FZ kommenterar Microsofts E3-prestation

Robot
Medlem
FZ kommenterar Microsofts E3-prestation

Jag antar att min halvbrorsa skulle gilla det där Project knäckt. ^^

Medlem

Att göra en sån helomvändning fem år in i konsolens livscykel... De som tycker om sånt här köper en wii, snacka om att vända kappan efter vinden. Microsofts prestation vid årets konferens var riktigt svag, inget snack om saken.

Det känns som om Sony kommer köra efter samma modell och Nintendos ironiskt nog kanske blir den som är minst casual. Det hade man ju knappast trott.

Medlem

Harmonix dansspel kan bli populärt i England där Just Dance säljer som smör i solsken. Men med ca 1500:- för Kenetic och spelet 599:- så tror jag att det blir svårt att sälja in det.

Men Kingdoms från crytek kan bli intressant. Förhoppningsvis mer inspirerat än Crysis 2 som känns som ett tech demo och inget annat.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

i år va verkligen ms dålig hur kan nån tycka att det var bra

Medlem

jag ska vara ärlig, även om det syns att det är delay på saker och ting när dom hoppar och rör sig, så verkar du fungara riktigt bra för precisions spel snarare än dom baserat att det måste gå exakt timing. som dans spel fungerar ju hur bra som helst och det lär väl finnas en kategori som natal/kinect passar bra för, men tack vara delayen så finns det några saker som den skulle passa bra till men inte lär göra utan fördumning eller frustrerande kontrol

Medlem
Skrivet av d2004:

i år va verkligen ms dålig hur kan nån tycka att det var bra

Håller med!

Skrivet av TruB:

jag ska vara ärlig, även om det syns att det är delay på saker och ting när dom hoppar och rör sig, så verkar du fungara riktigt bra för precisions spel snarare än dom baserat att det måste gå exakt timing. som dans spel fungerar ju hur bra som helst och det lär väl finnas en kategori som natal/kinect passar bra för, men tack vara delayen så finns det några saker som den skulle passa bra till men inte lär göra utan fördumning eller frustrerande kontrol

Kan bara instämma. Det såg sjukt kul ut raftingspelet och påminner mig om ett lir som fanns på arkad där man satt på en cykel och cyklade runt i en dalgång för att plocka balonger. Sjukt kul var det och jag skulle lätt göra om det hemma i vardagsrummet, och nu finns en variant av det i och med Kinect med andra sorters spel. Tror att Microsoft kommer vinnande ur denna generation i och med Kinect. Kan lova med att Sony inte kommer att vara sena med att följa efter. Forza motorsport funkade också klockrent att styra. Säga vad man vill om Kinectianimals men kidsen kommer att älska det mer än pokémon. Dance Central kommer definitivt att bli nästa Guitar hero popularitetsmässigt och försäljningsmässigt. Sedan tror jag även att Ubisofts träningslir kommer att bli ett mycket starkt kort i frågan om Kinects framgångar försäljningsmässigt. Mirosoft äger och det är bara att inse. Att basha bara för att kommer man ingen vart med, men den här "uppdateringen" av den nuvarande generationen går till Microsoft. Glöm heller inte den supersexiga slimmade versionen som till skillnad från Sonys dito faktiskt är riktigt, riktigt snygg, och vidare, har inbyggd Wi-fi.

Medlem

Jag kan väl säga såhär, den publiken de siktar mot fanns i allra minsta grad vid själva konferensen. De visade bara upp vad de har att komma med, funkar dock ej i marknadsföringsyfte när det är en helt annan grupp där. Nu tycker jag att Kinect verkar fungera ganska bra, men när de bara visar upp träningssessioner och motion controlling, samt att man kan gå runt en bil så börjar det kännas lite lamt. Oavsett hur mycket man vill försvara det. Kort sagt, besvikelsen blev nog ingen utan.

@dahlbäckkrome
Vinnande denna generationen? Blir väldigt intressant att se vad Sony har på lur idag. Microsoft verkar satsa hårt på Kinect och jag blev förvånad över hur bra den verkade fungera i jämförelse med för bara något år sedan. Å andra sidan så är jag osäker på hur stor hit det faktiskt kommer bli. Själv har jag inte ett särskilt stort vardagsrum att gå omkring och kolla på bilar i etc så tills domen har lagt sig cirka ett år efter release kommer nog jag göra mitt val.

Att kalla Microsoft för vinnarna med detta är ju dock bara skrattretande vid en jämförelse på försäljningssiffrorna mellan dem och Nintendo. Nintendo är, och kommer fortsätta vara, vinnarna denna generationen.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem
Skrivet av X30N:
Skrivet av d2004:

i år va verkligen ms dålig hur kan nån tycka att det var bra

Håller med!

Nja dåligt och dåligt, den slimmade Xbox 360n med inbyggd Wifi och 250 gigs hdn ser ju fin ut,

och äntligen så har 360n blivit rätt så tyst nu också med den nya slimmade modellen.

1
Skriv svar