Allt var ett skämt – Pewdiepie raderar inte sin kanal!

Medlem
Skrivet av Battlefält:

Hoppas FZ.se förstår att han skämtade om detta för att håna clickbaitande sidor, som försöker försvara sina artiklar när folk påpekar det.

Han spelade er och resten av median som en fiol.

Måste vara ett av de största PR hippot i år, helt underbart.

Småpotatis jämfört med hur Trump utnyttjade medias rubrikhysteri för att minimera sin kampanjbudget, i spelsammanhang även mindre än hur Hello Games utnyttjade media.

Men roligt att kanalen blir kvar.

Medlem
Skrivet av nidnus:

Varför skriver ni om pewediedie eller vad han nu heter?

För att han är störst?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Jäklar vad jag önskade att det var på riktigt. Någon som går emot mot störmen efter sina föregångar. Jaja...

Jag önskade att han gick emot strömmen och antingen bara skapade en ny kanal eller börjare på en annan "sida".

Ambassadör
Xbox

Nästa vecka på FZ: "Markus Persson funderar på att skaffa ny hatt!"


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Nästa vecka på FZ: "Markus Persson funderar på att skaffa ny hatt!"

Jag skrattade!


signatur

"High life on low budget"

Medlem

Underhållande och en fin känga till media. Dock så börjar det bli hög tid för youtube att lyssna på sina användare. Site'n blir bara trasigare och trasigare för varje ändring dom gör och dom måste verkligen göra om hela delen om hur folk kan claima videos till höger och vänster.

Fattar inte "skämtet"..var är kängan till Youtube om han inte skulle radera sin kanal och använda något annat media?
.. känns spontant att han gjorde en deal med youtube. Dvs. $$$


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Medlem

Dagens samhälle saknar tyvärr all form av heder och samvete. Jävla fifflande syltrygg vars ända mål var att skaffa fker subscribers.

Jag förstår att han tjänar pengar på att vara pewdiepie och att han måste vara originell för att få nya följare men jag tycker inte att det här är rätt tillvägagångssätt.

Medlem

avsubbad direkt igen då


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av swe.-SiOUX-.swe:

Fattar inte "skämtet"..var är kängan till Youtube om han inte skulle radera sin kanal och använda något annat media?
.. känns spontant att han gjorde en deal med youtube. Dvs. $$$

Kängan är att det blev globala nyheter om att YouTube fifflar med sina klicksystem och nu är bevakade av bla. annonsörernas jurister, global media, myndigheter och en hel del innehållsproducenter.

Jag ser inte vad för deal YouTube skulle kunna eller vilja erbjuda när informationen redan har spridits till hela världen?

Medlem
Skrivet av Ahris:
Skrivet av swe.-SiOUX-.swe:

Fattar inte "skämtet"..var är kängan till Youtube om han inte skulle radera sin kanal och använda något annat media?
.. känns spontant att han gjorde en deal med youtube. Dvs. $$$

Kängan är att det blev globala nyheter om att YouTube fifflar med sina klicksystem och nu är bevakade av bla. annonsörernas jurister, global media, myndigheter och en hel del innehållsproducenter.

Jag ser inte vad för deal YouTube skulle kunna eller vilja erbjuda när informationen redan har spridits till hela världen?

Därför att detta får honom bara att framstå som en hycklare och att du inte ska ta honom på orden. Vad säger att han talar någon sanning överhuvudtaget nu? Det han sa om Youtube kan lika gärna vara falskt och att du ska aldrig tro på vad han säger (Ingen vet sanningen, så ingen kan säga något), ett stunt för mer subs. Börjar nästan avsky honom mer än de som åkte fast för cslotto skiten.

Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:
Skrivet av Ahris:
Skrivet av swe.-SiOUX-.swe:

Fattar inte "skämtet"..var är kängan till Youtube om han inte skulle radera sin kanal och använda något annat media?
.. känns spontant att han gjorde en deal med youtube. Dvs. $$$

Kängan är att det blev globala nyheter om att YouTube fifflar med sina klicksystem och nu är bevakade av bla. annonsörernas jurister, global media, myndigheter och en hel del innehållsproducenter.

Jag ser inte vad för deal YouTube skulle kunna eller vilja erbjuda när informationen redan har spridits till hela världen?

Därför att detta får honom bara att framstå som en hycklare och att du inte ska ta honom på orden. Vad säger att han talar någon sanning överhuvudtaget nu? Det han sa om Youtube kan lika gärna vara falskt och att du ska aldrig tro på vad han säger (Ingen vet sanningen, så ingen kan säga något), ett stunt för mer subs. Börjar nästan avsky honom mer än de som åkte fast för cslotto skiten.

Fast den som följer flera stora Youtubers vet att det är många som är irriterade.
De visar även upp statistik som stödjer sina argument om att youtube ändrat sina algoritmer.
Det är hur enkelt som helst att kolla upp, men jag antar det är roligare att gnälla här på FZ.

Att du ens jämför detta med csgolotto är skrattretande.

Medlem
Skrivet av Mattias Frost:
Skrivet av Battlefält:

Hoppas FZ.se förstår att han skämtade om detta för att håna clickbaitande sidor, som försöker försvara sina artiklar när folk påpekar det.

Han spelade er och resten av median som en fiol.

Måste vara ett av de största PR hippot i år, helt underbart.

Hans motiv kan säkert diskuteras, men visst ger han en känga till media i klippet. Samtidigt är det svårt för oss att veta när folk ljuger, så vi får väl helt enkelt bara ta den smällen.

Jag kunde se båda alternativen framför mig.
Dels att han verkligen radera sin mainkanal för att ge YouTube något att fundera över och för en nystart.
Dels att han inte gjorde det, utan att det var ett "skämt"

Jag hade hellre sett att han gjorde det på riktigt, att börja om och ge en känga till YouTube i samma veva.

Men det är tydligen alltid pengarna som styr, trots att man är ekonomiskt oberoende för resten av livet, så vill man ändå ha mer. Jag är förmodligen precis likadan, fast jag har tyvärr aldrig varit, och kommer förmodligen aldrig vara i den sitsen hehe.

Det han twittrade: "if im pulling 2mil views per video with 50mil subs id rather restart and get rid of inactive accounts and piss people off in the process thx" Var bara bullshit tydligen, han har hellre en kanal med många subs, än en kanal där de som prenumererar på han kollar på innehållet.

Det är lite som att man "SKA" prenumerera på hans kanal, även om man inte gillar eller tittar på innehållet, det är en grej liksom, det ska bara vara så.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Battlefält:

Hoppas FZ.se förstår att han skämtade om detta för att håna clickbaitande sidor, som försöker försvara sina artiklar när folk påpekar det.

Han spelade er och resten av median som en fiol.

Måste vara ett av de största PR hippot i år, helt underbart.

Skrivet av Mortaigne:

Nästa vecka på FZ: "Markus Persson funderar på att skaffa ny hatt!"

Källa på det?


signatur
Medlem
Skrivet av Battlefält:

Hoppas FZ.se förstår att han skämtade om detta för att håna clickbaitande sidor, som försöker försvara sina artiklar när folk påpekar det.

Han spelade er och resten av median som en fiol.

Måste vara ett av de största PR hippot i år, helt underbart.

Ja du. Killen kan sälja sig själv det är en sak som är sant. Var tom folk på jobbet som pratade om han som annars inte gamear.

Undra hur mycket cash han har tjänat på detta. -_-

Medlem

Jeg tar uansett og sletter bokmerket til youtube-kanalen hans.

Medlem
Medlem
Skrivet av Battlefält:

Hoppas FZ.se förstår att han skämtade om detta för att håna clickbaitande sidor, som försöker försvara sina artiklar när folk påpekar det.

Han spelade er och resten av median som en fiol.

Måste vara ett av de största PR hippot i år, helt underbart.

Ja oj, detta var så fyndigt och välgenomtänkt.

Medlem

Så jävla stolt som svensk!! Trailblazer!!

tsk
Medlem

#struglewithcontent #stayrelevant

Skrivet av Ahris:
Skrivet av swe.-SiOUX-.swe:

Fattar inte "skämtet"..var är kängan till Youtube om han inte skulle radera sin kanal och använda något annat media?
.. känns spontant att han gjorde en deal med youtube. Dvs. $$$

Kängan är att det blev globala nyheter om att YouTube fifflar med sina klicksystem och nu är bevakade av bla. annonsörernas jurister, global media, myndigheter och en hel del innehållsproducenter.

Jag ser inte vad för deal YouTube skulle kunna eller vilja erbjuda när informationen redan har spridits till hela världen?

mm.. jag tror inte direkt Youtube gråter sig till sömns efter denna publicitet, tror dom snarare bara ler iom. alla nya subscribers. Det var väl knappast någon som började bojkotta tuben genom detta.. eller?

Det är ju så synd hur Youtube behandlar den stackars killen..


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Medlem

Tyckte Han Timell på mix megapol var bra rolig. Han kallar denna person för Pewdiepew

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Battlefält:

Hoppas FZ.se förstår att han skämtade om detta för att håna clickbaitande sidor, som försöker försvara sina artiklar när folk påpekar det.

Han spelade er och resten av median som en fiol.

Måste vara ett av de största PR hippot i år, helt underbart.

Skrivet av Mortaigne:

Nästa vecka på FZ: "Markus Persson funderar på att skaffa ny hatt!"

Källa på det?

haha


signatur

Jump in.

Medlem

Bara jag som tycker att killen e jäkligt down to earth trots sin framgång?

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Nästa vecka på FZ: "Markus Persson funderar på att skaffa ny hatt!"

Läst på FZ,Ja då är det ju sant, någon som informerar Markus om saken?


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem
Skrivet av swe.-SiOUX-.swe:
Skrivet av Ahris:
Skrivet av swe.-SiOUX-.swe:

Fattar inte "skämtet"..var är kängan till Youtube om han inte skulle radera sin kanal och använda något annat media?
.. känns spontant att han gjorde en deal med youtube. Dvs. $$$

Kängan är att det blev globala nyheter om att YouTube fifflar med sina klicksystem och nu är bevakade av bla. annonsörernas jurister, global media, myndigheter och en hel del innehållsproducenter.

Jag ser inte vad för deal YouTube skulle kunna eller vilja erbjuda när informationen redan har spridits till hela världen?

mm.. jag tror inte direkt Youtube gråter sig till sömns efter denna publicitet, tror dom snarare bara ler iom. alla nya subscribers. Det var väl knappast någon som började bojkotta tuben genom detta.. eller?

Det är ju så synd hur Youtube behandlar den stackars killen..
https://cdn0.vox-cdn.com/thumbor/uApxCus-J5M8cIWoo6zW709s8IY=...

https://cdn0.vox-cdn.com/thumbor/S7qziXom71nHSfdWDEBHzfFTkQA=...

Det spelar faktiskt ingen roll alls vilka summor var och en tjänar när det handlar om risken att dras inför rätta.

Medlem
Skrivet av Spectral:
Skrivet av nidnus:

Varför skriver ni om pewediedie eller vad han nu heter?

För att 90% av de som befolkar internet är under 18.

Det där var det dummaste jag hört på länge x'D

Medlem
Skrivet av Dudinkalv:
Skrivet av Spectral:
Skrivet av nidnus:

Varför skriver ni om pewediedie eller vad han nu heter?

För att 90% av de som befolkar internet är under 18.

Det där var det dummaste jag hört på länge x'D

Hur hörde du det? Har FZ audio på commentsen?


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem
Skrivet av Konfucius:
Skrivet av Dudinkalv:
Skrivet av Spectral:
Skrivet av nidnus:

Varför skriver ni om pewediedie eller vad han nu heter?

För att 90% av de som befolkar internet är under 18.

Det där var det dummaste jag hört på länge x'D

Hur hörde du det? Har FZ audio på commentsen?

Jag är blind och fick det läst för mig.

Medlem
Skrivet av Dudinkalv:
Skrivet av Konfucius:
Skrivet av Dudinkalv:
Skrivet av Spectral:
Skrivet av nidnus:

Varför skriver ni om pewediedie eller vad han nu heter?

För att 90% av de som befolkar internet är under 18.

Det där var det dummaste jag hört på länge x'D

Hur hörde du det? Har FZ audio på commentsen?

Jag är blind och fick det läst för mig.

Hade det varit sant så ....

Jag ger upp. diplom tiil dig


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

123
Skriv svar