Street Fighter straffar ragequittande tråkmånsar

Robot
Street Fighter straffar ragequittande tråkmånsar

Lika kul som att Katla-märke.

#street-fighter-v


Medlem
Street Fighter straffar ragequittande tråkmånsar

Vad är detta? En bild för myror?

Medlem

Inte om du klickar på den.

Medlem

Nu när jag skaffat Steam Link ska jag försöka köpa detta på nästa Steam-rea.

Medlem

Fånigt. Det spelar ingen roll hur man vinner. Är du där för att träna eller för att gå match (vinna)? Om de lämnar så kastar de in handduken, ett vanligt sätt att vinna på. I coh2 har jag sett folk gå ur omedelbart för att de kollar upp ens speltid och blir rädda. Om man skrämmer någon till att ge upp så räknas det lika mycket. Kolla in Muhammed Ali.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av Paddington:

Fånigt. Det spelar ingen roll hur man vinner. Är du där för att träna eller för att gå match (vinna)? Om de lämnar så kastar de in handduken, ett vanligt sätt att vinna på. I coh2 har jag sett folk gå ur omedelbart för att de kollar upp ens speltid och blir rädda. Om man skrämmer någon till att ge upp så räknas det lika mycket. Kolla in Muhammed Ali.

Kan tänka mig att i det här fallet handlar det mer om att straffa spelare som kanske stänger av spelet eller drar ur nätverkskabeln för att undvika att spelet registrerar en förlust. Det verkar vara ett ganska vanligt beteende i SFV.

Medlem
Skrivet av AstroCreep:

Inte om du klickar på den.

Det var en liten bild även när man klickade på den, är fixat nu dock.

Medlem
Skrivet av Spectral:
Skrivet av Paddington:

Fånigt. Det spelar ingen roll hur man vinner. Är du där för att träna eller för att gå match (vinna)? Om de lämnar så kastar de in handduken, ett vanligt sätt att vinna på. I coh2 har jag sett folk gå ur omedelbart för att de kollar upp ens speltid och blir rädda. Om man skrämmer någon till att ge upp så räknas det lika mycket. Kolla in Muhammed Ali.

Kan tänka mig att i det här fallet handlar det mer om att straffa spelare som kanske stänger av spelet eller drar ur nätverkskabeln för att undvika att spelet registrerar en förlust. Det verkar vara ett ganska vanligt beteende i SFV.

Ok men då kan de lika gärna dela ut förlust till alla som disconnectar efter att matchen börjat. Disconnects Innan dess listas som dispute.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Påminner om "Emperor: Battle for Dune" (2001).
Det var tydligen ett riktigt problem med multiplayer matcher då spelare brukade ALT+F4 om dom var på väg att förlora vilket innebar att ingen förlust tillskrevs spelaren i fråga. Dom löste det aldrig och på Westwoods (gamla) forum så var det eviga klagomål och utpekanden på sådana spelare.

Medlem
Skrivet av Paddington:
Skrivet av Spectral:
Skrivet av Paddington:

Fånigt. Det spelar ingen roll hur man vinner. Är du där för att träna eller för att gå match (vinna)? Om de lämnar så kastar de in handduken, ett vanligt sätt att vinna på. I coh2 har jag sett folk gå ur omedelbart för att de kollar upp ens speltid och blir rädda. Om man skrämmer någon till att ge upp så räknas det lika mycket. Kolla in Muhammed Ali.

Kan tänka mig att i det här fallet handlar det mer om att straffa spelare som kanske stänger av spelet eller drar ur nätverkskabeln för att undvika att spelet registrerar en förlust. Det verkar vara ett ganska vanligt beteende i SFV.

Ok men då kan de lika gärna dela ut förlust till alla som disconnectar efter att matchen börjat. Disconnects Innan dess listas som dispute.

Folk har bett om denna enkla fix sedan spelet släpptes men deras system verkar inte stödja det.

Medlem

Kommer ihåg när jag spelade Forza eller nåt annat bilspel, totalt värdelöst. När folk märker att dom inte har en chans att komma 1a, så lämnar över hälften racet. Astråkigt.

Medlem
Skrivet av Håkan:

Kommer ihåg när jag spelade Forza eller nåt annat bilspel, totalt värdelöst. När folk märker att dom inte har en chans att komma 1a, så lämnar över hälften racet. Astråkigt.

Händer rätt ofta i Destiny när man kör Sparrow Racing League också. Konstigt egentligen med tänka på att alla får en belöning även den som kommer sist.

1
Skriv svar