Spela Crysis 2 i 3D

Robot
Medlem
Spela Crysis 2 i 3D

Har ju 3D-skärm, så det hade det blivit i vilket fall...

Medlem

vad är problemet att slå på den inbyggda grafikkortsfunktionen, som förvandlar alla 3D-spel till stereoskopisk tredeee?


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem
Skrivet av HYBRiS:

vad är problemet att slå på den inbyggda grafikkortsfunktionen, som förvandlar alla 3D-spel till stereoskopisk tredeee?

Du tror inte han menar till konsoler då? Där kan man ju inte så lätt fippla med grafikkortet.:)

Medlem

har två stycken full HDTV fast utan 3d stöd kul när man lagt ner 18000 kr och 9000 kr på två apparater och nu behöver man köpa en ny tv

Medlem

Tråkigt.. Ser på ett öga och kommer aldrig få uppleva detta. :evil:

Medlem

Hm.. .det är med 3d ... vågar inte hoppas på att det slår. Har pratats om det så länge men inte tagit riktig fart.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Jag kommer inte skaffa 3d just nu men kanske senare under året, om fler spel/filmer kommer.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

nej inte mer 3D.
3D är fortfarande för dåligt

Medlem

SÅ xbox versionen får pappersglasögon med röd och blå färg och PS3 ägarna får den riktiga 3D:n. Måste vara på så vis då Xboxen har bara 1.2 HDMI. Krävs 1.3 eller högre för riktig 3D.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Skrivet av redmac:

SÅ xbox versionen får pappersglasögon med röd och blå färg och PS3 ägarna får den riktiga 3D:n. Måste vara på så vis då Xboxen har bara 1.2 HDMI. Krävs 1.3 eller högre för riktig 3D.

Tror tom att de krävs 1.4 för 3D.

Inaktiv

Fejk3D für alles? Den dagen skärmarna kan visa 3D utan hjälpmedel så kanske det är något värt att investera i. I dagsläget sparar jag mina pengar till annat.


signatur

PC X360 Wii 3DS PS2 PS3 PSP

Medlem
Skrivet av redmac:

SÅ xbox versionen får pappersglasögon med röd och blå färg och PS3 ägarna får den riktiga 3D:n. Måste vara på så vis då Xboxen har bara 1.2 HDMI. Krävs 1.3 eller högre för riktig 3D.

Det går väl kanske att köra med "shutter-glasögon" i 30 fps per öga istället för 60 fps?

Medlem

Najs, ettan var ju en riktig fps-slukare, kan tänka mig vilken monster-rigg man måste ha för att få de 120fps som krävs för att "3D"-versionen ska flyta på.

Medlem
Skrivet av DeltaFreedom:

Tråkigt.. Ser på ett öga och kommer aldrig få uppleva detta. :evil:

Samma här.

Medlem
Skrivet av redmac:

SÅ xbox versionen får pappersglasögon med röd och blå färg och PS3 ägarna får den riktiga 3D:n. Måste vara på så vis då Xboxen har bara 1.2 HDMI. Krävs 1.3 eller högre för riktig 3D.

Snarst så att alla på konsol får "pappersglasögon" med den obligatoriska sänkningen av grafik och annat, för att de ska överleva
Chrysis ska spelas på PC, som orkar, konsolerna är bra till annat. Men sen är 3D bara en fattig gimmic, och för bra upplevelse krävs en rejäl projektor som ger 90" bildyta
Dock får både failbox 360 och Failstation 3 uselt 3D-stöd pga gammalo HDMi och svag hårdvara. Släng in ett vettigt grafikkort, bra processor och HDMI 1.4 så kanske de lyckas nästa gång

Medlem

3d är överskattat.


signatur

- (y) tack för ditt stöd!

Medlem
Skrivet av FrenchHotCat:

har två stycken full HDTV fast utan 3d stöd kul när man lagt ner 18000 kr och 9000 kr på två apparater och nu behöver man köpa en ny tv

Tror inte din Tv måste ha inbygd 3D? Iaf så har jag en 60Hz skärm jag spelar på, o allt ja behöver göra är att ta mina gamla Spykids 3D glasögon jag fick för ett antal år sedan, slå på Nvida 3D ( självklart måste man ha Nvidia kort för att det ska funka) sen kan jag spela i princip vilket spel som helst i 3D


signatur

Rwa?

Medlem
Skrivet av Grumbledock:

Släng in ett vettigt grafikkort, bra processor och HDMI 1.4 så kanske de lyckas nästa gång

snälla sluta posta dinna ogrundade inlägg.

HDMI 1.4 är bara 1.3 med internet access.

Du bara förnedrar dig själv gosse.

Dessutom ska HDMI gå över från siffror till att kallas

High speed HDMI (1.3)och High Speed HDMI ethernet (1.4)om jag kommer ihåg rätt.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Inaktiv
Skrivet av Annanaz:
Skrivet av FrenchHotCat:

har två stycken full HDTV fast utan 3d stöd kul när man lagt ner 18000 kr och 9000 kr på två apparater och nu behöver man köpa en ny tv

Tror inte din Tv måste ha inbygd 3D? Iaf så har jag en 60Hz skärm jag spelar på, o allt ja behöver göra är att ta mina gamla Spykids 3D glasögon jag fick för ett antal år sedan, slå på Nvida 3D ( självklart måste man ha Nvidia kort för att det ska funka) sen kan jag spela i princip vilket spel som helst i 3D

Dina spykids-glasögon är den "gamla" röda/blåa effekten. nVidia 3D kräver en 120hz skärm/TV för 'äkta' 3D.

Medlem

Coolt. Gamla Crysis fungerade ju delvis med iz3d drivrutinerna, men nvidias drivare hade för mycket problem med den titeln. Men jo, jag håller med personen som skrev att 3d fortfarande är dåligt. För mycket problem med ghosting, förmörkning, låg hertz och klämmande glasögon än idag. Ångrar en del att jag köpte min nvidia 3d vision + 120hz skärm för 4000kr, trots att det stundvis är jäkligt tufft.

Medlem
Skrivet av redmac:
Skrivet av Grumbledock:

Släng in ett vettigt grafikkort, bra processor och HDMI 1.4 så kanske de lyckas nästa gång

snälla sluta posta dinna ogrundade inlägg.

HDMI 1.4 är bara 1.3 med internet access.

Du bara förnedrar dig själv gosse.

Nja, är det inte så att HDMI 1.3-kablar klarar allt utom Ethernet grejorna? Själva enheterna som är inblandade måste väl ändå vara 1.4 kompatibla?

Du kan alltså inte köra till exempel 3D om du inte har 1.4 kompatibla källor och bildvisare då 1.4 faktiskt innehåller en hel del nyheter jämfört med 1.3.

Det är möjligt att jag är ute och cyklar också.

Medlem

HDMI 1.3 = 3D i 1080i
HDMI 1.4 = 3D i 1080p

Bland annat.


signatur

Och dessa förbannade jävla Jehovas vittnen, Muammar Khaddaffi och göteborgare med deras putslustiga vitsar och deras uppblåsta lokalpatriotism

1
Skriv svar