tror att de analytiker som gjorde den gissningen har en betydligt bredare definition på "VR" än vi här. Räknar man en bit ihopvikt wellpapp att tejpa fast sin telefon på som VR så ja, då kan det nog bli en hel del under granarna. Mer tveksamt att det kommer att ligga ett eller två Vive där.

Medlem

När det blir verklighet av att kunna köra Fallout 4 i VR så hoppar jag på tåget direkt. Innan dess...mjä...

Medlem

Först var årets julklapp vr glasögon men nu är det istället kräkpåsen som ökade sin försäljning med varje såld vr-enhet. Grattis kräkpåsen.

Medlem

Många säger att de inte förstår grejen med VR och det är nog där problemet ligger, har haft VR ett bra tag nu och jag tycker att mjukvaruutbudet suger. Inte mängden appar utan deras utformning, det är som att utvecklarna inte riktigt förstår möjligheterna som finns att ta sig utanför traditionella PC-lir med djupseende.

Medlem
Skrivet av Ender:
Skrivet av SID 6.7:
Skrivet av Ender:

Sist men inte minst så är VR i sig något som jag tror att folk drar sig för att köpa (i gåvosyfte om inte annat) då det är något man bäst gör ensam. En mer osocial tingest finns ju inte i dagsläget.l.

Mina erfarenheter så här långt är precis tvärtom.

Finns inget som samlar familj och besökare i samma rum i mitt hem som just min Vive, visserligen bara en i taget som spelar, men resten bildar klunga och står runt och hejar, skrattar och narras.

VR är nästan lika roligt för folk som tittar på som det är för den som spelar.

Din erfarenhet är garanterat större än min, och jag vill inte vara någon glädjedödare för dem som redan införskaffat ett av de utgåvor som finns. Frågan är väl hur länge nyhetens behag av att samlas/turas om runt en ensam spelare i taget håller i sig. Jag förstår att det är en häftig upplevelse i början, men det är i nuläget en jäkligt dyr singelplayer-upplevelse med många aktörer och fattigt utbud.

VR, hör av dig när dina spel har titlar som The Witcher 4 och Zelda. Just nu ser jag dig som en coolare upplevelsevariant av vad nunchuckerna var på releasedagen tillsammans med Wii Sports, fast för en spelare.

Ye, det känns väldigt mycket som Nintendo Wii i nuläget, folk är väldigt impade, men efter ett tag dör det ut. Var knappt man använde sitt Nintendo Wii faktiskt, kul en stund men inte lika roligt i längden som övriga konsoller var pga den speciella nischen för spelen.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av Margy:

Om de trodde Sony skulle sälja 2,6 miljoner PSVR i år får de nog ta och anställa nya analytiker. Jag tror inte ens att de är i närheten av att kunna tillverka så många i år trots att de lade in lite extra tillverkning.

De säljer nog ungefär så många de kan då den är slutsåld i delar av världen.

Sony kan ju byta med Nintendo så optimisten från Sony bättre träffat målet för nya mini-NES... Tror dessutom pessimisten från Nintendo varit närmare Sonys reella mål för PSVR.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

2.3 miljoner Gear VR? Då måste de väl räknat in de som följt med gratis till Samsung S7/S7 Edge? Inte kan de väl annars sålt såpass många? Den funkar ju helt ok till en Edge men utbudet är rätt skralt.


signatur

-With great moustache comes great responsibility!

Medlem

Blir det någon julkalender här på FZ i år tro?

Medlem

Svindyra VR-lösningar till tv-spel är givetis ingen kastar upp på enkelt sätt. Relativt billiga glasögon för din mobil (sgmentet 300-500 kr) är däremot en "årets julklapp" så det står härliga till. Försäljningen är ju abnorm i butikerna och slut överallt så fort det säljs något rabatterat.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem
Skrivet av Keza:

Blir det någon julkalender här på FZ i år tro?

Jajamen...

http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20161130/geeks-julkalender-...

Medlem
Skrivet av Kane:

Svindyra VR-lösningar till tv-spel är givetis ingen kastar upp på enkelt sätt. Relativt billiga glasögon för din mobil (sgmentet 300-500 kr) är däremot en "årets julklapp" så det står härliga till. Försäljningen är ju abnorm i butikerna och slut överallt så fort det säljs något rabatterat.

Där ligger VR lösningarna som förmodligen kommer att få det att bli "årets julklapp" även i försäljningsantal. Inte de fullvärdiga VR-seten, utan alla lösningar där man använder en befintlig smartphone.
Till skillnad från spelpressen så skiljer ju inte direkt Svensk Handel på lösningarna.

Medlem

Kan ju vara för att VR-headset inte precis är graits. 7-10k, inte alla som kan punga ut det. Men faAn vad jag vill ha ett!

Medlem

Dem bör halvera priset om det ska bli mer populärt vilket också leder till att fler spelskapare gör spel till VR.

Medlem
Skrivet av PsyCor:

Förstod aldrig detta med VR som årets julklapp.

Finns ju bara en solklar årets julklapp och det är Nintendo Classic Mini. Maken till produkt som såldes slut snabbt och säljs dyrt på tradera fortfarande. Om man måste utnämna någon julklapp efter försäljning och ha-begär så är det väl den.

Backar det där till 100%

Skrivet av Wattem:

Måste bli billigare innan det lär bli ett köp, var nära under black friday redan då jag hittad HtcVive på amazon för 6499, men förståndet tog över till slut hah.
Närmar vive sig 5000 kr så köper jag nog en.

Däremot är jag ändå lite skeptiskt till att köpa en vive nu då det gått rykten om att en ny modell ska komma nästa år någon gång.

Just min poäng. Det kommer nog bli jättebra, även ifall avskärmningen gör det mer attraktivt för singlar och jobbiga barn (wink), men just nu känns det för tidigt för att kasta ut de summorna.

Medlem

Är helt klart priserna som sätter käppar i hjulen för VR. Hade de legat på halva priset mot idag så hade jag övervägt att köpa, men 7-10 papp är ju löjligt.

12
Skriv svar