Konami behandlade Hideo Kojima som skräp under utvecklingen av Metal Gear Solid 5

Robot
Konami behandlade Hideo Kojima som skräp under utvecklingen av Metal Gear Solid 5
Medlem
Konami behandlade Hideo Kojima som skräp under utvecklingen av Metal Gear Solid 5

Ett företag som jag gillade skarpt en gång i tiden, men nu vill jag bara se dom brinna.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Konami är fan helt dumma i huvudet.

Medlem

Konami är ett perfekt exempel på vad man bör undvika som pesten. Usch. Önskar verkligen lycka till med Kojimas nya projekt och företag!

Medlem

Fuck Konami!!

Medlem

signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Man kan ju innerligt hoppas att de stör sig rejält när det som visats av Death Stranding ser ut att kunna bli fantastiskt.

Medlem

Det intressanta här är ju att även Geoff Keighley behandlar folk som skräp.

Medlem

Som att sparka Mozart från ett musikinstitut.


signatur

"Vilken jävla smäll!"

-Dynamit-Harry, ökänd psykopat

Medlem

Sen frågar sig vissa arbetsgivare hur det kommer sig att de är ogillade av anställda.


signatur

*Io Sono Interista*

Medlem

Vad är problemet? Kojima har kostat Konami så jävla mycket pengar då han har grova problem med att följa budgetar och tidsplaner, inte förvånad att de gjorde sig av med honom till slut.

Ska bli kul att se hur länge Sony står ut med honom innan de gör detsamma och hans framtida spel får hamna på kickstarter

Medlem

Jag skulle önska en Splinter Cell kopia från herr Kojima San. Ett Metal Gear utan det övernaturliga flummiga inslagen...


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
Skrivet av Cane:

Vad är problemet? Kojima har kostat Konami så jävla mycket pengar då han har grova problem med att följa budgetar och tidsplaner, inte förvånad att de gjorde sig av med honom till slut.

Ska bli kul att se hur länge Sony står ut med honom innan de gör detsamma och hans framtida spel får hamna på kickstarter

Källa? Vad jag vet är allting vi vet om Kojimas relation med Konami bara rykten.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av Cane:

Vad är problemet? Kojima har kostat Konami så jävla mycket pengar då han har grova problem med att följa budgetar och tidsplaner, inte förvånad att de gjorde sig av med honom till slut.

Ska bli kul att se hur länge Sony står ut med honom innan de gör detsamma och hans framtida spel får hamna på kickstarter

Jämför du med andra spelskapare som håller sin budget, som slickar arbetsgivarens bakre del men som sedan släpper ofärdiga, överhypade, kassa eller spel fulla av buggar? En vettig utgivare kan vara flexibel om han bryr sig om en bra slutprodukt.


signatur

*Io Sono Interista*

Medlem
Skrivet av crowbar82:
Skrivet av Cane:

Vad är problemet? Kojima har kostat Konami så jävla mycket pengar då han har grova problem med att följa budgetar och tidsplaner, inte förvånad att de gjorde sig av med honom till slut.

Ska bli kul att se hur länge Sony står ut med honom innan de gör detsamma och hans framtida spel får hamna på kickstarter

Jämför du med andra spelskapare som håller sin budget, som slickar arbetsgivarens bakre del men som sedan släpper ofärdiga, överhypade, kassa eller spel fulla av buggar? En vettig utgivare kan vara flexibel om han bryr sig om en bra slutprodukt.

Du beskriver ju perfekt MGSV. Överhypat och utan tvekan mer ofärdigt än flesta AAA spel, detta trots att man arbetet åratal med spelet. Det är knappast konstigt att Konami tröttnade på Kojima som ville ha mer tid och pengar konstant när andra betydligt bättre spel görs snabbare och billigare.

Klart att en utgivare kan vara flexibel vilket Konami utan tvekan varit men allt har en gräns och till slut fick de nog

Medlem

Jag kan hålla med om att metal gear solid v inte känns som ett spel som kostat mycket och haft lång utvecklingstid.
Är inte så insatt i turerna kring spelet men nått har ju inte gått som det ska.
Frågan är bara nu, är metal gear dött? Verkar som det inte kommer bli samma nå mer när konami ska börja pumpa ut metal gear sidospår spel i absurdum.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Cane:
Skrivet av crowbar82:
Skrivet av Cane:

Vad är problemet? Kojima har kostat Konami så jävla mycket pengar då han har grova problem med att följa budgetar och tidsplaner, inte förvånad att de gjorde sig av med honom till slut.

Ska bli kul att se hur länge Sony står ut med honom innan de gör detsamma och hans framtida spel får hamna på kickstarter

Jämför du med andra spelskapare som håller sin budget, som slickar arbetsgivarens bakre del men som sedan släpper ofärdiga, överhypade, kassa eller spel fulla av buggar? En vettig utgivare kan vara flexibel om han bryr sig om en bra slutprodukt.

Du beskriver ju perfekt MGSV. Överhypat och utan tvekan mer ofärdigt än flesta AAA spel, detta trots att man arbetet åratal med spelet. Det är knappast konstigt att Konami tröttnade på Kojima som ville ha mer tid och pengar konstant när andra betydligt bättre spel görs snabbare och billigare.

Klart att en utgivare kan vara flexibel vilket Konami utan tvekan varit men allt har en gräns och till slut fick de nog

Det är en av anledningarna varför jag inte litar på Kojima. MGSV var det första spelet jag spelade utav honom, så jag vet inte mycket om honom eller hur hans andra spel är, men MGSV är helt klart ett överskattat tunnt spel, och om det är sådant ett spel blir när Kojima arbetar på det i flera år, så är det inte mycket till att hänga i julgranen med hans nästa spel.

Medlem
Skrivet av nils45:
Skrivet av Cane:
Skrivet av crowbar82:
Skrivet av Cane:

Vad är problemet? Kojima har kostat Konami så jävla mycket pengar då han har grova problem med att följa budgetar och tidsplaner, inte förvånad att de gjorde sig av med honom till slut.

Ska bli kul att se hur länge Sony står ut med honom innan de gör detsamma och hans framtida spel får hamna på kickstarter

Jämför du med andra spelskapare som håller sin budget, som slickar arbetsgivarens bakre del men som sedan släpper ofärdiga, överhypade, kassa eller spel fulla av buggar? En vettig utgivare kan vara flexibel om han bryr sig om en bra slutprodukt.

Du beskriver ju perfekt MGSV. Överhypat och utan tvekan mer ofärdigt än flesta AAA spel, detta trots att man arbetet åratal med spelet. Det är knappast konstigt att Konami tröttnade på Kojima som ville ha mer tid och pengar konstant när andra betydligt bättre spel görs snabbare och billigare.

Klart att en utgivare kan vara flexibel vilket Konami utan tvekan varit men allt har en gräns och till slut fick de nog

Det är en av anledningarna varför jag inte litar på Kojima. MGSV var det första spelet jag spelade utav honom, så jag vet inte mycket om honom eller hur hans andra spel är, men MGSV är helt klart ett överskattat tunnt spel, och om det är sådant ett spel blir när Kojima arbetar på det i flera år, så är det inte mycket till att hänga i julgranen med hans nästa spel.

Har kört alla hans spel och har mycket nostalgi för MGS1-3 men jag tycker verkligen inte att de är perfekta spel. MGS4 var ett tydligt tecken på vart serien var på väg och jag var inte imponerad. 5:an förstår jag mig inte på, det var inte ett MGS spel och det var rätt så mediokert i det stora hela. Sen vet jag inte om detta beror på att Kojima har storhetsvansinne eller om Konami är djävulen och orsakade problem under utvecklingen. Med tanke på alla rykten så lutar det mera åt det sistnämnda.

k3m
Medlem
Skrivet av kaealy:

Konami är fan helt dumma i huvudet.

man ska höra båda parters utsaga innan man uttrycker sig så hårt, tycker jag iaf.

Medlem
Skrivet av k3m:
Skrivet av kaealy:

Konami är fan helt dumma i huvudet.

man ska höra båda parters utsaga innan man uttrycker sig så hårt, tycker jag iaf.

Om ryktena de senaste året stämmer, om ens 20% av alla rykten stämmer så är Konami helt dumma i huvudet. De skulle lägga ner Hela sin spelutveckling helt och hållet, enda tills MGS5 då de såg att de tjänar otroliga mängder pengar på det och nu ska vi få en Metal Gear Zombie survival. Det är inte mycket hjärnaktivitet bakom de besluten.

Inaktiv

Får mig att vilja ladda ned CPY-releasen av spelet och sedan swisha ett par hundringar direkt till Kojima. Fast bara vilja, ingen uppvigling här!

Medlem

Han kanske hade varit stygg.

Medlem
Skrivet av k3m:
Skrivet av kaealy:

Konami är fan helt dumma i huvudet.

man ska höra båda parters utsaga innan man uttrycker sig så hårt, tycker jag iaf.

Finns ingen ursäkt att hindra en utvecklare från att få ta emot ett pris, resten är bara icing on the cake.

Medlem

Konami's ledning verkar vara fyllt med oprofessionella arseln. Om man styr ett sådan stort företag. ska man vara professionell.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem

Mgs spelen var lite för svåra för mej. Men jag gillar hur han speglar krig och konflikter. Spelen har själ på något sätt har dock inte spelat MgsV en.

Medlem
Skrivet av k3m:
Skrivet av kaealy:

Konami är fan helt dumma i huvudet.

man ska höra båda parters utsaga innan man uttrycker sig så hårt, tycker jag iaf.

Man behöver dock inte höra speciellt mycket från Konami för att vet att det till 99% är sant, om man vet något om den japanska "arbetskulturen" när någon ska få sparken.

Att bli sparkad är ytterst sällan när det kommer till stora kontorsjobb. Att sätta någon isolerad från kollegor och sytematiskt tilldela meningslösa arbetsuppgifter för att få dem att sluta själva istället. Eftersom det är en sådan enorm gemenskap på de japanska arbetsplatserna så blir dessa fall som systematisk mobbning/utfrysning och leder nästintill alltid till att arbetaren slutar självmant. Dessutom så är det ingen som vågar bryta detta för att de riskerar att utsättas för samma sak själva och de ger skam att "ge upp".

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Jag skulle önska en Splinter Cell kopia från herr Kojima San. Ett Metal Gear utan det övernaturliga flummiga inslagen...

Det önskar jag också. Grovt.


signatur

Ordo Ab Chao

1
Skriv svar