Tumblr kan inte sluta snacka om spelet Undertale

Robot
Medlem
Tumblr kan inte sluta snacka om spelet Undertale

Förra årets utan tvekan bästa spel. Kul att det får uppmärksamhet.


signatur

Have a good time!

Medlem

Hah! Tumblr!

Nej men seriöst, undertale var helt okej. Delar dock inte den enorma hyllningarna men det var definitivt inget dåligt spel

Medlem

Undertale är ett intressant spel, det är verkligen inte perfekt när det kommer till gameplay och grafiken kan man säga vad man vill om. Men trots detta är det väldigt fascinerande att spelet ändå lyckades fånga mig totalt under de timmar jag spelade det.

Någonting i hur det berättades gav mig väldigt starka kopplingar till berättelsen och många olika karaktärer. Det är möjligt att det är spelet som gett mig de mest känslomässiga reaktionerna av ett spel någonsin.

Kul att se att så många andra också verkar uppskatta det

Medlem

Jag tyckte om spelet. Definitivt bland mina top 15 RPG's jag har någonsin spelat.

Men efter jag hade klarat ut det och skulle gå igenom det en andra gång så slutade spela spelet och t.o.m avinstallerade det efter att människor runt mig som tydligen såg detta spel som the second coming of Jesus Christ, började hata på mig och tala om för mig att jag skulle spela spelet på det sätt dem skulle ha gjort det. Jag skulle ha skrattat och jag skulle ha gråtit.

Har aldrig någonsin i hela min spel-karriär varit med om någe liknande.


signatur

//Nothing worth doing in life is easy.

Medlem

Ett intressant spel och koncept som tyvärr faller platt för egen del då jag avskyr de flesta av karaktärerna. Men jag tror också att man ska vara en aning lågbegåvad rent mentalt för att verkligen kunna uppskatta spelet då det tydligen kom för folk som en chock att man INTE skulle döda alla monster trots att spelet gör det väldigt tydligt för en i början att man inte ska slåss utan istället välja att låta dem gå.

Skribent
Skrivet av philgapin:

Hah! Tumblr!

Nej men seriöst, undertale var helt okej. Delar dock inte den enorma hyllningarna men det var definitivt inget dåligt spel

Sidan har ju ändå runt 550 miljoner användare i månaden.


signatur

Skribent på FZ och allmänt olycklig.

1
Skriv svar