israel erkänner nu att man mördad folk och tagit deras organ

Medlem
israel erkänner nu att man mördad folk och tagit deras organ

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6323046.ab

vad säger ni som alltid säger att israel är såååååååå civiliserat medans palestinierna bara är skit?

enligt judisk lag så får inte judar donera organ efter sin död, är det därför ett bra sätt för judarna att komma åt organ och borde vi acceptera detta?

vad tycker ni?

Medlem
Skrivet av Brutus2kk:

enligt judisk lag så får inte judar donera organ efter sin död, är det därför ett bra sätt för judarna att komma åt organ och borde vi acceptera detta?

vad tycker ni?

Uh, nej, de bör sluta med det?

Citat:

Israeliska myndigheter förnekade kraftfullt anklagelserna och israeliska befattningshavare kallade artikeln för ?antisemitisk?.

Israel har all rätt att försvara sig om de tycker att anklagelserna är felaktiga. Men att gång på gång ta upp att det skulle handla om antisemitism är bara urlöjligt.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

Till trådskaparen;

Kan en kombattant mörda en annan kombattant?


signatur

Dryg och bitter.

Medlem
Skrivet av Nestor:

Till trådskaparen;

Kan en kombattant mörda en annan kombattant?

Till Nestor: jaha jag visste inte att barn och civila klassifieras som "kombattanter" eller "terrorister" men jag antar att det är okej att skjuta någon och föra bort denne i ambulans för att ta organen så länge det görs i israel och inte här på hemma plan?

Medlem

Har jag missat något, eller är Greger och Nestor samma person!?!??

Medlem
Skrivet av Brutus2kk:
Skrivet av Nestor:

Till trådskaparen;

Kan en kombattant mörda en annan kombattant?

Till Nestor: jaha jag visste inte att barn och civila klassifieras som "kombattanter" eller "terrorister" men jag antar att det är okej att skjuta någon och föra bort denne i ambulans för att ta organen så länge det görs i israel och inte här på hemma plan?

'

Vad de gör i sin sandlåda är inget som bekymmrar mig mer än på det akademiska planet.

Du svarar inte heller på min fråga;
Kan två kombattanter mörda varandra?


signatur

Dryg och bitter.

Medlem
Skrivet av TobbeW:

Har jag missat något, eller är Greger och Nestor samma person!?!??

Skit i


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

det du.


signatur

Dryg och bitter.

Medlem
Skrivet av Greger:
Skrivet av TobbeW:

Har jag missat något, eller är Greger och Nestor samma person!?!??

Skit i

Skrivet av Nestor:

det du.

:heart:


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Medlem

Nej inte kärlek... FRUKTAN

Medlem
Skrivet av TobbeW:

Har jag missat något, eller är Greger och Nestor samma person!?!??

Dom har olika nummer ser du väl.

Kan nån länka till en trovärdig källa, dvs inte Aftonbladet som min religiösa övertygelse förbjuder mig att läsa?

Medlem

Hemskt att mörda folk för en sån sak.


signatur

AYY LMAO

Medlem
Skrivet av Haziza:

Hemskt att mörda folk för en sån sak.

Dom dödade inte folk för att ta deras organ, dom tog organ från folk som dött.


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem

Inte så oväntat. Vad som är sjukt är att Israel krävde att man skulle ta bort artiklar och anklagade våran regering vara nazist-kramare. Och sen visar det sig att allt var sant ändå. Måste vara enkelt att avfärda kritik om man är från israel. Bara kalla alla kritiker jude-hatare.

Kort efter kommer frågeställningen... Vad kallar man en jude som kritiserar Israel? Självhatande jude?

Medlem

Nestor och greger har äntligen gått hela vägen,
nygifta och rosenkindade av kärlek som dom är.

Avstängd

Det är ju trevligt med folk som inte läser hela artikeln utan bara snappar upp budskap från rubriken och sedan skapar egna nyheter av detta i sitt eget sinne.

Ni som tycker att Israel är barbariska demoner som mördar barn och äter deras lever till efterrätt bör läsa artikeln igen och komma tillbaka.

Edit: Bytte (från djävlar) till demoner för att det inte skulle uppfattas som en svordom.

Medlem

EliasN: Faktum kvarstår dock. De har tagit organ, illegalt.
De förnekar det. De kräver att Sveriges regering ska fördöma tidigare artiklar inom ämnet. Aftonbladet kallas antisemitiskt av SvD. Nu visar det sig att det var sant från början?

Off topic: Att hålla tillbaka svordomar innebär ett förtryck mot ordförrådet!


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Avstängd

Ja, de har tagit organ illegalt, vilket är hemskt och beklagansvärt. Det de däremot inte har gjort är att ha dödat människor för att ta deras organ.

Sedan kan man fråga sig vem som gjorde, varför och åt vem. Med andra ord: stod regeringen bakom detta?

Off topic: Jag höll inte tillbaka svordomar. Jag svär inte, av flera olika anledningar. Helst ville jag skriva djävlar (som i pluralis av djävul) men eftersom det lätt skulle kunna tolkas som jävlar (ex "de där jävla barbarerna") avstod jag och valde ett annat ekvivalent ord.

Medlem

Bäst topic ever.


signatur

Dryg och bitter.

Medlem
Skrivet av EliasN:

Ja, de har tagit organ illegalt, vilket är hemskt och beklagansvärt. Det de däremot inte har gjort är att ha dödat människor för att ta deras organ.

Sedan kan man fråga sig vem som gjorde, varför och åt vem. Med andra ord: stod regeringen bakom detta?

Off topic: Jag höll inte tillbaka svordomar. Jag svär inte, av flera olika anledningar. Helst ville jag skriva djävlar (som i pluralis av djävul) men eftersom det lätt skulle kunna tolkas som jävlar (ex "de där jävla barbarerna") avstod jag och valde ett annat ekvivalent ord.

Regeringen visste säkerligen om det. Och för att prata om israels tidigare fördömande av Sverige och aftonbladet så verkade dom jävligt säkra på sin sak. Dom förnekade det helt enkelt. Har svårt att se nåt sånt här hända utan att någon mer hade vetskap av det inträffade.

Men låt oss säga att regeringen inte visste om nåt. Det är fortfarande rent av idiotiskt att kalla någon antisemitisk när en artikel riktar kritik mot Israel. Men Israel gillar att göra sånt. Och efter den här historien så undrar man ju vad dom sysslar med. Vill dom ge världen en fascistisk bild av sig själva?

I ett krig tar man inte kroppar och slaktar dom på organ. Det är sjukt. Det spelar ingen roll hur dom dött.

Israel krävde en ursäkt av Sverige. Nu lutar det mer åt att dom ska be om ursäkt. Men det kommer vi aldrig få.

Medlem
Skrivet av Fargo:

Regeringen visste säkerligen om det. Och för att prata om israels tidigare fördömande av Sverige och aftonbladet så verkade dom jävligt säkra på sin sak. Dom förnekade det helt enkelt. Har svårt att se nåt sånt här hända utan att någon mer hade vetskap av det inträffade.

Först säger du att regeringen säkerligen visste om organstölden, men sen avslutar med att du har svårt att se att de inte visste om det. Har du en källa, eller du bara tror dig veta om att de visste det?

Skrivet av Fargo:

Men låt oss säga att regeringen inte visste om nåt. Det är fortfarande rent av idiotiskt att kalla någon antisemitisk när en artikel riktar kritik mot Israel. Men Israel gillar att göra sånt. Och efter den här historien så undrar man ju vad dom sysslar med. Vill dom ge världen en fascistisk bild av sig själva?

Det är skillnad på Israel och Israels regering, glöm inte det.

Skrivet av Fargo:

I ett krig tar man inte kroppar och slaktar dom på organ. Det är sjukt. Det spelar ingen roll hur dom dött.

Man "slaktar" inte kroppar på organ.
Men ja, det är sjukt.

Skrivet av Fargo:

Israel krävde en ursäkt av Sverige. Nu lutar det mer åt att dom ska be om ursäkt. Men det kommer vi aldrig få.

Precis som de aldrig hade fått en ursäkt av oss. Det var ett sätt att rikta bort fokus från inrikespolitiska problem från Israels sida.

Medlem
Citat:

Först säger du att regeringen säkerligen visste om organstölden, men sen avslutar med att du har svårt att se att de inte visste om det. Har du en källa, eller du bara tror dig veta om att de visste det?

Rena teorier såklart

Citat:

Det är skillnad på Israel och Israels regering, glöm inte det.

Allmänheten i Israel ansåg antagligen inget annat. Och media skrev säkerligen samma sak. .

Citat:

Man "slaktar" inte kroppar på organ.
Men ja, det är sjukt.

I princip. Man skär upp människor och tar vad man vill ha. Precis som man skär upp grisar och tar vad man vill ha. Visst inte exakt samma sak men men.

Citat:

Precis som de aldrig hade fått en ursäkt av oss. Det var ett sätt att rikta bort fokus från inrikespolitiska problem från Israels sida.

Det spelar väl ingen roll. Anklagelserna var ju korrekta. Dom hävdade motsatsen och krävde en ursäkt. Jag skulle anse att det är inte mer än rätt att dom ber om ursäkt. Eller åtminstone ett litet "IN YOUR FACE" Från våran regering.

Medlem
Skrivet av Fargo:

Rena teorier såklart

Så du vet alltså inte men skrev det ändå.

Skrivet av Fargo:

Allmänheten i Israel ansåg antagligen inget annat. Och media skrev säkerligen samma sak.

Väldigt många säkerligen och antagligen från din sida.

Skrivet av Fargo:

I princip. Man skär upp människor och tar vad man vill ha. Precis som man skär upp grisar och tar vad man vill ha. Visst inte exakt samma sak men men.

Läste du artikeln? Man tog hornhinnor, hud och ben. Det är inte precis att bara hugga i ungefär lika stora bitar när du ska transplantera hornhinnor.

Skrivet av Fargo:

Det spelar väl ingen roll. Anklagelserna var ju korrekta. Dom hävdade motsatsen och krävde en ursäkt. Jag skulle anse att det är inte mer än rätt att dom ber om ursäkt. Eller åtminstone ett litet "IN YOUR FACE" Från våran regering.

Vi vet inte om Israels regering visste om anklagelserna var riktiga eller ej. Och eftersom man inte lade fram några bevis utgick de såklart ifrån att det var falskt.
Ett In your face hade bara skadat Svensk-Israeliska relationer ännu mer.

Medlem
Citat:

Så du vet alltså inte men skrev det ändå.

Det känns väldigt självklart. Men eftersom jag inte har några konkreta bevis/faktan så kan jag ju inte säga annat än att det är teorier.

Citat:

Väldigt många säkerligen och antagligen från din sida.

Min sida? Jag trodde vi pratade om Israels sida. Israel är precis som USA ett land med stark patriotism. Som i övrigt betyder att allmänheten litar blint på sin egen regering. Såklart inte alla, men många.

Citat:

Läste du artikeln? Man tog hornhinnor, hud och ben. Det är inte precis att bara hugga i ungefär lika stora bitar när du ska transplantera hornhinnor.

"Kanalen rapporterade att läkarna även opererade bort hud, hjärtklaffar och bendelar."

Du menar att man inte behöver snitta upp en människa för att ta hjärtklaffar? Jag anser iaf om man snittar upp en människa och tar organ så kan man lika gärna kalla det slakt.

Citat:

Ett In your face hade bara skadat Svensk-Israeliska relationer ännu mer.

Men det hade varit jävligt roligt.

Medlem

den tidigare artikeln tog ju upp att folk var uppsprättade från mage till hals och om jag inte missminner mig var någorlunda nyliga händelser, så att detta dyker upp nu 10-30 år senare och militären väljer att bekräfta dessa nya uppgifter, men dementerar alla nyliga händelser lämnar mig iaf funderande på sanningshalten.

Jag fattade iaf inte då varför man då beskyllde artikeln innehålla antisemitism. Spelar de antisemitism-kortet i ett försök att dölja sanningen?


signatur

thank you, come again

Medlem

Orkar inte bry mig längre. Låt dem döda varandra in i oändligheten om de så vill.


signatur

Metal is best served heavy.

MFC
Medlem

Man orkar inte bry sig längre...

1. Israel är det enda landet av de som skrivit på IAEAs ickespridningsavtal som inte behöver redovisa hur mycket uran o annat de har
2. Israel får trots att ickespridningsavtalet säger annat, bidrag från USA bland annat för utveckling av kärnvapen o annat otrevligt.

Helgläsning:
Icke-spridningsavtalet: http://www.iaea.org/Publications/Documents/Infcircs/Others/in...

Skrivet av Haaretz:

U.S. President Barack Obama will not pressure Israel to disclose its nuclear arsenal to international inspection, as reported on Friday by The Washington Times.

The 40-year-old covert agreement between the U.S. and Israel has allegedly permitted Israel to maintain an active nuclear facility without inspection that contains several hundred nuclear bombs.

Källa:
[http://www.haaretz.com/hasen/spages/1118462.html]

Skrivet av FAS.org:

Israel is the largest cumulative recipient of U.S. foreign assistance since World
War II. From 1976-2004, Israel was the largest annual recipient of U.S. foreign
assistance, having recently been supplanted by Iraq. Since 1985, the United States has
provided nearly $3 billion in grants annually to Israel.

Källa:
[http://www.fas.org/sgp/crs/mideast/RL33222.pdf]


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem
Skrivet av huxflux:

. Spelar de antisemitism-kortet i ett försök att dölja sanningen?

Det har dom gjort i många år. Ända sedan landets födelse.

Ta bara det faktumet att dom driver bort folk från sina hem. Påminner mig om nåt liknande i Tyskland.

Inaktiv
Avstängd

Jag finner det lustigt att Israel anklagas för att driva bort människor från sina hem, vilket naturligtvis är allvarligt om detta nu verkligen är fallet. Anledningen till att jag formulerar mig på detta sätt är att det kan diskuteras huruvida detta verkligen är fallet eller bara en överdrift.

Det som gör det hela lustigt är att de terrororganisationer som palestinierna har valt som sina ledare uttryckligen vill döda varenda jude (i alla fall Hamas) och att dessa har bombat civila bosättningar i Israel så gott som dagligen de senaste åren. När Israel sedan bestämmer sig för att göra något åt saken gömmer sig terroristerna bland civila och Israel blir hatade av omvärlden för att de är grymma och vad folk nu kallar dem.

Märk väl att Israel bildades som en egen stat av flera väl belagda anledningar 1948 och att de även har haft en generös ställning till palestinierna. Palestinierna nekar och blir våldsamma och när Israel försöker försvara sig får de skulden för alltihop. Vem är egentligen boven i dramat?

Personligen anser jag att Israel kan hanterat många saker på ett bättre sätt än de gjort, men med tanke på vilka motståndare de har anser jag det vara förlåtligt. Vem kan tänka klart när ens fiender gör allt i sin makt för att döda en? Det handlar inte ens om att de gör det i strid utan om självmordsbombningar, raketbeskjutningar av civila mål och liknande: allt med målet att skrämma upp och döda så många israeliter som möjligt.

Är det inte konstigt att Sverige med flera är så blinda? Ta bort piratlappen och se på konflikten med båda ögonen!

123
Skriv svar