Strid mot mekaniska bestar i Horizon: Zero Dawn – se hur i snygg trailer

Robot
Strid mot mekaniska bestar i Horizon: Zero Dawn – se hur i snygg trailer
Medlem
Strid mot mekaniska bestar i Horizon: Zero Dawn – se hur i snygg trailer

Är det bara jag som tycker spelet är sjukt fjantigt? De gör ett open world spel och vill komma med nåt nytt, så de byter ut alla djur skins till robot skins. Men vad är det för robotar som ser ut som djur och beter sig exakt som det djur de ser ut som.. De blöder ju till och med som djur. Antar att djur var fjantigt och robotar tufft för dom?
De ser tufft ut men under ytan är ju ingenting nytt...

Medlem
Skrivet av aholman:

Är det bara jag som tycker spelet är sjukt fjantigt? De gör ett open world spel och vill komma med nåt nytt, så de byter ut alla djur skins till robot skins. Men vad är det för robotar som ser ut som djur och beter sig exakt som det djur de ser ut som.. De blöder ju till och med som djur. Antar att djur var fjantigt och robotar tufft för dom?
De ser tufft ut men under ytan är ju ingenting nytt...

Du har definitivt en stor poäng i det du skriver. Jag blir av någon anledning sjukligt sugen på det här spelet just pga robotar och sci-fi aspekten. Jag skulle troligtvis inte bry mig nämnvärt om det ifall det vore dinosaurier istället.


signatur

Styret upp och däcken ner

Medlem
Skrivet av Ellakk:
Skrivet av aholman:

Är det bara jag som tycker spelet är sjukt fjantigt? De gör ett open world spel och vill komma med nåt nytt, så de byter ut alla djur skins till robot skins. Men vad är det för robotar som ser ut som djur och beter sig exakt som det djur de ser ut som.. De blöder ju till och med som djur. Antar att djur var fjantigt och robotar tufft för dom?
De ser tufft ut men under ytan är ju ingenting nytt...

Du har definitivt en stor poäng i det du skriver. Jag blir av någon anledning sjukligt sugen på det här spelet just pga robotar och sci-fi aspekten. Jag skulle troligtvis inte bry mig nämnvärt om det ifall det vore dinosaurier istället.

Förhoppningsvis så kommer bakgrundshistorien skapa lite med djup än "robot dinosaurier". Jag tycker det verkar intressant, men vi vet ju inte så jättemycket om det än.

Medlem

Bara så ni vet, det finns riktiga djur kvar om man faktiskt uppmärksammar det hela. Vildsvin, fåglar syns i videon som exempel.

Gnällkuk
Skrivet av aholman:

Är det bara jag som tycker spelet är sjukt fjantigt? De gör ett open world spel och vill komma med nåt nytt, så de byter ut alla djur skins till robot skins. Men vad är det för robotar som ser ut som djur och beter sig exakt som det djur de ser ut som.. De blöder ju till och med som djur. Antar att djur var fjantigt och robotar tufft för dom?
De ser tufft ut men under ytan är ju ingenting nytt...

Också hakat upp mig på det. Det känns bara extremt ologiskt att högteknologiska robotar tar former som primater som är t ex både stora och klumpiga. Vem har skapat robotarna? Vem var så kär i djur att man valde dessa designs? Kanske förklaras senare men har så svårt att smälta konceptet.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Mekaniska bestar och var man hittar dem?

Medlem

Jag vill inte vara sån.... men kanske. ..kanske... kan storyn som man får spela avslöja detaljerna om varför dessa robotbestar finns och varför de kom till?

Medlem
Skrivet av Ricomaniac:

Jag vill inte vara sån.... men kanske. ..kanske... kan storyn som man får spela avslöja detaljerna om varför dessa robotbestar finns och varför de kom till?

Nej inte i första spelet. Ska nog mjölkas tre uppföljare först innan en antiklimax förklaring kommer!!

Medlem
Skrivet av Manna:
Skrivet av Ricomaniac:

Jag vill inte vara sån.... men kanske. ..kanske... kan storyn som man får spela avslöja detaljerna om varför dessa robotbestar finns och varför de kom till?

Nej inte i första spelet. Ska nog mjölkas tre uppföljare först innan en antiklimax förklaring kommer!!

Sen när är det att mjölka om man gör en trilogi? Varför har folk generellt problem med att folk vill ha uppföljare eller att utvecklare gör fler uppföljare för spel som dem själva samt deras fans gillar? Vart ligger problemet liksom? Tycker det bara är lustigt att vissa verkar bry sig, även när det gäller spel de själva inte spelar eller kommer spela av en eller flera anledningar. Bara undrar, inget personligt.

Tycker mjölknings-kortet dras lite väl ofta i fel sammanhang.

1
Skriv svar