Dishonored 2 uppdateras – igen

Robot
Medlem
Dishonored 2 uppdateras – igen

Sanslöst vilken enorm mängd buggfixar. Gång efter gång släpps spel som är så extremt opolerade. De har en massiv budget, ändå blir det så här. Förmodligen är det väl kanske därför, att de har press på sig, men jag som konsument är då gladare över att vänta och få en komplett produkt.

Medlem
Skrivet av Dreijer:

Sanslöst vilken enorm mängd buggfixar. Gång efter gång släpps spel som är så extremt opolerade. De har en massiv budget, ändå blir det så här. Förmodligen är det väl kanske därför, att de har press på sig, men jag som konsument är då gladare över att vänta och få en komplett produkt.

Det är mer regel än undantag nu för tiden, ska man köpa spel nu för tiden så ska man vänta 6 månader på att det har patchats till, så det är som det borde varit när det lanserades, det är tråkigt, men det är så det ser ut idag.

Tacka alla som pre-odrar spel, de har ju redan fått sina pengar, så de kan patch i efterhand istället för att släppa en bra produkt från början.

Medlem
Skrivet av Dreijer:

Sanslöst vilken enorm mängd buggfixar. Gång efter gång släpps spel som är så extremt opolerade. De har en massiv budget, ändå blir det så här. Förmodligen är det väl kanske därför, att de har press på sig, men jag som konsument är då gladare över att vänta och få en komplett produkt.

Ja. Det vore intressant att se försäljningskurvna för respektive plattform. Alltså om flest ex säljes efter release och hur mycket det säljs t ex efter första patchen, eller första månaden. Om det t ex säljs mindre på PC efter release men sedan säljs mer på PC än konsol efter 1-2 mån så säger ju det en del om varför det är som det är. Hade spelen varit per polerade så hade fler köpt det på PC redan från release.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Förstår inte vad för problem folk har haft :/ För mig funkar spelet klockers! Köpte väl Dishonored 2: Without Problems Edition

Medlem
Skrivet av Jonrei:

Förstår inte vad för problem folk har haft :/ För mig funkar spelet klockers! Köpte väl Dishonored 2: Without Problems Edition

Läs buggarna så förstår du vilka problem folk har haft

Medlem

Jag kan fortfarande inte få igång spelet. Kunde få igång det till början och spelade någon timme. Sen så kan jag få igång det till start-menyn och då stängs det ner. Så jag hoppas fortfarande att det skall dyka upp en uppdatering som löser det. Spec, i7 6700k, 16GB DDR4, GTX980Ti

Ambassadör
Xbox

Tänk om andra branscher var så dåliga på att tillverka sina produkter som spelbranschen är med sina. Skulle vi som konsumenter acceptera det? Varför har just spelföretag så mycket utrymme att sälja bajs? Tom uppmuntras av alla förbokningshjon. Ja jisses.


signatur

Jump in.

Medlem

Det är synd att D2 är så buggigt. Första spelet behövde, så vitt jag kommer ihåg, inte en enda patch.

Medlem
Skrivet av Luffarkaka:

Jag kan fortfarande inte få igång spelet. Kunde få igång det till början och spelade någon timme. Sen så kan jag få igång det till start-menyn och då stängs det ner. Så jag hoppas fortfarande att det skall dyka upp en uppdatering som löser det. Spec, i7 6700k, 16GB DDR4, GTX980Ti

Har du testat att starta spelet i "Borderless window mode"? Det funkade för mig när spelet inte ville starta efter första gångens uppstart.

Medlem

Det blir bättre och bättre men är fortfarande riktigt taskigt optimerat på sina ställen. FPSen hoppar mellan 110 och 40 beroende på var man kollar ibland.

Medlem
Skrivet av TAC-2:
Skrivet av Luffarkaka:

Jag kan fortfarande inte få igång spelet. Kunde få igång det till början och spelade någon timme. Sen så kan jag få igång det till start-menyn och då stängs det ner. Så jag hoppas fortfarande att det skall dyka upp en uppdatering som löser det. Spec, i7 6700k, 16GB DDR4, GTX980Ti

Har du testat att starta spelet i "Borderless window mode"? Det funkade för mig när spelet inte ville starta efter första gångens uppstart.

Ja det har jag, funka i några min, men sen kraschar det ändå. Men tack för tipset

Inaktiv
Skrivet av Luffarkaka:

Jag kan fortfarande inte få igång spelet. Kunde få igång det till början och spelade någon timme. Sen så kan jag få igång det till start-menyn och då stängs det ner. Så jag hoppas fortfarande att det skall dyka upp en uppdatering som löser det. Spec, i7 6700k, 16GB DDR4, GTX980Ti

Förstår mig inte på såna som dig, hur är dina specs relevant i det här fallet?

Medlem

Att spel krashar oförklarligt kan bero på för låg vcore.
Prova att manuellt höja lite så brukar det 9/10 lösa sig.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Gen
Medlem
Skrivet av Molotov:

Att spel krashar oförklarligt kan bero på för låg vcore.
Prova att manuellt höja lite så brukar det 9/10 lösa sig.

Jasså? Jag trodde det var tvärtom - spontana krasher beror på för hög OC eller obalanserad OC vilket kan lösas med en gnutta mer Vcore.

Medlem
Skrivet av bson:

Samma skit med varenda AAA-titel nuförtiden.. Fortsätter detta så kommer det ju ta död på PC spelandet.

Fanns en tid då konsol spel inte hade patchar, men nu är ladda ner en patch det första man får göra när man skaffar ett spel även till konsol.

Medlem
Skrivet av Gen:
Skrivet av Molotov:

Att spel krashar oförklarligt kan bero på för låg vcore.
Prova att manuellt höja lite så brukar det 9/10 lösa sig.

Jasså? Jag trodde det var tvärtom - spontana krasher beror på för hög OC eller obalanserad OC vilket kan lösas med en gnutta mer Vcore.

Skrev kanske lite otydligt men det var det jag menade


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

#StopPreorderingVideoGames

1
Skriv svar