Så många miljoner tjänade Pewdiepie senaste året

Medlem

Hans nya app/spel som släpptes någon månad sen lär ju öka den summan rätt rejält till nästa gång! Det går bra nu..

Medlem

Fantastiskt hur hopsnörda en del kan vara då... Att klaga på clickbaitande är givetvis för att man håller Fz högre än svensk slaskmedia av modellen Expressen, Aftonbladet eller DN.

Att såna slasktidningar använder det är fullt rimligt, rubriksättningen står fullt i klass med innehållet i deras tidningar. Innehållet på Fz håller jag till högre standard än "DETTA OTROLIGA HÄNDE - SE DET FANTASTISKA SOM HÄNDE SEN"-rubriker.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem
Skrivet av Kane:

Fantastiskt hur hopsnörda en del kan vara då... Att klaga på clickbaitande är givetvis för att man håller Fz högre än svensk slaskmedia av modellen Expressen, Aftonbladet eller DN.

Att såna slasktidningar använder det är fullt rimligt, rubriksättningen står fullt i klass med innehållet i deras tidningar. Innehållet på Fz håller jag till högre standard än "DETTA OTROLIGA HÄNDE - SE DET FANTASTISKA SOM HÄNDE SEN"-rubriker.

Ärligt talat tjänar de nog mer på att ni bråkar i kommentarsfältet och går in flera gånger på en artikel som ni påstår är ren clickbait. Om du har problem med denna sorts artiklar så klicka inte ens på dem. Herregud.. hur svårt ska det vara egentligen?

Medlem
Skrivet av Traxad:
Skrivet av MattiAce:

Mycket troligt att dessa siffror är väldigt missvisande.
Som youtuber själv är det alltid skrattretande att se vad
journalister tror om youtubers inkomster

Youtube är ett väldigt nytt sätt att tjäna pengar på och det
verkar inte finnas pålitliga sätt att analysera inkomster än.
All viktig information måste du vara inloggad på ditt konto för
att se

Tror inte skatteverket håller med dig.

Dessa siffror har inget med skatteverket att göra, stora youtubers är
företagare precis som "alla" andra på forbes lista.

Ingvar Kamprad lyckades trilla en väldig massa placeringar på forbes
lista genom avancerade upplägg som fick honom att verka mindre rik fast han fortsatt
att tjäna en massa pengar. Det snackas också en del i USA om att Donald Trump inte
är så rik som han skryter med, vilket anses som en trolig anledning till att han inte
visar upp sin "tax return"


signatur

MattiAceGaming

Medlem
Skrivet av philgapin:
Skrivet av Kane:

Fantastiskt hur hopsnörda en del kan vara då... Att klaga på clickbaitande är givetvis för att man håller Fz högre än svensk slaskmedia av modellen Expressen, Aftonbladet eller DN.

Att såna slasktidningar använder det är fullt rimligt, rubriksättningen står fullt i klass med innehållet i deras tidningar. Innehållet på Fz håller jag till högre standard än "DETTA OTROLIGA HÄNDE - SE DET FANTASTISKA SOM HÄNDE SEN"-rubriker.

Ärligt talat tjänar de nog mer på att ni bråkar i kommentarsfältet och går in flera gånger på en artikel som ni påstår är ren clickbait. Om du har problem med denna sorts artiklar så klicka inte ens på dem. Herregud.. hur svårt ska det vara egentligen?

Du har fortfarande missat poängen och skjuter över målet.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem
Skrivet av kebbe:

Förhoppningsvis tillkommer en stor del i branddeals, inkomster från hans eget nätverk etc. som inte skatteverket kommer åt. Han har ju en uttalad skepsis mot allt vad "disclosure" heter (som nämnt i sin podcast).

Skrivet av MattiAce:

Mycket troligt att dessa siffror är väldigt missvisande.
Som youtuber själv är det alltid skrattretande att se vad
journalister tror om youtubers inkomster

Youtube är ett väldigt nytt sätt att tjäna pengar på och det
verkar inte finnas pålitliga sätt att analysera inkomster än.
All viktig information måste du vara inloggad på ditt konto för
att se

Du inser att även om Forbes bara skulle gissat inkomsten så har de en egen kanal ca 14 gånger större än dina två tillsammans att utgå från?

Då vet de också med all säkerhet att de bara kan uppskatta och gissa grovt och
de vet också med all säkerhet att de flesta inte är särskilt intresserade av att
kritisera informationen.

Jag tror nog att du förstår att Forbes och Pewdipie's målgrupper är väldigt skilda,
nog få 12 åringar som prenumererar på forbes eller hur?

Detta är en av många avgörande faktorer som är svåra att jämföra om man inte
har all information. Jag säger inte att jag själv vet bättre, men jag ser vilka uppgifter
som journalister fokuserar på och vet att om man inte har tillgång till rätt information
så är det bara gissningar man kan göra.

Edit:
Kollade in nr:3 på listan. Alla hans senaste videor är mellan ca: 10 och 30 minuter långa
Detta har stor påverkan på inkomsten som youtuber jämfört med
Piwdiepie som över lag gör betydligt kortare klipp. Hur mycket det påverkar kan man
som jag tidigare sagt bara veta genom att logga in på båda konton och jämföra.


signatur

MattiAceGaming

Medlem
Skrivet av Vercadi:

Helt ärligt, no hate, men varför skriver ni en artikeln om detta?

Ge fan i att läsa artikeln då.. är det så svårt?


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av azynkron:
Skrivet av Vercadi:

Helt ärligt, no hate, men varför skriver ni en artikeln om detta?

Ge fan i att läsa artikeln då.. är det så svårt?

Tydligen är det svårt, du gör precis samma sak själv. Att kommentera något för att man vill se en förändring eller upplysa någon om något är precis vad ni båda två gjort. Sannolikt i samma syfte, att få en bättre site.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av KoP:
Skrivet av Kane:

Alltid intressant läsning men clickbaitrubriker? Det går att göra som alla andra utan att man är som alla andra, det kräver bara lite mer finess.

Ni är ursäktade eftersom ni är en förmedlingssite och ni vill ju få förmedla så ni får siffror att sälja reklam på så visst... Men ingen av oss här på Fz är något utan den andra!

På vilket sätt var rubriken clickbait? Den speglade ju precis vad artikeln handlade om, dvs hur mycket denna mannen har håvat in på sistone.

Summan han tjänade hade gott kunnat stå i rubriken, men man valde att inte skriva det där så att fler skulle klicka på artikeln.

Ergo; clickbait.

Slutet av böcker skulle kunna stå redan på framsidan så man slipper att läsa dem om man inte gillar slutet.

Du kan väl gå int på twitter om du vill se allt i rubriken. Det är så här journalism ser ut. Om det varit skottlossning i Göteborg hade det stått "skottlossning i Göteborg". Det hade inte stått:

" skottlossning på Pelles väg 2 i Göteborg, bakom det det tredje björkträdet. Utfört av en man på en blå piaggio moped som flydde platsen."

Medlem
Skrivet av MattiAce:
Skrivet av Traxad:
Skrivet av MattiAce:

Mycket troligt att dessa siffror är väldigt missvisande.
Som youtuber själv är det alltid skrattretande att se vad
journalister tror om youtubers inkomster

Youtube är ett väldigt nytt sätt att tjäna pengar på och det
verkar inte finnas pålitliga sätt att analysera inkomster än.
All viktig information måste du vara inloggad på ditt konto för
att se

Tror inte skatteverket håller med dig.

Dessa siffror har inget med skatteverket att göra, stora youtubers är
företagare precis som "alla" andra på forbes lista.

Ingvar Kamprad lyckades trilla en väldig massa placeringar på forbes
lista genom avancerade upplägg som fick honom att verka mindre rik fast han fortsatt
att tjäna en massa pengar. Det snackas också en del i USA om att Donald Trump inte
är så rik som han skryter med, vilket anses som en trolig anledning till att han inte
visar upp sin "tax return"

Så du jämför ett av världens största företag som är kända för att ha ett av världens dessutom mest genomarbetande och lömska skatteplaneringsarbeten med en liten Youtuber som dessutom har sitt företag registrerat i Sverige där all information kring inkomst i princip är offentlig information?

Proportionalitetsprincipen är inte direkt din grej hör jag.

Medlem
Skrivet av matnojje:
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av KoP:
Skrivet av Kane:

Alltid intressant läsning men clickbaitrubriker? Det går att göra som alla andra utan att man är som alla andra, det kräver bara lite mer finess.

Ni är ursäktade eftersom ni är en förmedlingssite och ni vill ju få förmedla så ni får siffror att sälja reklam på så visst... Men ingen av oss här på Fz är något utan den andra!

På vilket sätt var rubriken clickbait? Den speglade ju precis vad artikeln handlade om, dvs hur mycket denna mannen har håvat in på sistone.

Summan han tjänade hade gott kunnat stå i rubriken, men man valde att inte skriva det där så att fler skulle klicka på artikeln.

Ergo; clickbait.

Slutet av böcker skulle kunna stå redan på framsidan så man slipper att läsa dem om man inte gillar slutet.

Du kan väl gå int på twitter om du vill se allt i rubriken. Det är så här journalism ser ut. Om det varit skottlossning i Göteborg hade det stått "skottlossning i Göteborg". Det hade inte stått:

" skottlossning på Pelles väg 2 i Göteborg, bakom det det tredje björkträdet. Utfört av en man på en blå piaggio moped som flydde platsen."

Är det verkligen jättekonstigt att en del av oss vill att Fz ska hålla näsan över den bottenlagda ribba som slaskmedia begagnar sig av? Rubriken på denna nyhet är en av de vanligare, även på tryckta löpsedlar. Lite mer fantasi och respekt för läsarna än vad slaskmedia ger brukar vi generellt få. När så inte görs reagerar en del folk.

Inte helt jättesvårt att ta till sig tycker jag att man inte vill åse denna utveckling utan att reagera... Eller?


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem

Jag har aldrig förstått varför media tror dom har rätt att publicera kändisars årsinkomster, ingen respekt för människors privatliv :/


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av azynkron:
Skrivet av Vercadi:

Helt ärligt, no hate, men varför skriver ni en artikeln om detta?

Ge fan i att läsa artikeln då.. är det så svårt?

Grinig eller?

Jag anser bara att någons inkomst inte hör hemma på fz, kan dom lika gärna skriva om alla youtube"kändisar" och inte bara pewdiepie bara för han är svensk.

Medlem
Skrivet av kaealy:
Skrivet av MattiAce:
Skrivet av Traxad:
Skrivet av MattiAce:

Mycket troligt att dessa siffror är väldigt missvisande.
Som youtuber själv är det alltid skrattretande att se vad
journalister tror om youtubers inkomster

Youtube är ett väldigt nytt sätt att tjäna pengar på och det
verkar inte finnas pålitliga sätt att analysera inkomster än.
All viktig information måste du vara inloggad på ditt konto för
att se

Tror inte skatteverket håller med dig.

Dessa siffror har inget med skatteverket att göra, stora youtubers är
företagare precis som "alla" andra på forbes lista.

Ingvar Kamprad lyckades trilla en väldig massa placeringar på forbes
lista genom avancerade upplägg som fick honom att verka mindre rik fast han fortsatt
att tjäna en massa pengar. Det snackas också en del i USA om att Donald Trump inte
är så rik som han skryter med, vilket anses som en trolig anledning till att han inte
visar upp sin "tax return"

Så du jämför ett av världens största företag som är kända för att ha ett av världens dessutom mest genomarbetande och lömska skatteplaneringsarbeten med en liten Youtuber som dessutom har sitt företag registrerat i Sverige där all information kring inkomst i princip är offentlig information?

Proportionalitetsprincipen är inte direkt din grej hör jag.

Ok, detta blev snabbt irriterat märker jag.
Jo Sverige har offentlighets princip, det stämmer, men Pewdiepie jämförs ju inte med en enda svensk i listan eller hur? Du tänkte inte igenom den kommentaren märker jag.

Men du har en viss poäng som jag försöker säga hela tiden, dessa stora företag går att
analysera eftersom det finns system och lagar som gör detta möjligt, youtube är för nytt
för detta, hoppas det blir enklare att förstå vad jag menar nu. Ändå gör de fel när de mäter
personer som är fullständigt stenrika och placerar personer som inte är i närheten högre på listan
även om dessa personers förmögenheter är mycket enklare att uppskatta.

Finns det verkligen en enda person i hela Sverige som tror att någon svensk är i närheten
av att vara så rik som just ikea grundaren? Ändå är han inte ens på 10 i top listan för sveriges
rikaste och har även halkat ner i världs rankningen. Alla ekonomer i välden vet att detta bara
är I.K. som döjler sin förmögenhet. Och som jag tidigare sa, et har varit fel i forbes lista tidigare.


signatur

MattiAceGaming

Medlem
Skrivet av Javas:

Jag har aldrig förstått varför media tror dom har rätt att publicera kändisars årsinkomster, ingen respekt för människors privatliv :/

De publicerade i det här fallet hans företags årsinkomst, inte hans personliga inkomst och jag tror att det är vad man gör i de flesta fall. Företags siffror är offentliga, det är inte fallet med personliga uppgifter.

Medlem
Skrivet av JackHeart:

Har ju två prenumeranter på min YouTube kanal så jag är snart där också..

Felix hade också två subscribers en gång i tiden!


signatur

Jag gillar att spela spel och snacka skit samtidigt: http://www.youtube.com/user/ManChildKart

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av matnojje:
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av KoP:
Skrivet av Kane:

Alltid intressant läsning men clickbaitrubriker? Det går att göra som alla andra utan att man är som alla andra, det kräver bara lite mer finess.

Ni är ursäktade eftersom ni är en förmedlingssite och ni vill ju få förmedla så ni får siffror att sälja reklam på så visst... Men ingen av oss här på Fz är något utan den andra!

På vilket sätt var rubriken clickbait? Den speglade ju precis vad artikeln handlade om, dvs hur mycket denna mannen har håvat in på sistone.

Summan han tjänade hade gott kunnat stå i rubriken, men man valde att inte skriva det där så att fler skulle klicka på artikeln.

Ergo; clickbait.

Slutet av böcker skulle kunna stå redan på framsidan så man slipper att läsa dem om man inte gillar slutet.

Du kan väl gå int på twitter om du vill se allt i rubriken. Det är så här journalism ser ut. Om det varit skottlossning i Göteborg hade det stått "skottlossning i Göteborg". Det hade inte stått:

" skottlossning på Pelles väg 2 i Göteborg, bakom det det tredje björkträdet. Utfört av en man på en blå piaggio moped som flydde platsen."

Liknelsen har absolut noll bäring på argumentet. Med det sagt bryr jag mig föga; jag förklarade bara vad en annan medlem menade. Har inget behov eller lust av att även försvara denne.

Medlem

Mer makt åt pewdie! det är ju smått otroligt att han har samlat ihop över 50milj prenumeranter och det ska han fan belönas för!!

Medlem

Fick slå svenne avundsjukan över skallen, lite avis är man Men det ju inte som om han inte arbetat hårt.

Medlem
Skrivet av anon_306295:
Skrivet av returpack:
Skrivet av Fr0gg0.:

Hatar dessa listor, man får bara ångest för att man själv får så lite pengar för att göra riktig nytta här i världen.

Skrivet av Ahris:
Skrivet av Vercadi:

Helt ärligt, no hate, men varför skriver ni en artikeln om detta?

Han är världens mest kända professionella gamer och han är svensk. Behöver du fler skäl?

Professionell gamer skulle jag väl inte direkt kalla honom, han är ju sämst på allt han spelar.

Då han tjänar pengar på att spela (kanske snarare på att göra videor), skulle man kanske kunna säga att han är professionell gamer.

Jag skulle inte säga att han är en professionell gamer då det han tjänar pengar på inte är hans spelande utan hans videoskapande, sen råkar bara videorna handra om spel.
En professionell gamer får pengar för att den spelar.

Det är ingen skillnad från sporten där idrottarna tjänar pengar när folk tittar på tv. Utan reklam och tv sändningar skulle inte många sporter överleva och ännu mindre leva på sporten.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Inaktiv
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Pecman:
Skrivet av returpack:
Skrivet av Fr0gg0.:

Hatar dessa listor, man får bara ångest för att man själv får så lite pengar för att göra riktig nytta här i världen.

Skrivet av Ahris:
Skrivet av Vercadi:

Helt ärligt, no hate, men varför skriver ni en artikeln om detta?

Han är världens mest kända professionella gamer och han är svensk. Behöver du fler skäl?

Professionell gamer skulle jag väl inte direkt kalla honom, han är ju sämst på allt han spelar.

Då han tjänar pengar på att spela (kanske snarare på att göra videor), skulle man kanske kunna säga att han är professionell gamer.

Jag skulle inte säga att han är en professionell gamer då det han tjänar pengar på inte är hans spelande utan hans videoskapande, sen råkar bara videorna handra om spel.
En professionell gamer får pengar för att den spelar.

Det är ingen skillnad från sporten där idrottarna tjänar pengar när folk tittar på tv. Utan reklam och tv sändningar skulle inte många sporter överleva och ännu mindre leva på sporten.

I det här fallet är det är ingen skillnad mellan en e-sportare och en idrottare, ingen av dem tjänar pengar i huvudsak på att göra videor. De lever på sponsorer osv.
PewDiePie tjänar i huvudsak sina pengar på egenskapade videor han lägger upp på YouTube. Där är skillnaden. Han är en professionell videoskapare, inte en professionell gamer.

Medlem

Tack Pewdiepie för skatten! All heder!

12
Skriv svar