Scalpers – svensk co-op-action vill ha ditt Steam-stöd

Robot
Scalpers – svensk co-op-action vill ha ditt Steam-stöd
Medlem
Scalpers – svensk co-op-action vill ha ditt Steam-stöd

Tror det är några som kikat lite extra på Wildstars "telegraphs"

Redaktör
Skrivet av ShciZo:

Tror det är några som kikat lite extra på Wildstars "telegraphs"

Så kan det vara. Jag besökte dem förra veckan, de berättade att det finns en del mmo-influerade grejer, bland annat detta.


signatur
Medlem

Tokig titel när det redan finns ett aktuellt spel med samma namn

http://store.steampowered.com/app/416670/

Medlem
Skrivet av Mabec:

Tokig titel när det redan finns ett aktuellt spel med samma namn

http://store.steampowered.com/app/416670/

a för gunslinger är ett allt generiskt namn

ungefär som säga varför namnge ett spel War: "insert second followup name"

Du kan ta egna nya namn givetvis men alla vill inte det

Medlem

I så fall vore ju Call of Duty ett smartare val

Medlem
Skrivet av FuzioN:
Skrivet av Mabec:

Tokig titel när det redan finns ett aktuellt spel med samma namn

http://store.steampowered.com/app/416670/

a för gunslinger är ett allt generiskt namn

ungefär som säga varför namnge ett spel War: "insert second followup name"

Du kan ta egna nya namn givetvis men alla vill inte det

I brist på kreativa människor, spelet är en blandning av existerande spel, namnet är typ "taget". Förstår att FZ vill promota Svenska spel, men spelet i sig ser lite generiskt ut imo.

Medlem
Skrivet av Elixx:
Skrivet av FuzioN:
Skrivet av Mabec:

Tokig titel när det redan finns ett aktuellt spel med samma namn

http://store.steampowered.com/app/416670/

a för gunslinger är ett allt generiskt namn

ungefär som säga varför namnge ett spel War: "insert second followup name"

Du kan ta egna nya namn givetvis men alla vill inte det

I brist på kreativa människor, spelet är en blandning av existerande spel, namnet är typ "taget". Förstår att FZ vill promota Svenska spel, men spelet i sig ser lite generiskt ut imo.

alla spel senaste 10 åren har varit generiska med lite små modifikationer, där är inte många kreativa banbrytande spel direkt.

Väldigt svårt idag det du däremot kan göra att göra en dröm blanding och plocka ifrån andra spel med mix av eget och ha en bra kombo det gör oftast bra spel.

Finns inga spel idag som inte tagit ifrån gamla spel INGET, som flesta anser roligt och säljer väl dvs

Medlem

Trist att loot blivit en grej man måste använda som marknadsföring....

"Loot drops! Upgrades for weapons and abilities."


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Trist att loot blivit en grej man måste använda som marknadsföring....

"Loot drops! Upgrades for weapons and abilities."

Som jag sa, generistk spel då måste man visa fjotris eliten vad som gäller.

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av ShciZo:

Tror det är några som kikat lite extra på Wildstars "telegraphs"

Så kan det vara. Jag besökte dem förra veckan, de berättade att det finns en del mmo-influerade grejer, bland annat detta.

Var i stockholm sitter denna studio?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Redaktör
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av ShciZo:

Tror det är några som kikat lite extra på Wildstars "telegraphs"

Så kan det vara. Jag besökte dem förra veckan, de berättade att det finns en del mmo-influerade grejer, bland annat detta.

Var i stockholm sitter denna studio?

Surbrunnsgatan, nära Odenplan.


signatur
Medlem

Hej, jag är en av utvecklarna på spelet (kul att fz skriver om vårt spel!) så tänkte att jag lika gärna kan hoppa in och svara på lite kommentarer. Gillar personligen transparens hos utvecklare så varför inte försöka leva som man lär.

Skrivet av ShciZo:

Tror det är några som kikat lite extra på Wildstars "telegraphs"

Absolut - vi älskade vissa delar av Wildstar och framförallt telegraph-systemet som är ett snabbt och tydligt sätt att förmedla patterns etc på. Vi tycker dessutom att det fungerar väldigt bra i ett isometriskt perspektiv som i vårt spel.

En stor del av inspirationen kom ifrån att vi ville ha combatsystem som en mix utav MOBA och Shooters (WASD, skillshots) och levels likt instanser från MMOs som t.ex. Wildstar eller WoW

Skrivet av Mabec:

Tokig titel när det redan finns ett aktuellt spel med samma namn

http://store.steampowered.com/app/416670/

Namnet är en hyllning till Stephen Kings The Dark Tower (Simpsons did it!). Dock vet vi att det är ett väldigt generiskt namn och har därför valt namnet Turtle and The Moonshine Gang. Du väljer helt enkelt själv om du vill kalla det TMG eller Gunslingers.

Skrivet av Hipshot:

Trist att loot blivit en grej man måste använda som marknadsföring....

"Loot drops! Upgrades for weapons and abilities."

Upgrades är ett system som vissa avskyr men andra gillar. Vi personligen gillar det, spelet är som sagt inspirerat till stor del av MMOs. Vi tycker det är kul att progressa sin char genom mythic+ i wow t.ex. samt att det har fördelen att även team som kanske inte är supertighta över tiden får möjlighet att se även de svårare svårighetsgraderna. Dessutom är det alltid kul att hoppa in i en lägre nivå som tokgearad och plöja igenom den. Men olika smak för olika personer.

Då vet du iaf vårt resonemang bakom det, att sen skriva ut det under features handlar kanske mer om att det vore konstigt att inte nämna det då det är en feature än att vi tror att det är det som gör spelet roligt.

Skrivet av Elixx:

I brist på kreativa människor, spelet är en blandning av existerande spel, namnet är typ "taget". Förstår att FZ vill promota Svenska spel, men spelet i sig ser lite generiskt ut imo.

Spelet är förmodligen inte till för dig (och det är helt ok, alla spel är inte för alla och tråkigt vore väl det). Personligen så ville vi göra ett spel som helt enkelt bara är ett roligt och utmanande spel, vi tycker inte att alla spel som görs måste ha nån twist (artmässigt, gameplaymässigt eller storymässigt) eller vara konstiga på det ena eller andra sättet. Ibland vill man helt enkelt bara sätta sig ner och spela. Vi tycker inte heller att alla indiespel måste ha pixelgrafik därav våran artstyle på spelet.

Är det någon som har några frågor så ställer jag gärna upp och svarar, tycker det är kul med en dialog mellan utvecklare och spelare

Medlem

Ser fett ut, gillar blodet !

Medlem
Skrivet av Kalifa:

Upgrades är ett system som vissa avskyr men andra gillar. Vi personligen gillar det, spelet är som sagt inspirerat till stor del av MMOs. Vi tycker det är kul att progressa sin char genom mythic+ i wow t.ex. samt att det har fördelen att även team som kanske inte är supertighta över tiden får möjlighet att se även de svårare svårighetsgraderna. Dessutom är det alltid kul att hoppa in i en lägre nivå som tokgearad och plöja igenom den. Men olika smak för olika personer.

Då vet du iaf vårt resonemang bakom det, att sen skriva ut det under features handlar kanske mer om att det vore konstigt att inte nämna det då det är en feature än att vi tror att det är det som gör spelet roligt.

Jag måste dock säga att jag är inte emot loot eller upgrades öht, utan mer att det används mer och mer som ett sätt att marknadsföra. Ni följer bara trenden och det var detta jag menade.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av Kalifa:

Upgrades är ett system som vissa avskyr men andra gillar. Vi personligen gillar det, spelet är som sagt inspirerat till stor del av MMOs. Vi tycker det är kul att progressa sin char genom mythic+ i wow t.ex. samt att det har fördelen att även team som kanske inte är supertighta över tiden får möjlighet att se även de svårare svårighetsgraderna. Dessutom är det alltid kul att hoppa in i en lägre nivå som tokgearad och plöja igenom den. Men olika smak för olika personer.

Då vet du iaf vårt resonemang bakom det, att sen skriva ut det under features handlar kanske mer om att det vore konstigt att inte nämna det då det är en feature än att vi tror att det är det som gör spelet roligt.

Jag måste dock säga att jag är inte emot loot eller upgrades öht, utan mer att det används mer och mer som ett sätt att marknadsföra. Ni följer bara trenden och det var detta jag menade.

Absolut, jag förstår din poäng och håller med om att det är en tråkig trend.

Jag är väldigt öppen för feedback på hur vi borde hantera det i kommunikation.

Vad tycker du personligen, borde vi ta bort det under featurelist och låta spelarna upptäcka det själva? Det är lite svårt när man har begränsat med textutrymme att förklara anledningen till varför vi har det med i spelet (så som jag gjorde här ovan) vilket lätt kan ge uppfattningen att vi helt enkelt slänger in en skinners box utan att det faktiskt är grundat i game design, vilket inte är fallet för oss.

Medlem

Det enda ni egentligen visar i trailern är gunplay och hur man undviker attacker från bossarna, om spelet faktiskt har mycket loot och upgrades, så borde man se lite av detta tycker jag. Nu kanske man inte kan det just nu i och för sig, om ni inte har lagt in det (kom jag på sedan när jag läste din text igen).

Jag förstår att man vill ha en lång featurelista, men det är också så att Loot drops! Upgrades for weapons and abilities. redan står lite högre upp fast med andra ord mer eller mindre i A range of different playable bounty hunters, weapons and abilities och att man kan spränga saker behöver kanske inte heller stå med, visa när ni skjuter sönder lite kaktusar för att komma genom en dal i stället Eller något.

Ni borde döpa om trailern till Greenlight Trailer i stället, eftersom ni kommer göra en ny trailer sedan när spelet ligger på steam och att detta inte visar spelet i någon sorts färdig form.
Alla går genom Greenlight, så det är bara en tidsfråga innan ni får ett AppID och kan börja fixa saker bakom kulisserna.

Nu är spelet ändå inte så stort (ännu) så att döpa om det är nog ganska lugnt i ett tidigt stadie, fast eftersom ändringen kom så snabbt efter ni släppte Greenlight-sidan och även nyheten här, så ni kanske kunde funderat lite på det innan, nu är ju gamla namnet inbränt i trailern också.

Där fick du lite personliga åsikter!

Jag har en känsla att jag träffat någon från Sweet Studio på en sådan Indie Dev Bar eller vad dom heter, men jag är inte säker, men om jag gör det igen så vet jag ju vad ni jobbar på för spel nu!


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Tack för feedbacken Hipshot - håller med om i princip alla punkter och får lyfta internt att vi ska ta en titt på texter/trailer etc.

Du har säkert träffat nån av oss, om inte så ryck tag i oss på nästa game bar så bjuder vi på en öl som tack för bra feedback!

1
Skriv svar