FZ firar 20 år med... Battlefield 1942

Robot
Geeks Gaming
FZ firar 20 år med... Battlefield 1942

Meh varför köra botar Går ju fortfarande att köra online ^^

Medlem

Min klara favorit i serien.

Medlem

* Tungstyrda fordon, inte som dagens arcadeversioner.
* WW2
* Egna servrar
* Upp till 16vs16 utan problem.

Finns inget spel jag haft mer kul med eller spelat mer än detta. Dag och natt, morgon till kväll. Man la sig efter att ha spelat 24h i sträck och man kunde fan höra tanksens ljud ute på gatan och det vete tusan om inte ljudet av ett plan hördes ovanför huset...

Folk gick till jobbet när man satt och spelade. 10h senare återvände de och man satt fortfarande och spelade.

Jag vågar inte ens tänka på hur mycket tid av ens liv man suttit på "SemperFi" och sett en hel jäkla minut ticka ner i väntetid innan rundan startar eftersom de anpassat servern till wooden PC's...

OP flygplan som hade riktiga luftstrider.

Det ultimata FPS med så mycket personlighet i striderna att man hört månget skrivbord och tangentbord knäckas mitt itu på TS...

Nostalgi? Oh yes!


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

FML
Medlem

Ni skulle sagt till så kunde FZ användare joina in, istället för att spela mot botar.

Medlem

Har grafiken inte åldrats med värdighet? Tror inte skribenten förstått hur man använder det uttrycket.

Medlem
Skrivet av Kane:

* Upp till 16vs16 utan problem.

Själv så spelade jag på 64 player-servrarna. Det blev alltid sjukt kul röj med 32 vs 32.

Medlem

Fy fan vad man gibbade bf1942 på den tiden. Sjukt bra spel!

ELF
Medlem

Känner inte igen andra banan. Tror att jag på något vänster har lyckats missa den.
Men jag köttade inte lite BF1942 på den tiden. Som ni nämde så får man ju inte missa alla dessa härliga moddar..... Desert Combat, Eve of Destruction, Silent Heroes, Galactic Conquest och den stora favoriten Forgotten Hope.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av ELF:

Känner inte igen andra banan. Tror att jag på något vänster har lyckats missa den.
Men jag köttade inte lite BF1942 på den tiden. Som ni nämde så får man ju inte missa alla dessa härliga moddar..... Desert Combat, Eve of Destruction, Silent Heroes, Galactic Conquest och den stora favoriten Forgotten Hope.

Market Garden eller något liknande hette den, om jag minns rätt.
Det var längesen och jag är lite full så kanske jag minns helt fel.

Medlem

Andra kartan är Bocage.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

ELF
Medlem
Skrivet av Kane:

Andra kartan är Bocage.

Aah, känner igen namnet. Var nog bara så att jag aldrig fastnade för den.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av lolmannen123:

Har grafiken inte åldrats med värdighet? Tror inte skribenten förstått hur man använder det uttrycket.

Tycker du att den fortfarande håller i jämförelse med modernare spel? Det är så man använder det uttrycket.

Inte ens 2002 var det någon som höjde på ögonbrynen åt grafiken, Morrowind som släpptes samma år var envåldshärskare på den fronten men Battlefield 1942 hade många andra egenskaper som gjorde det till en klassiker.

Medlem
Skrivet av Kane:

* Tungstyrda fordon, inte som dagens arcadeversioner.
* WW2
* Egna servrar
* Upp till 16vs16 utan problem.

Finns inget spel jag haft mer kul med eller spelat mer än detta. Dag och natt, morgon till kväll. Man la sig efter att ha spelat 24h i sträck och man kunde fan höra tanksens ljud ute på gatan och det vete tusan om inte ljudet av ett plan hördes ovanför huset...

Folk gick till jobbet när man satt och spelade. 10h senare återvände de och man satt fortfarande och spelade.

Jag vågar inte ens tänka på hur mycket tid av ens liv man suttit på "SemperFi" och sett en hel jäkla minut ticka ner i väntetid innan rundan startar eftersom de anpassat servern till wooden PC's...

OP flygplan som hade riktiga luftstrider.

Det ultimata FPS med så mycket personlighet i striderna att man hört månget skrivbord och tangentbord knäckas mitt itu på TS...

Nostalgi? Oh yes!

Nostalgi på hög nivå. Detta var min ingång till gamingvärlen

BTW är det inte Bfhq.se Kane? Fan vad jag saknar den tiden man lirade BF2 och flame:ade kvax,rada,Tork och fister hahah


signatur

If u can´t kill me, Join me

Geeks Gaming
Skrivet av Kane:

Andra kartan är Bocage.

Vänta lite nu, Kane ifrån Judge Team (JDG)? Threepwoods Lair (TWL) hälsar

http://www.twl.se/images/shots/1127678598.jpg


signatur

Geeks Gaming huvudadmin - frågor? PM eller via Lan@sweclockers.com :)

Medlem

Vilka minnen alltså. Fysiken, buggarna och bottarna!

No retreat, NoSurrender!


signatur

MaxH: Web, Spel, Kärlek, Nöje, Projekt, IRC
"Din mamma är en Google-sökning."-the_maxx

Medlem

Klassiker!
Så roligt man hade.
Blev ofta anklagad för fusk om jag i ett public game han ta en ta.k på wake island.
Åkte mllan konrollpunkterna och slaktade och dog aldrig :&


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av FEIF:

BTW är det inte Bfhq.se Kane? Fan vad jag saknar den tiden man lirade BF2 och flame:ade kvax,rada,Tork och fister hahah

Skrivet av Lannovar:

Vänta lite nu, Kane ifrån Judge Team (JDG)? Threepwoods Lair (TWL) hälsar

Alive and kickin'


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

1
Skriv svar