Göm plånboken: ny GOG-rea igång, Steams julrea spikad

Robot
Medlem
Göm plånboken: ny GOG-rea igång, Steams julrea spikad

Tänkte precis tipsa om rean i någon av de andra artiklarna men FZ var snabbare=). Neverwinter Nights är ett måste om man gillar RPG som Baldur´s Gate, Icewind Dale, Planescape: Torment och man får inte bara orignalet utan även expansionerna (Hordes of the Underdark förbättrar spelet rejält) och detta utan att betala en krona, det enda som krävs är att man har ett konto.

Hade jag inte redan haft ett konto så hade jag skaffat det för det här spelet trots att jag redan äger det. Dock är min utgåva inte fri från DRM (men jämfört med dagens "drakoniska" DRM så är det nästan som att det inte har någon DRM alls). Mer DRM-fritt åt folket=).

Edit:
På tal om bra priser, den senaste samlingen på Humble Bundle inkluderar Rollercoaster Tycoon Deluxe och Democracy 3 Collector´s Edition beroende på vad man betalar (då RCT är via Steam är minsta beloppet $1 och Democracy 3 får man om man betalar mer än BTA som är $4.20 när detta skrivs. Finns även en samling där Legend of Grimrock 2 ingår (håller på till klockan 20.00).

För mer om spelen och info om hur man köper dem:
https://www.humblebundle.com/nicks-staff-picks-bundle
https://www.humblebundle.com/tycoon-simulator-bundle

Medlem

Kanon de dom gör men GOG är inte kloka..vet inte hur många spel dom bara har gett en gratis eller för noll o ingenting. Kommer ihåg när Witcher 3 skulle komma ut, ägde du då dom 2 andra Witcher spelen på GOG så fick du 11% rabatt per spel

Medlem

Ni menar väl: Ta fram plånboken!

Medlem
Skrivet av Johan84:

Kanon de dom gör men GOG är inte kloka..vet inte hur många spel dom bara har gett en gratis eller för noll o ingenting. Kommer ihåg när Witcher 3 skulle komma ut, ägde du då dom 2 andra Witcher spelen på GOG så fick du 11% rabatt per spel

De är smarta, det är sådant som får folk att skapa ett konto. De fortsätter att locka folk med köp genom att nu ha ett system där man får spel gratis baserat på hur mycket man köper. Den här gången får man Shadow Warrior Classic Redux (5000 XP), Shadowrun: Dragonfall Director´s Cut (15.000 XP) och Stasis (30.000 XP). Köpte man även spel under förgående rea så får man en bonus från 500 XP upp till 3.000 XP.

Förra rean så ledde detta system till att jag köpte fler spel än jag antagligen hade gjort annars. Jämför man det här med Steams system där man får kort så föredrar iaf jag det system som GoG nu har=).

Har faktiskt inte köpt så mycket under de senaste steam reorna.

Medlem
Skrivet av PcGamer:

Tänkte precis tipsa om rean i någon av de andra artiklarna men FZ var snabbare=). Neverwinter Nights är ett måste om man gillar RPG som Baldur´s Gate, Icewind Dale, Planescape: Torment och man får inte bara orignalet utan även expansionerna (Hordes of the Underdark förbättrar spelet rejält) och detta utan att betala en krona, det enda som krävs är att man har ett konto.

Hade jag inte redan haft ett konto så hade jag skaffat det för det här spelet trots att jag redan äger det. Dock är min utgåva inte fri från DRM (men jämfört med dagens "drakoniska" DRM så är det nästan som att det inte har någon DRM alls). Mer DRM-fritt åt folket=).

Edit:
På tal om bra priser, den senaste samlingen på Humble Bundle inkluderar Rollercoaster Tycoon Deluxe och Democracy 3 Collector´s Edition beroende på vad man betalar (då RCT är via Steam är minsta beloppet $1 och Democracy 3 får man om man betalar mer än BTA som är $4.20 när detta skrivs. Finns även en samling där Legend of Grimrock 2 ingår (håller på till klockan 20.00).

För mer om spelen och info om hur man köper dem:
https://www.humblebundle.com/nicks-staff-picks-bundle
https://www.humblebundle.com/tycoon-simulator-bundle

"Håller på till klockan 20.00" +5 dagar och den andra är + 12 dagar så än ingen panik

Medlem
Skrivet av eddie the eagle:

Har faktiskt inte köpt så mycket under de senaste steam reorna.

Har inte blivit mycket köp för mig heller, tack vare HB så har det blivit färre köp av Steam och istället har jag kunnat lägga pengarna på att köpa spel på GoG. Merparten av de spel jag äger på Steam är delvis spel jag köpte när de var nya och en mycket större del kommer från just HB. Senaste köpet från Steam var nog Dark Souls=).

Medlem
Skrivet av Busko:

"Håller på till klockan 20.00" +5 dagar och den andra är + 12 dagar så än ingen panik

Tack för rättelsen, är så van vid att de har samlingar även på torsdagar=)

Medlem

Så mycket som säljs under reorna borde få dem att förstå att lägre priser säljer. Men dom kanske har högre priser annars så att man skall köpa ännu mer på reorna.(?)


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

alltså jag tror jag precis fick 25 nya spel tack vare att jag tryckte ja tack till neverwinter nights? helt sjukt haha


signatur

It's something to do with quantum, isn't it?

Medlem
Skrivet av conthox:

Så mycket som säljs under reorna borde få dem att förstå att lägre priser säljer. Men dom kanske har högre priser annars så att man skall köpa ännu mer på reorna.(?)

snarare så att reorna ses som extra klirr i kassan.
finns ju massvis med folk som köper spel som dom aldrig spelar på reorna och inte alls säkert hade köpt spelen till fullpris

Själv så köper jag endast på rea om det är ett spel jag ska spela, jag la ner detta med ha en mils lång backlog för ett tag sen, otroligt jobbigt juh


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Dom har Witcher 3 GOTY för 300. (mycket bra pris med tanke på hur mycket som DLC innehåll det finns).

Lustig grej förresten: Jag köpte Witcher 3 på GoG och sedan varje DLC var för sig, med andra ord aldrig GOTY versionen men dock allt innehåll. Idag fick jag ett email där det står att jag har uppgraderats till Witcher 3 GOTY edition eftersom jag redan äger allt innehåll.

ELF
Medlem

Problemet med just GOG är att de alltid ger än spel gratis som man redan har. Gav bort tre nycklar idag.

Skrivet av Raid25:

Dom har Witcher 3 GOTY för 300. (mycket bra pris med tanke på hur mycket som DLC innehåll det finns).

Lustig grej förresten: Jag köpte Witcher 3 på GoG och sedan varje DLC var för sig, med andra ord aldrig GOTY versionen men dock allt innehåll. Idag fick jag ett email där det står att jag har uppgraderats till Witcher 3 GOTY edition eftersom jag redan äger allt innehåll.

https://www.gog.com/news/upgrade_to_the_witcher_3_wild_hunt_g...


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av farbrorwiwi:

alltså jag tror jag precis fick 25 nya spel tack vare att jag tryckte ja tack till neverwinter nights? helt sjukt haha

Om det var ett tag sedan du använde GoG så kan de bero på att de numera räknar varje spel för sig det gör att man kan välja vilken del av ett spel man vill ladda ner istället för, som tidigare, få ner alla. Kanske är det anledningen till att det finns fler spel än innan. Kan även bero på ett fel när du tryckte på spelet. Finns även många spel som är gratis, några av de första Ultima spelen är gratis. När jag köpte en bundle för ett tag sedan så fick jag även med The Elder Scrolls: Arena (som är gratis på utgivarens hemsida).

Medlem
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av farbrorwiwi:

alltså jag tror jag precis fick 25 nya spel tack vare att jag tryckte ja tack till neverwinter nights? helt sjukt haha

Om det var ett tag sedan du använde GoG så kan de bero på att de numera räknar varje spel för sig det gör att man kan välja vilken del av ett spel man vill ladda ner istället för, som tidigare, få ner alla. Kanske är det anledningen till att det finns fler spel än innan. Kan även bero på ett fel när du tryckte på spelet. Finns även många spel som är gratis, några av de första Ultima spelen är gratis. När jag köpte en bundle för ett tag sedan så fick jag även med The Elder Scrolls: Arena (som är gratis på utgivarens hemsida).

Ah jag har bland annat just Arena bland mina nya spel... men ju mer jag tänker på det, desto mer börjar jag tro att det kan ha varit den där launch driven de körde när de fixade GoG Galaxy eller vad klienten heter, där fick man ju en del gratis som jag säkert inte uppfattat förrän nu hehe...


signatur

It's something to do with quantum, isn't it?

Medlem
Skrivet av Molotov:
Skrivet av conthox:

Så mycket som säljs under reorna borde få dem att förstå att lägre priser säljer. Men dom kanske har högre priser annars så att man skall köpa ännu mer på reorna.(?)

snarare så att reorna ses som extra klirr i kassan.
finns ju massvis med folk som köper spel som dom aldrig spelar på reorna och inte alls säkert hade köpt spelen till fullpris

Själv så köper jag endast på rea om det är ett spel jag ska spela, jag la ner detta med ha en mils lång backlog för ett tag sen, otroligt jobbigt juh

Jo, det är sant. Men också många som bara köper under reor, eller köper ett par fullprisspel annars och sedan på rea köper dom de där extraspelen som dom inte hade råd med till fullpris.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

1
Skriv svar