Final Fantasy XV

Medlem

Fler en jag som hört om den stora uppdateringen som kommer? Där dom ska göra spelet enu bättre inte dom 6 dlcs som ska komma. Utan en uppdatering som bland annat lägger till flera film snuttar mm i storyn.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Alienshade:

Fler en jag som hört om den stora uppdateringen som kommer? Där dom ska göra spelet enu bättre inte dom 6 dlcs som ska komma. Utan en uppdatering som bland annat lägger till flera film snuttar mm i storyn.

Inte hört något om det. Källa?


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Haha..
Alltså va fan pågår?
Blev tvungen att läsa recension nummero uno, för det lät så himla absurt med att bromance och cruisa i en bil i ett Final Fantasy-spel. Roligt att det fick så bra betyg, men jag hoppar, tar alldeles för lång tid att spela igenom.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Håkan:

Haha..
Alltså va fan pågår?
Blev tvungen att läsa recension nummero uno, för det lät så himla absurt med att bromance och cruisa i en bil i ett Final Fantasy-spel. Roligt att det fick så bra betyg, men jag hoppar, tar alldeles för lång tid att spela igenom.

Tar typ högst 20 timmar om man ska igenom main storyn, men då missar man ju mycket annat kul!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Alienshade:

Fler en jag som hört om den stora uppdateringen som kommer? Där dom ska göra spelet enu bättre inte dom 6 dlcs som ska komma. Utan en uppdatering som bland annat lägger till flera film snuttar mm i storyn.

Inte hört något om det. Källa?

Det jag hört kommer från en YouTube video. The Know: FFXV Not Finished Yet

Medlem

Det här spelet är årets största besvikelse för mig. Spelet är helt enkelt inte färdigt, varken vad gäller gameplay eller story. Storyn är inte bara tunn utan flera stora händelser samt olika sido-karaktärers öden sker off-screen. Även om jag gillar de fyra grabbarnas småprat medan världen utforskas så får jag aldrig lära känna någon av karaktärerna på riktigt. Det enda undantaget är en liten fin scen med Prompto. Dessutom försvinner viktiga karaktärer från gruppen utan någon förklaring och tydligen ska DLC(som man måste köpa) förklara vad dessa karaktärer gör medan de är borta. Det är inte för inget som SE nyligen gått ut med att det ska lägga till storyscener i kommande patchar för att förbättra spelupplevelsen.

Fastän stridssystemet på det stora hela är roligare än jag trodde så är spelets värld till större delen tom och de flesta av spelets sidouppdrag består tyvärr av enformiga "fetch-quests" som inte bidrar med världsbygge för fem öre. Kameran gör vissa strider till ett helvete då allt från träd, buskar eller flock med fiender i trånga utrymmen inte sällan gör det svårt att se vad som händer i stridens hetta. Måste dock säga att jag gillar spelets dungeons. Bland de bästa i serien.

Ett av spelets största synder för mig är hur spelet drygt halvvägs in går från ett open-world spel till en nästintill lika linär historia som FFXIII. Man märker verkligen att saker har tvingats kortats ned eller helt tagits bort pga tidsbrist under utvecklingen av spelet.

Vill dock avsluta med att säga att mycket av spelets musik är gudomligt. Älskar framförallt musiken till spelets viktigare boss-strider.

Medlem

Oj tack för svaret men jag vågade inte läsa allt. Tycker att fisket och jakterna är suveräna men bara för att jag blivit psykiskt förstörd av FFXII.

Avstängd

Detta är helt klart bästa spelet jag spelade 2016. Är level 95 nu snart och håller på att varva spelet och göra alla quests igen. Fast lite tråkigt att inte fienderna scalar med ens level när man kör new game plus. Längtar tills det kommer lite nytt content.

Skaffade även alla bästa vapen till alla i gänget i dungeons som kommer när man klarat ut spelet. Så är ganska enkelt just nu.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Klarade precis spelet till PC och måste säga att det är utan tvekan det sämsta FF spelet som släppts. Alltså, fy fan, var bara en pers att tvinga sig igenom spelet.
Magisystemet var så tråkigt att jag inte ens använde det utöver tutorial. Utöver att det är drafta energi likt FF8 så finns det nästan inga spells, fire/fira/firaga och motsvarande till blizzard och thunder. Unicast för en combination av de tre, sedan kan man applicera venom eller heal eller curse och liknande men thats about it. Var är shell/shellga? haste/hastga? revive? vanlig heal? och alla de andra klassiska? Sedan summons, finns tre som är begränsade hur/när/var de kan användas. Men det gör inget att magisystemet är skittråkigt, för combatsystemet är lika jäkla tråkigt det. Endast när jag kom till sista två timmarna i spelet mötte jag bossar som var värda namnet och inte ens de var särskillt intressanta.
Därutöver har man ju det snuttegulliga yaoi temat över hela spelet och ta selfies å brölloppsklänningar kombinerat med att man försöker tilltala macho killar med då man har en häftig bil man kan sätta på stickers på. Just det, glöm inte att man kan byta kläder också för att se ännu coolare ut i en annan svart utstyrsel bland ett gäng andra svarta kläder.

Nä, det blir bara sämre och sämre sedan FF9 som var sista riktigt bra (FFX är ok. World of FF räknar jag inte då det är lite off/sidetrack från vanliga "serien", samt det spelet är väldigt mysigt och nostalgi).

Medlem

Spelade demot och köpte sedan hela. Det var längesen jag hade såhär kul av ett relativt nytt AAA spel. Riktigt bra. Ser fram emot FF7 remake lite mer nu

12
Skriv svar