Full fart i backen i lanseringstrailern för Steep

Robot
Full fart i backen i lanseringstrailern för Steep
Medlem
Full fart i backen i lanseringstrailern för Steep

What?! Släpps det nu redan? Spelade betan för ett par veckor sen, och det kändes långt från klart. Tidig early access-klart enligt mig...

Medlem

Jag tycker det ser jävligt ballt ut, men det återstår ju att se... synd att man inte kan lira nån demo.


signatur

Xbox Series X | Nintendo Switch | Xbox One X | Xbox 360
Fanatec CSL DD 8nm | McLaren GT3 V2-ratt | CSL Elite V2-pedaler

Medlem
Skrivet av Quackles:

What?! Släpps det nu redan? Spelade betan för ett par veckor sen, och det kändes långt från klart. Tidig early access-klart enligt mig...

Tidig early access är ju att ta i.. Det är en betydligt stor skillnad på vad det innebär. Spelet kändes bra det man fick testa och var bra optimerat

Medlem
Skrivet av Luffarkaka:
Skrivet av Quackles:

What?! Släpps det nu redan? Spelade betan för ett par veckor sen, och det kändes långt från klart. Tidig early access-klart enligt mig...

Tidig early access är ju att ta i.. Det är en betydligt stor skillnad på vad det innebär. Spelet kändes bra det man fick testa och var bra optimerat

Vet inte om jag håller med om att det kändes så bra.
Det ser riktigt bra ut, men animationen för snön i backen när man åker är det lite si och så med, inget som stör så mycket dock och man vänjer sig medans man åker.

Tycker att skidor, snowboard och wingsuit var riktigt härligt, om det bara var den delen att åka snabbt som räknades. Tricks kändes stelt och bara den enkla grejen som att byta håll med snowboarden var träligt. Svårare i spelet än i verkligheten.

Timingen för tricks var konstig ofta försen även om man tryckte precis när man släppte hoppet, eller innan, eller efter. Kändes som om det var latens som gjorde att timing ändrades från hopp till hopp.
Fallskärm tyckte jag var helt värdelöst, det är segt och att följa det utmärkta spåret och försöka klå tiderna för medaljer var omöjligt. Att försöka samla poäng och köra tiden samtidigt motverkade varandra i jämförelse hur det fungerade i de andra grenarna, speciellt wingsuit som likar mest.

Medlem
Skrivet av Quackles:

What?! Släpps det nu redan? Spelade betan för ett par veckor sen, och det kändes långt från klart. Tidig early access-klart enligt mig...

Kändes långt ifrån early-access, isåfall har du spelat alldeles för få såna spel. Om du vill ha ett exempel på hur ett early-access spel ser ut kolla up SNOW och jämför det med STEEP.

Själv tyckte jag det var en sjukt skön känsla att spela när man väl vant sig vid kontrollerna. Fanns några saker dom hade kunnat förbättra dock, men det lär komma i updates.

Medlem

Ni som lirat betan. Kan man få en skön längtan och kick att vilja komma ut i de riktiga backarna när man lirar spelet?

Sett mycket om det och det verkar riktigt ballt, enda jag oroar mig för är att det inte är speciellt open world och att man alltid kommer få köra samma spår i slutändan ändå.

Eller kan man fritt välja hur man tar sig ner från berget?


signatur

Quake? Är det smittsamt?

Medlem
Skrivet av Rincewind:

Ni som lirat betan. Kan man få en skön längtan och kick att vilja komma ut i de riktiga backarna när man lirar spelet?

Sett mycket om det och det verkar riktigt ballt, enda jag oroar mig för är att det inte är speciellt open world och att man alltid kommer få köra samma spår i slutändan ändå.

Eller kan man fritt välja hur man tar sig ner från berget?

Fritt och fritt.. du verkar kunna åka snowboard eller skidor vart ifrån du än vill såvida du inte väljer att fasttravla till just ett event som är wingsuit eller fallskärm. Om du inte väljer det så kan man knata om kring upp och ner bäst man vill av vad man förstod i betan. Man kan även fasttravla till vissa vanliga hubbar och ta sig där ifrån. Så om det bara är åkandet så tyckte jag det var rätt så fritt.

Som sagt åkandet i sig är riktigt härligt om man bortser från tricksystemet, hoppas det blir lite tweak där och att det finns fler tricks överlag för det är få.

Medlem
Skrivet av Winzi:
Skrivet av Rincewind:

Ni som lirat betan. Kan man få en skön längtan och kick att vilja komma ut i de riktiga backarna när man lirar spelet?

Sett mycket om det och det verkar riktigt ballt, enda jag oroar mig för är att det inte är speciellt open world och att man alltid kommer få köra samma spår i slutändan ändå.

Eller kan man fritt välja hur man tar sig ner från berget?

Fritt och fritt.. du verkar kunna åka snowboard eller skidor vart ifrån du än vill såvida du inte väljer att fasttravla till just ett event som är wingsuit eller fallskärm. Om du inte väljer det så kan man knata om kring upp och ner bäst man vill av vad man förstod i betan. Man kan även fasttravla till vissa vanliga hubbar och ta sig där ifrån. Så om det bara är åkandet så tyckte jag det var rätt så fritt.

Som sagt åkandet i sig är riktigt härligt om man bortser från tricksystemet, hoppas det blir lite tweak där och att det finns fler tricks överlag för det är få.

Grymt. Tackar!
Verkar dock sakna splitscreen/couch co-op. Men det kanske kommer i senare release.


signatur

Quake? Är det smittsamt?

Medlem
Skrivet av Houratronic:
Skrivet av Quackles:

What?! Släpps det nu redan? Spelade betan för ett par veckor sen, och det kändes långt från klart. Tidig early access-klart enligt mig...

Kändes långt ifrån early-access, isåfall har du spelat alldeles för få såna spel. Om du vill ha ett exempel på hur ett early-access spel ser ut kolla up SNOW och jämför det med STEEP.

Själv tyckte jag det var en sjukt skön känsla att spela när man väl vant sig vid kontrollerna. Fanns några saker dom hade kunnat förbättra dock, men det lär komma i updates.

Visst, aldrig spelat ett sportspel i early access(ex SNOW), men jag har spelat färdiga sportspel i samma prisklass.

Närmsta jämförelsen för snowboard med Skate 1-3, och där har man ju ljusår bättre känsla och kontroll.
Skidåkningen och wingsuiten är OK, men långt ifrån perfekt.
Skulle man bara vara intresserad av fallskärmshoppning rekommenderar jag hellre GTA V¨, jävlar så dåligt...

Samtliga sporter känns nästan lite hackiga på nåt sätt, känns inte naturligt. Hela spelet känns som en gigantisk kompromiss, allt funkar ish, men inget är särskilt bra.

Nu låter det bara som att jag gnäller för att gnälla, men ska de ta fullpris(60-70€!) tycker jag man ska förvänta sig mycket mer än spelet som det är nu, känns ärligt talat inte som mer än en glorifierad Tech Demo.
Hade spelet kostat 20-30€ (+ ev early access) hade jag kunnat släppa halftafflig känsla och kontroll, men spelet saknar ju så mycket på alla plan jämfört med spel som fokuserat på 1 sport.

1
Skriv svar