Årets julklapp korad till... årets förlorare

Medlem

Ge oss bra spel så löser det sig nog. Som gimmick betraktat är det bara slöseri med pengar.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Konstigt att daydream inte säljer? Funkar bara med Pixel och Pixel XL och säljs typ i 4 länder...

Hade dom släppt utbrett stöd för Daydream i alla lurar med Android 7.0/7.1 och sålt den i lite fler länder så hade det nog varit andra bullar.

Jag la 10k på en Vive, hade inte haft några problem att hosta upp 800 spänn för en Daydream.

VR är fortfarande den största wow-upplevelse jag haft inom gaming och jag är övertygad om att det är framtiden, även om det är väldigt trubbigt i dagsläget.

Medlem

Jag var ju en av alla dom som försökte få en uppfattning om vad VR var genom att kolla på youtube. Nu när man testat så kan man konstatera att VR är i särklass det häftigaste digitala upplevelse jag testat i hela mitt liv, och då har man ändå spelat aktivt i mer än 35 år. Man måste testa för att verkligen förstå vad det handlar om.

Medlem
Skrivet av PsyCor:

Förstod aldrig detta med VR som årets julklapp.

Finns ju bara en solklar årets julklapp och det är Nintendo Classic Mini. Maken till produkt som såldes slut snabbt och säljs dyrt på tradera fortfarande. Om man måste utnämna någon julklapp efter försäljning och ha-begär så är det väl den.

Nintendo Classic Mini säljer nog snarare slut snabbt för att det har producerats så få enheter. Finns ett intressant youtube-klipp om just detta: https://www.youtube.com/watch?v=cRicuKHmjZA

Medlem

Men tror ni på allvar att det är dom dyra enheterna som kommer bli årets julklapp?
Det finns VR idag för nån hundralapp och uppåt.

Redaktör
Skrivet av Kajlie:

Men tror ni på allvar att det är dom dyra enheterna som kommer bli årets julklapp?
Det finns VR idag för nån hundralapp och uppåt.

Kriterierna för att bli årets juklapp handlar inte enbart om hur bra prylen säljer. Så här ser HUI:s kriterier ut:

- Produkten ska vara en nyhet eller ha fått ett nyväckt intresse för året
- Produkten ska svara för ett högt försäljningsvärde eller säljas i stort antal
- Produkten ska representera den tid vi lever i


signatur
Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Kajlie:

Men tror ni på allvar att det är dom dyra enheterna som kommer bli årets julklapp?
Det finns VR idag för nån hundralapp och uppåt.

Kriterierna för att bli årets juklapp handlar inte enbart om hur bra prylen säljer. Så här ser HUI:s kriterier ut:

- Produkten ska vara en nyhet eller ha fått ett nyväckt intresse för året
- Produkten ska svara för ett högt försäljningsvärde eller säljas i stort antal
- Produkten ska representera den tid vi lever i

Ja precis. Alla dom punkterna kan man få in i ett headset för en hundralapp.

Medlem

Tycker inte om VR

-den kostar mycket
-det känns inte som att VR är "där jag vill ha den än"
-få eller dåliga spel stöds

Vetefan hur de tänkte med att det skulla vara årets julklapp, eller brukar alla få julklappar för drygt 6 - 10k? Jävla dyrt om man har fler barn kan jag tycka...

Medlem

Jag väntar på de första spelen. Eller nåja, det finns ett fåtal, men de är så begränsade, speciellt när det gäller rörelse vilket är det jag mest vill ha. Det finns massvis med teknikdemos och dyl som är helt ointressant.

Så för mig, inte än iaf.

12
Skriv svar