Bli hardcore när du tittar på köttig trailer från old school-shootern Strafe

Robot
Bli hardcore när du tittar på köttig trailer från old school-shootern Strafe
Medlem
Bli hardcore när du tittar på köttig trailer från old school-shootern Strafe

Behöver ha bättre grafik än så för att kunna spela. Jag personligen...


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

FM-guru
F.d. Sisyr

Det har blivit en trend med retrografik, och många utvecklare tycks använda det som en ursäkt för att komma undan med genvägar och lathet i designen. Detta spel känns emellertid genuint och ser lovande ut. Görs för få snabba skjutspel numera, inte minst bra sådana.

Inaktiv

Ser grymt kul ut tycker jag. Verkar vara roliga vapen osv. Har inga problem med grafiken heller så länge det flyter bra vilket inte verkar vara fallet just nu.
Men ser svårt ut att spela detta med kontroll.

Skrivet av Sisyr:

Det har blivit en trend med retrografik, och många utvecklare tycks använda det som en ursäkt för att komma undan med genvägar och lathet i designen. Detta spel känns emellertid genuint och ser lovande ut. Görs för få snabba skjutspel numera, inte minst bra sådana.

Är väl mest att det krävs så otroligt mycket resurser att göra ett bra spel med modern grafik, i princip omöjligt för en liten indiestudio.

Medlem

Det som är viktigast i ett spel som detta är spelkänslan och att det flyter sjukt bra, input-lag eller <60 FPS (hemskt gärna minst 100 stabila skulle jag säga personligen) håller inte måttet. Man vill känna sig badass, bra ljudeffekter hjälper grymt mycket. Ser fram emot detta!

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Det har blivit en trend med retrografik, och många utvecklare tycks använda det som en ursäkt för att komma undan med genvägar och lathet i designen. Detta spel känns emellertid genuint och ser lovande ut. Görs för få snabba skjutspel numera, inte minst bra sådana.

Jag tycker dock inte det när jag testade betan. Mitt intryck var - inte bra spel som flyter runt på alla nyhetssidor för att det har retrografik.

Det kan mycket väl ha ändrats massa, det var ju som sagt en testversion jag spelade.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Inaktiv
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av Sisyr:

Det har blivit en trend med retrografik, och många utvecklare tycks använda det som en ursäkt för att komma undan med genvägar och lathet i designen. Detta spel känns emellertid genuint och ser lovande ut. Görs för få snabba skjutspel numera, inte minst bra sådana.

Jag tycker dock inte det när jag testade betan. Mitt intryck var - inte bra spel som flyter runt på alla nyhetssidor för att det har retrografik.

Det kan mycket väl ha ändrats massa, det var ju som sagt en testversion jag spelade.

Varför var det dåligt?

Medlem
Skrivet av guran33:

Det som är viktigast i ett spel som detta är spelkänslan och att det flyter sjukt bra, input-lag eller <60 FPS (hemskt gärna minst 100 stabila skulle jag säga personligen) håller inte måttet. Man vill känna sig badass, bra ljudeffekter hjälper grymt mycket. Ser fram emot detta!

Sist jag kollade så hade spelutvecklare tyvärr ganska lite kontroll över vilken tv folk köper och hur de ställer in dem så jag tycker det är lite fel att beskylla spelutvecklare för input lag...

Medlem
Skrivet av anon_306295:
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av Sisyr:

Det har blivit en trend med retrografik, och många utvecklare tycks använda det som en ursäkt för att komma undan med genvägar och lathet i designen. Detta spel känns emellertid genuint och ser lovande ut. Görs för få snabba skjutspel numera, inte minst bra sådana.

Jag tycker dock inte det när jag testade betan. Mitt intryck var - inte bra spel som flyter runt på alla nyhetssidor för att det har retrografik.

Det kan mycket väl ha ändrats massa, det var ju som sagt en testversion jag spelade.

Varför var det dåligt?

Störde mig på en massa småsaker hela tiden, testversionen gav mig intrycket att dom som jobbat med spelet inte hade så bra koll på vad som är jobbigt i action FPS...

Konstiga stegar, när man gick in i giftet på golvet så flippade hela kameran ut, minns inte exakt, det var så länge sedan jag spelade spelet så.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

1
Skriv svar