GTA IV uppdaterat – för första gången på sex år

Robot
Medlem
GTA IV uppdaterat – för första gången på sex år

Nice! Ett av dom bästa spelen som gjorts!

Medlem

signatur

Kan du läsa detta så har jag lärt mig att använda en Signatur. /cheer

Medlem

Jösses, jag uppskattar alla förbättringar de gjort, men kunde de inte försöka plocka bort GFWL? Det ger ju upphov till 80% av allt krångel.

Medlem

Underbart! Jag har inte lyckats få igång det på min PC med Windows 10 överhuvudtaget, senaste gången jag försökte var förra veckan. I mina ögon är kampanjen i IV överlägsen den i V. Har spelat om den 3-4 ggr redan, medan GTA V-kampanjen har jag inte spelat om alls.

Medlem
Skrivet av magiul:

Underbart! Jag har inte lyckats få igång det på min PC med Windows 10 överhuvudtaget, senaste gången jag försökte var förra veckan. I mina ögon är kampanjen i IV överlägsen den i V. Har spelat om den 3-4 ggr redan, medan GTA V-kampanjen har jag inte spelat om alls.

Jag gillar faktiskt att den är mer "gritty". Men jag har också spelat om GTA V 4ggr, fast GTA IV har jag nog lirat om typ 6ggr snart. Någon gång med fusk, någon gång med lite moddar. Men jävlar va skoj det var, och dom gjorde ju faktiskt riktigt bra Single Player DLC

Medlem

Gillade helt klart 4an mer än 5an, älskade den smutsigare grå stämningen och karaktärerna etc. 5an är så jävla glättigt.

Medlem
Skrivet av magiul:

Underbart! Jag har inte lyckats få igång det på min PC med Windows 10 överhuvudtaget, senaste gången jag försökte var förra veckan. I mina ögon är kampanjen i IV överlägsen den i V. Har spelat om den 3-4 ggr redan, medan GTA V-kampanjen har jag inte spelat om alls.

Håller med om kampanjen. Har nog spelat den för många gånger. Sen älskar jag bilfysiken och den detaljerade stadsmiljön. Det är så platt och tråkigt att gå runt/köra bil i GTA V trots den stora spelvärlden.

Medlem

GTA IV var skit tråkigt och att köra runt i fordon var det värsta jag varit med om. Det var det sämsta GTA spel som jag någonsin spelat.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

GTA IV var skit tråkigt och att köra runt i fordon var det värsta jag varit med om. Det var det sämsta GTA spel som jag någonsin spelat.

Haha, ja, vi är då för olika. Jag håller med dig, men många tycker tvärtom.

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

GTA IV var skit tråkigt och att köra runt i fordon var det värsta jag varit med om. Det var det sämsta GTA spel som jag någonsin spelat.

Då har du inte spelat många GTA. Gta IV har den bästa fysiken i serien och lite smått rolig dumstridig polis. Bra mycket roligare att bara glida runt i än Gta V.

Medlem

Har bara spelat GTA IV kampanjen en gång, men Lost & Damned har jag nog varvat 5 ggr. Behöver ett riktigt knuttespel!

Medlem

Älskar GTA 4 och Episodes From Liberty City med sin mer mörka historia och ljusår bättre bil och motorcykelkänsla. Har varvat de båda titlarna mer en 50 gånger. Tappat räkningen där. Avgudar spelen verkligen. RockStar tabbade sig med GTA 5 där framförallt bilfysiken är så trist. Bilarna knappt ok och motorcyklarna totalt vidriga att köra. Usch. De har gjort det som att Timmy 10 år ska kunna köra omkring enkelt. imo...


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem
Skrivet av Emsa:
Skrivet av Kleptoman:

GTA IV var skit tråkigt och att köra runt i fordon var det värsta jag varit med om. Det var det sämsta GTA spel som jag någonsin spelat.

Då har du inte spelat många GTA. Gta IV har den bästa fysiken i serien och lite smått rolig dumstridig polis. Bra mycket roligare att bara glida runt i än Gta V.

Dumstridig? Det heter dumdristig.

Medlem

Spelade klart GTA IV för första gången (inklusive TLAD och BoGT) under Win10 i våras, utan egentliga problem. Har dock för mig att det var lite problem just att starta upp det första gången, men bara då.
Annars var det enda riktiga strulet var i slutet, då det inte gick att klättra upp i helikoptern. Den enklare lösningen var att just innan det momentet göra Alt-Tab till Aktivitetshanteraren, och välja att köra enbart på en processorkärna, spela vidare, och sedan ändra tillbaka. Ett bra tips som räddade mitt spel!

Avstängd
Skrivet av Ftmch:

Gillade helt klart 4an mer än 5an, älskade den smutsigare grå stämningen och karaktärerna etc. 5an är så jävla glättigt.

Håller med samt så är ragdoll fysiken mera realistisk i 4an och fordonsfysiken.

Medlem

Lite sent, men tack och lov för "Out of Commission"-fixen! Den buggen, preciiiiis i slutet, var rejält irriterande.

Önskar bara de skalat bort GFWL när de ändå höll på.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Coolt, undra om de fixat keymappingen, kunde aldrig ha kontrollerna som jag riktigt ville.

1
Skriv svar