Svrvive: The Deus Helix

Robot
Svrvive: The Deus Helix

Kluriga escape-rooms i ambitiösa miljöer från svensk VR-startup.

#svrvive-the-deus-helix


Medlem
Svrvive: The Deus Helix

Låter intressant! Dock får man känslan av att kvaliteten på många av VR spelen är sådär och det låter som att denna titel faller in där också. Jag tror för många utvecklare låter VR stå för hälften av spelkonceptet därav halvdana spel. Efter att "VR-wow"effekten lagt sig tröttnar man fort :/

Medlem

Vilket namn! Vilket 1999-Matrix-cyberspace-namn

Medlem

Stundvis sadistiska, well ska kolla in det, förstår inte dock varför det ligger på minus sidan


signatur

Spela spel är kul ibland.

Illustratör
Cecilia Heikkilä

Ja! Så mycket potential i vr överlag. Då är det lite nesligt när det precis som du säger känns att många titlar förlitar sig på att själva mekaniken ska göra mycket av jobbet, för sensationen liksom. Jag önskar mig mer ordentlig lore och genomjobbade miljöer, inga genvägar!

Skrivet av philgapin:

Låter intressant! Dock får man känslan av att kvaliteten på många av VR spelen är sådär och det låter som att denna titel faller in där också. Jag tror för många utvecklare låter VR stå för hälften av spelkonceptet därav halvdana spel. Efter att "VR-wow"effekten lagt sig tröttnar man fort :/

Illustratör
Cecilia Heikkilä
Skrivet av Witchfinder:

Vilket namn! Vilket 1999-Matrix-cyberspace-namn

Jag vet, underbart! Och det klingar så väl tillsammans med den neondoftande huvudbasen man är i också! Skulle bara behöva syntigt svulstigt soundtrack för maximal spejsighet! Älskar den biten!

Illustratör
Cecilia Heikkilä
Skrivet av miffot:

Stundvis sadistiska, well ska kolla in det, förstår inte dock varför det ligger på minus sidan

Sadistiska, som; inte av den bra typen pussel som är kluriga, svåra och genomtänkta. Men man kan ju förstås gilla sådant också!

Medlem

Trodde först det var felstavat i titeln, lustigt namn på spelet. Ser ju riktigt fräsigt ut dock

Medlem
Skrivet av issiekatt:

Ja! Så mycket potential i vr överlag. Då är det lite nesligt när det precis som du säger känns att många titlar förlitar sig på att själva mekaniken ska göra mycket av jobbet, för sensationen liksom. Jag önskar mig mer ordentlig lore och genomjobbade miljöer, inga genvägar!

Skrivet av philgapin:

Låter intressant! Dock får man känslan av att kvaliteten på många av VR spelen är sådär och det låter som att denna titel faller in där också. Jag tror för många utvecklare låter VR stå för hälften av spelkonceptet därav halvdana spel. Efter att "VR-wow"effekten lagt sig tröttnar man fort :/

Håller definitivt med dig! Vi vet att tekniken fungerar, dags att imponera på oss! Jag vill se något nytt, helt galet i VR! Typ tänk om man kunnat köra D&D i VR med sina polare. Krävs dock att VR säljer bättre, men ändå! Tror visuella berättelser hade gått bra som VR, blir en helt annan inlevelse (om innehållet är bra dvs.).

Illustratör
Cecilia Heikkilä
Skrivet av 73mpl4R:

Trodde först det var felstavat i titeln, lustigt namn på spelet. Ser ju riktigt fräsigt ut dock

Lustigt namn kräver fräsig titel som man brukar säga! ;D

Illustratör
Cecilia Heikkilä
Skrivet av philgapin:
Skrivet av issiekatt:

Ja! Så mycket potential i vr överlag. Då är det lite nesligt när det precis som du säger känns att många titlar förlitar sig på att själva mekaniken ska göra mycket av jobbet, för sensationen liksom. Jag önskar mig mer ordentlig lore och genomjobbade miljöer, inga genvägar!

Skrivet av philgapin:

Låter intressant! Dock får man känslan av att kvaliteten på många av VR spelen är sådär och det låter som att denna titel faller in där också. Jag tror för många utvecklare låter VR stå för hälften av spelkonceptet därav halvdana spel. Efter att "VR-wow"effekten lagt sig tröttnar man fort :/

Håller definitivt med dig! Vi vet att tekniken fungerar, dags att imponera på oss! Jag vill se något nytt, helt galet i VR! Typ tänk om man kunnat köra D&D i VR med sina polare. Krävs dock att VR säljer bättre, men ändå! Tror visuella berättelser hade gått bra som VR, blir en helt annan inlevelse (om innehållet är bra dvs.).

D&D! Ja! Var depositar jag mina pengar? Ja, grejer som väger tungt på storydelen - alltså det är ju en sån bra grogrund nu att göra något sånt. Något av David Cage kanske! I stil med Heavy Rain!

Medlem
Skrivet av issiekatt:
Skrivet av 73mpl4R:

Trodde först det var felstavat i titeln, lustigt namn på spelet. Ser ju riktigt fräsigt ut dock

Lustigt namn kräver fräsig titel som man brukar säga! ;D

Ha! Det gamla djungelordspråket

Medlem
Skrivet av philgapin:
Skrivet av issiekatt:

Ja! Så mycket potential i vr överlag. Då är det lite nesligt när det precis som du säger känns att många titlar förlitar sig på att själva mekaniken ska göra mycket av jobbet, för sensationen liksom. Jag önskar mig mer ordentlig lore och genomjobbade miljöer, inga genvägar!

Skrivet av philgapin:

Låter intressant! Dock får man känslan av att kvaliteten på många av VR spelen är sådär och det låter som att denna titel faller in där också. Jag tror för många utvecklare låter VR stå för hälften av spelkonceptet därav halvdana spel. Efter att "VR-wow"effekten lagt sig tröttnar man fort :/

Håller definitivt med dig! Vi vet att tekniken fungerar, dags att imponera på oss! Jag vill se något nytt, helt galet i VR! Typ tänk om man kunnat köra D&D i VR med sina polare. Krävs dock att VR säljer bättre, men ändå! Tror visuella berättelser hade gått bra som VR, blir en helt annan inlevelse (om innehållet är bra dvs.).

https://www.statista.com/statistics/458037/virtual-reality-he...

ser rätt bra ut tycker jag

Jag hoppas verkligen vi får se bättre spel dock. Finns ett par bra, men så mycket potential som det har så förväntar jag mig mer.
Vill ha strategi/rpg lir


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

1
Skriv svar