Oblivion-modden till Skyrim växer sig allt större

Robot
Oblivion-modden till Skyrim växer sig allt större

Ny trailer visar hur Cyrodiil ser ut i modernare upplaga.

#skyrim, #the-elder-scrolls-iv-oblivion


Medlem
Oblivion-modden till Skyrim växer sig allt större

By Azura! Gillar hur de försökt fånga Oblivions lite färgrikare expressiva drag!

Medlem

Ser fram emot det här väldigt mycket, Oblivion är mitt favorit TES spel.

FM-guru
F.d. Sisyr

Kul för Oblivion-fansen antar jag. Själv gillade jag aldrig Oblivion, tyvärr. Var väl lite av en för stark kontrast när det begav sig mot det smått fantastiska Morrowind.

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Kul för Oblivion-fansen antar jag. Själv gillade jag aldrig Oblivion, tyvärr. Var väl lite av en för stark kontrast när det begav sig mot det smått fantastiska Morrowind.

Instämmer. Kunde aldrig riktigt uppskatta Oblivion. Visst finns det vissa bitar förstås som jag älskar, t.ex hela processen för att gå med i Mage's Guild. Det var ett jävligt häftigt questline(även om dess slut var sjukt antiklimatiskt).

Säger bara Servant of the Dawn modden!


signatur

3080, i9-11900F, DDR4 64GB

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Kul för Oblivion-fansen antar jag. Själv gillade jag aldrig Oblivion, tyvärr. Var väl lite av en för stark kontrast när det begav sig mot det smått fantastiska Morrowind.

För mig blev Oblivion aldrig mer än en imponerade motor med alldeles för tunnt innehåll. Jag hade kul med att modda spelet men tyckte det var ganska ointressant att spela det.
Håller helt med om att Morrowind var ett fantastiskt spel, tänk om man hade lagt lika mycket tid och omtanke på den här uppföljaren istället för att bara försöka sälja det visuella.

k3m
Medlem
Skrivet av Ahris:
Skrivet av Sisyr:

Kul för Oblivion-fansen antar jag. Själv gillade jag aldrig Oblivion, tyvärr. Var väl lite av en för stark kontrast när det begav sig mot det smått fantastiska Morrowind.

För mig blev Oblivion aldrig mer än en imponerade motor med alldeles för tunnt innehåll. Jag hade kul med att modda spelet men tyckte det var ganska ointressant att spela det.
Håller helt med om att Morrowind var ett fantastiskt spel, tänk om man hade lagt lika mycket tid och omtanke på den här uppföljaren istället för att bara försöka sälja det visuella.

Morrowind är det bästa elderscrolls hittills. vill passa på o tipsa alla att den finns på gog.com nu. ska själv köpa den därifrån när jag hinner med det.

Medlem
Skrivet av k3m:

Morrowind är det bästa elderscrolls hittills. vill passa på o tipsa alla att den finns på gog.com nu. ska själv köpa den därifrån när jag hinner med det.

Kanske får kolla på det. Har missat alldeles för mycket bra spel då jag suttit fast mellan vissa titlar och dess uppföljare. Sitter och suger på Witcher 3 nu, men är inte främmande för att pröva på fler guldkorn

Medlem

Långt bättre än det man såg senaste gången ifrån dom, men dom har säkert hur mycket som helst kvar tyvärr. Men det kanske bara är bra, på så sätt har jag glömt nästan allt om Oblivion och kan spela det som om det vore nytt!

Inaktiv

Detta måste nog vara den mest poänglösa modden på länge. Modda föregångaren till nya motorn, knappt någon skillnad i grafik.
Det skulle vara intressant om de kunde göra spelet i säg UE4 istället.

Medlem

Kan inte se meningen med att modda in Oblivion i Skyrim men kul att de har kul.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Jäklar vilken nirnroot han stod vid

Medlem

Det är väldigt tydligt att jag kommer ihåg Oblivion som snyggare än vad det var, för jag tycker detta ser ut som jag kommer ihåg det...

Inaktiv

Morrowind. Fyfan, bättre än varmt kaffe.

1
Skriv svar