Final Fantasy XV är seriens snabbast säljande spel

Robot
Final Fantasy XV är seriens snabbast säljande spel
Medlem
Final Fantasy XV är seriens snabbast säljande spel

Hej


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem

"Många vill åka bil tillsammans med emo frisyrer"

Lite WTF efter ha sett lite FFXV streams!!! När!?! blev det coolt med såna där fis ljumma emo frisyrer?


signatur

“Too weird to live, too rare to die”

Medlem

Jag älskar spelet än så länge, har följt allt runtom omkring med. Anime serien och filmen är sjukt bra!

Medlem
Skrivet av cybo:

"Många vill åka bil tillsammans med emo frisyrer"

Lite WTF efter ha sett lite FFXV streams!!! När!?! blev det coolt med såna där fis ljumma emo frisyrer?

Haha I know right? Så sjukt vidrigt.

Medlem
Skrivet av cybo:

"Många vill åka bil tillsammans med emo frisyrer"

Lite WTF efter ha sett lite FFXV streams!!! När!?! blev det coolt med såna där fis ljumma emo frisyrer?

Naruto frisyrer skulle jag kalla det, eller anime

Medlem

Som om det är första gången Final Fantasy har män med konstiga frisyrer och metrosexuell läggning. Men vem fan bryr sig? Jag är väldigt nära på att gå och spontan handla en ps4 pro + FFXV samt Dragon Quest builders, här är det fan killer apps på riktigt.

Medlem

Någon insatt som vet ifall man måste se prequel animen (och film är det väl också?) för att fatta något av storyn i spelet? Eller är det mer bara fördjupande lore för dom som ville få ut bakgrundshistorien bakom karaktärerna??

Är sugen på spelet men vette fan om jag hinner bänka serie och film i december


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Javas:

Någon insatt som vet ifall man måste se prequel animen (och film är det väl också?) för att fatta något av storyn i spelet? Eller är det mer bara fördjupande lore för dom som ville få ut bakgrundshistorien bakom karaktärerna??

Är sugen på spelet men vette fan om jag hinner bänka serie och film i december

Jag skulle rekommendera att se på båda, speciellt filmen iaf. Men anime serien finns ju gratis på Youtube och ger dig en inblick i Noctis och hans relation med sina vänner.

Medlem
Skrivet av burkmopp:

Jag är väldigt nära på att gå och spontan handla en ps4 pro + FFXV samt Dragon Quest builders, här är det fan killer apps på riktigt.

Rullar inte på något nämnvärt imponerade på PS4 pro, dock ska dom släppa en patch som fixar någon fps bug.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Seraium:
Skrivet av burkmopp:

Jag är väldigt nära på att gå och spontan handla en ps4 pro + FFXV samt Dragon Quest builders, här är det fan killer apps på riktigt.

Rullar inte på något nämnvärt imponerade på PS4 pro, dock ska dom släppa en patch som fixar någon fps bug.

https://www.youtube.com/embed/nANRQ-NGPZQ

Dom flesta spelen verkar rulla sämre på ps4 pro än på vanliga om man ska tro på folk.

Medlem
Skrivet av burkmopp:

Som om det är första gången...

På något sätt känns det inte som ett FF spel med bara "män i konstiga frisyrer med metrosexuell läggning"


signatur

“Too weird to live, too rare to die”

Medlem
Skrivet av ivanhoe68:

Hej

Hej, hur är det?


signatur

Variations Livesändare på Twitch
https://www.twitch.tv/arahorplays

Medlem

Själv kollar jag på Kurt Olssons julkalender från 1990

Medlem
Skrivet av cybo:
Skrivet av burkmopp:

Som om det är första gången...

På något sätt känns det inte som ett FF spel med bara "män i konstiga frisyrer med metrosexuell läggning"

Håller inte riktigt med. Finner karaktärerna i FFXV betydligt mer vid liv än många andra karaktärer. Visst har de äldre spelen sin charm men vad fan, det har allt med nostalgi att göra.

Vem fan bryr sig om hårfrisyrerna och det där tjafset? Välkommen till Japan, move on.

Medlem

Tycker nog det här var den mest ointressanta skaran karaktärer jag någonsin sett i ett FF-spel, efter att ha kollat upp litet. Ingen aning om det är kul eller rentav intressant då man väl spelar, dock.

Medlem

Eh jag tycker att det är hur bra som. 4 japanska punk rockare kan det bli bättre? Sen tycker jag det är stor skillnad på japanskt prat och amerikanskt prat. I det här spelet så tycker jag man kommer närmare karaktärerna om man hör dom prata amerikanska. För då hör man dialekter mm på ett helt annat sätt.

Medlem
Skrivet av Tapiwen:
Skrivet av ivanhoe68:

Hej

Hej, hur är det?

Tjena! Bra, hur är det själv?

Medlem

Ser ni förresten punk influenserna i kläderna? Ignis oi stuk och promptos kilt kedjorna och dom höga kängorna. Eller har jag fel har j pop snott allt det + Gladiolus punk rockiga stil med tatueringar?

Medlem

Pro är förresten inte sämre kolla upp dej själva. Tycker helt att det handlar om hur man vinklar testerna.

Medlem

Jag tycker att det är jätte bra att dom gått tillbaka till FF vibbarna så mycket. FFXIII och FFXII var ju inte speciellt FF aktiga. XIIan var en värld som jag inte tycker passar in på något annat en en Spinoff FF. Och FFXIII var alldeles för amerikanskt.

Medlem

Jag har spelat detta i ca 10 timmar och har suttit med main story kanske 1h. Älskar spelet, karaktärerna, fighterna, allt med spelet. Jag kan dock inte hålla med om att man kommer närmare karaktärerna på Engelska då jag hört båda och tycker att man hör dialekterna klarare på Japanska samt att röst skådespelarna på Japanska är i en egen klass.
Detta är i min åsikt det roligaste spelet jag någonsin har spelat, skulle lätt ha skaffat ett ps4 + spelet om jag inte redan haft konsol.

Medlem
Skrivet av humziz:

Jag har spelat detta i ca 10 timmar och har suttit med main story kanske 1h. Älskar spelet, karaktärerna, fighterna, allt med spelet. Jag kan dock inte hålla med om att man kommer närmare karaktärerna på Engelska då jag hört båda och tycker att man hör dialekterna klarare på Japanska samt att röst skådespelarna på Japanska är i en egen klass.
Detta är i min åsikt det roligaste spelet jag någonsin har spelat, skulle lätt ha skaffat ett ps4 + spelet om jag inte redan haft konsol.

Tack för tipset. Jag ska switcha till Japanska idag då jag stör mig på alla yankee dialekter i ett JAPANSKT spel.

Gnällkuk

Märkligt, jag har samma frame pacing-problem på vanliga fyran som PRO har i high-läget. Stadiga 30 utan märkbart stutter har jag aldrig upplevt någonsin.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Mobbade emos som far runt å grillar. Vad är grejjen med det?

Medlem

Jag förstår inte hur man kan föredra japanska så länge man inte kan japanska. Kanske bara är jag som ogillar att läsa samtidigt som man ska hänga med i på villket sätt dom säger saker. Stänger alltid av text i amerikanska filmer eftersom jag bara tycker att det stör.

Medlem
Skrivet av humziz:

Jag har spelat detta i ca 10 timmar och har suttit med main story kanske 1h. Älskar spelet, karaktärerna, fighterna, allt med spelet. Jag kan dock inte hålla med om att man kommer närmare karaktärerna på Engelska då jag hört båda och tycker att man hör dialekterna klarare på Japanska samt att röst skådespelarna på Japanska är i en egen klass.
Detta är i min åsikt det roligaste spelet jag någonsin har spelat, skulle lätt ha skaffat ett ps4 + spelet om jag inte redan haft konsol.

Hej. Har du spelat tidigare spel i serien och vilka andra spel rankar du som dom bästa du spelat Funderar på köp..

Medlem
Skrivet av Seraium:
Skrivet av burkmopp:

Jag är väldigt nära på att gå och spontan handla en ps4 pro + FFXV samt Dragon Quest builders, här är det fan killer apps på riktigt.

Rullar inte på något nämnvärt imponerade på PS4 pro, dock ska dom släppa en patch som fixar någon fps bug.

https://www.youtube.com/embed/nANRQ-NGPZQ

Får avvakta, tack för upplysningen, uppskattas!

Medlem

Köp inte Pro eller någon konsol för 1 spel snälla. Köp Pro för snabbare ladd tider multi tasking psVR och för att kunna välja fler alternativ i flera olika spel.

Medlem

Jag håller med humziz att detta är förbannat roligt, dom använder mycket från gamla spelen för oss veteraner och samtidigt nytt för dom nya i serien. Gillar man RPG så är detta ett självklart köp enligt mig. Har följt serien sen 2:an och tycker att än så länge håller det måttet. Klart det finns ju andra spel i serien som har starkare karaktärer men vi får se då dessa karaktärer växer på en så att säga. Är man RPG freak så KÖP säger jag bara. Nä nu är pausen slut och dags att spela lite igen. Trevlig helg på er!


signatur

Jag gör aldrig fel och skulle jag gjort ett fel så är det ett fel!

12
Skriv svar