Pewdiepie raderar sin Youtube-kanal om han får 50 miljoner prenumeranter

Robot
Pewdiepie raderar sin Youtube-kanal om han får 50 miljoner prenumeranter
Releasehästryttare
Pewdiepie raderar sin Youtube-kanal om han får 50 miljoner prenumeranter

Det har ju lite och göra med det han tog upp i dagens video där han pratar mer om att nya videor inte kommer upp som rekommenderade längre.

Medlem

Scrollade förbi denna videon på reddit och han tar upp samma problem. Jag köper deras resonemang, verkar vara konsigt hur youtubes system fungerar.

https://www.youtube.com/watch?v=HkuZ_8KnCzg

Medlem
Medlem

signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Jag vet inte vad han håller på med nu? Förr fokuserade kanalen på spel och hans reaktioner. Nu är det bara en massa nonsens och resor.


signatur

Filosofi: "Ett bra spel är ett bra spel oavsett ålder eller utvecklare"

Medlem
Skrivet av The Gamer:

Jag vet inte vad han håller på med nu. Förr fokuserade kanalen på spel och att se han reaktioner. Nu är det bara en massa nonsens och resor.

Ja, det är nästan som om han vore mänsklig, och som människa förändras med tiden med vad han vill göra med sitt liv i längden.

Medlem
Skrivet av The Gamer:

Jag vet inte vad han håller på med nu. Förr fokuserade kanalen på spel och att se han reaktioner. Nu är det bara en massa nonsens och resor.

Men resor är ju trevligt att titta på:

https://www.youtube.com/user/TravelingRobert


signatur

Det var detta...

Medlem

Kan ju vara ett plus med om ni väljer att kolla klart på videon med så får ni veta att han säger att han kommer radera denna kanal och göra en helt ny istället för han kommer aldrig sluta med youtube, han känner han vill börja om från scratch.

För att vara journalister när det kommer till spel, och olika sorters gamers/ youtube gamers så har ni på tok för lite koll = ni är för lata för att skriva som det exakt ligger till.

Börjar likna aftonbladet detta

Hundra kronor på att en admin kommer ta åt sig som avskyr mig som pesten

Medlem
Skrivet av ruva:
Skrivet av The Gamer:

Jag vet inte vad han håller på med nu. Förr fokuserade kanalen på spel och att se han reaktioner. Nu är det bara en massa nonsens och resor.

Men resor är ju trevligt att titta på:

https://www.youtube.com/user/TravelingRobert

ja, visst är det. Kanalens fokus har dock inte legat på det och gjort den stor.


signatur

Filosofi: "Ett bra spel är ett bra spel oavsett ålder eller utvecklare"

Medlem
Skrivet av Luciphear:
Skrivet av The Gamer:

Jag vet inte vad han håller på med nu. Förr fokuserade kanalen på spel och att se han reaktioner. Nu är det bara en massa nonsens och resor.

Ja, det är nästan som om han vore mänsklig, och som människa förändras med tiden med vad han vill göra med sitt liv i längden.

Visst, men det är inte det som har gjort hans kanal stor. Kanalen intresserar mig inte längre.


signatur

Filosofi: "Ett bra spel är ett bra spel oavsett ålder eller utvecklare"

Avstängd

Nästan så man hoppas alla hans bros som nya ska unsubscriba han för att hindra målet hans.

Medlem

Youtube har blivit sämre och sämre, dock så tycker jag det är pga alla clickbaits och allt liknande. Youtube har blivit så Amerikaniserat, en plats för folk som gör allt för att tjäna pengar. Utan ad-blocker vet jag inte om jag skulle kunna vara på sidan i överhuvudtaget. Och att man sen sitter på jobbet och det kommer upp rekommenderat porr hade jag aldrig sett förr på Youtube, då kände jag att det börjar gå neråt. Och alla dessa bloggare, som Svenskar också börjat med ... inget ont i det, men vad hände med sidan som man började titta på? Allting som man vill titta på är borttaget av rättigheter, eller så är videorna spegelvända med inzoomning för att undvika rättigheterna.

Medlem
Skrivet av Luciphear:
Skrivet av The Gamer:

Jag vet inte vad han håller på med nu. Förr fokuserade kanalen på spel och att se han reaktioner. Nu är det bara en massa nonsens och resor.

Ja, det är nästan som om han vore mänsklig, och som människa förändras med tiden med vad han vill göra med sitt liv i längden.

Så är det därför han har så många subs, att han pratar om sitt liv och inte gör videos om spel?

Medlem
Skrivet av Lolflakes:
Skrivet av Luciphear:
Skrivet av The Gamer:

Jag vet inte vad han håller på med nu. Förr fokuserade kanalen på spel och att se han reaktioner. Nu är det bara en massa nonsens och resor.

Ja, det är nästan som om han vore mänsklig, och som människa förändras med tiden med vad han vill göra med sitt liv i längden.

Så är det därför han har så många subs, att han pratar om sitt liv och inte gör videos om spel?

Som han själv sa så kan det ju vara många som har inaktiva konton? Och ja - många gillar Pewdiepie för vad han har byggt upp. Allt handlar inte om spel.

Medlem

Detta som han sa om att det dyker upp gamla youtube videos är så jävla rätt, iallafall på mina "rekommenderade" videos, fan över 1-2 år är dom allra flesta, hatar det

Medlem
Skrivet av Luciphear:
Skrivet av Lolflakes:
Skrivet av Luciphear:
Skrivet av The Gamer:

Jag vet inte vad han håller på med nu. Förr fokuserade kanalen på spel och att se han reaktioner. Nu är det bara en massa nonsens och resor.

Ja, det är nästan som om han vore mänsklig, och som människa förändras med tiden med vad han vill göra med sitt liv i längden.

Så är det därför han har så många subs, att han pratar om sitt liv och inte gör videos om spel?

Som han själv sa så kan det ju vara många som har inaktiva konton? Och ja - många gillar Pewdiepie för vad han har byggt upp. Allt handlar inte om spel.

Så klart man kan lämna banan ibland. Men jag tror att man i grunden ändå får hålla ett tema. Jag följer inte honom så jag kan inte uttala mig i Pewdiepies fall

Medlem

Hoppas han ger sig in i politiken och börjar stötta Stefan Löfven.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av beardyman:

Kan ju vara ett plus med om ni väljer att kolla klart på videon med så får ni veta att han säger att han kommer radera denna kanal och göra en helt ny istället för han kommer aldrig sluta med youtube, han känner han vill börja om från scratch.

För att vara journalister när det kommer till spel, och olika sorters gamers/ youtube gamers så har ni på tok för lite koll = ni är för lata för att skriva som det exakt ligger till.

Börjar likna aftonbladet detta

Hundra kronor på att en admin kommer ta åt sig som avskyr mig som pesten

Läs nyheten igen.

"Med andra ord verkar det finnas en fullständigt logisk anledning till att radera kontot och börja om på nytt (och göra folk förbannade på köpet."


signatur
Medlem

jag hade prenumererat om han försvunnit för alltid från internet.

Medlem

Jag "subscribade"


signatur

MattiAceGaming

Medlem
Skrivet av Lolflakes:
Skrivet av Luciphear:
Skrivet av Lolflakes:
Skrivet av Luciphear:
Skrivet av The Gamer:

Jag vet inte vad han håller på med nu. Förr fokuserade kanalen på spel och att se han reaktioner. Nu är det bara en massa nonsens och resor.

Ja, det är nästan som om han vore mänsklig, och som människa förändras med tiden med vad han vill göra med sitt liv i längden.

Så är det därför han har så många subs, att han pratar om sitt liv och inte gör videos om spel?

Som han själv sa så kan det ju vara många som har inaktiva konton? Och ja - många gillar Pewdiepie för vad han har byggt upp. Allt handlar inte om spel.

Så klart man kan lämna banan ibland. Men jag tror att man i grunden ändå får hålla ett tema. Jag följer inte honom så jag kan inte uttala mig i Pewdiepies fall

Om du inte följer honom förstår jag inte riktigt varför du bryr dig överhuvudtaget. Det är uppenbart att hans fans gillar det han gör och uppskattar honom. Varför ska vi klaga? Det finns gott om andra Youtubers för att fylla spelsuget om det inte duger.

Förstår vad du försöker säga, men jag håller inte med.

Medlem

Jag håller helt med Pewdiepie, det finns många jag har prenumererat till men jag får aldrig se dem i mitt youtube flöde

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Luciphear:

Ja, det är nästan som om han vore mänsklig, och som människa förändras med tiden med vad han vill göra med sitt liv i längden.

Jag tror att många omedvetet ser youtubers på samma sätt de ser ett TV-program. Därför kan man ha problem när en youtuber byter riktning och börjar skapa innehåll av en annan art. Som om en komediserie skulle slå om till dokumentär istället.

Det låter kanske konstigt, men det handlar ju om undermedveten psykologi. Man förväntar sig en viss typ av underhållning och har då svårt att köpa en förändring av den typen. Det blir som en mildare variant av kognitiv dissonans. Eller nej, det är inte riktigt rätt term... kommer inte på den rätta för närvarande är jag rädd.

Jag reagerar själv likadant. Nu händer det väldigt sällan, men de enstaka gånger jag kan dra mig till minnes att en youtuber jag följt börjat ladda upp helt annat innehåll i sin kanal har jag slutat följa denne.

Framgångens pris. Till slut blir man bara trött på den.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Har inte sett en enda video med honom. För min del tittar jag på en gamingvideo för spelets skull. Skiter totalt om vem som spelar. Helst ska personen inte synas eller låta

Medlem
Skrivet av Ricomaniac:

Har inte sett en enda video med honom. För min del tittar jag på en gamingvideo för spelets skull. Skiter totalt om vem som spelar. Helst ska personen inte synas eller låta

Kollade in hans kanal för första gången nu på morgonen och nu fattar jag ingenting. Skrollade rätt långt och inget spelande. Nu får ni förklara varför kanalen är intressant för FZ.


signatur

Det var detta...

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av ruva:
Skrivet av Ricomaniac:

Har inte sett en enda video med honom. För min del tittar jag på en gamingvideo för spelets skull. Skiter totalt om vem som spelar. Helst ska personen inte synas eller låta

Kollade in hans kanal för första gången nu på morgonen och nu fattar jag ingenting. Skrollade rätt långt och inget spelande. Nu får ni förklara varför kanalen är intressant för FZ.

Kanalen i sig är inte särskilt intressant, det är snarare fenomenet Pewdiepie som är det.


signatur
Medlem
Skrivet av ruva:
Skrivet av Ricomaniac:

Har inte sett en enda video med honom. För min del tittar jag på en gamingvideo för spelets skull. Skiter totalt om vem som spelar. Helst ska personen inte synas eller låta

Kollade in hans kanal för första gången nu på morgonen och nu fattar jag ingenting. Skrollade rätt långt och inget spelande. Nu får ni förklara varför kanalen är intressant för FZ.

Han blev känd genom att göra spelvideos. Han var väl typ först med att visa sina egna reaktioner via webcam när han spelade skräckspel.


signatur

Hell Tengil, vår befriare!

Medlem

Varför skulle folk bli arga för han gör nytt konto?

12
Skriv svar