Den stora FZ-konspirationen

Medlem
Den stora FZ-konspirationen
Citat:

Märks ju att ni sitter tillsammans och har bestämt er för att så här är det sen jobbar ni alla dygnet runt på det här forumet för att motverka alla andra teorier. Det har alltid funnits konspirations teorier men det har också alltid funnits konspirationer tänk på det.

Vilka är dessa "ni" som sitter tillsammans?

Hitills finns det ingen officiell teori bakom vilka dessa "ni" är, jag har förgäves försökt få tag på styrande administration hos FZ men ingen har besvarat mina frågor.

Därför ställer jag frågan till er på FZ, vilka är dessa "ni" egentligen?

Skrivet av HollowMan:

Åsiktsdiktaturen härskar här inne fortfarande ser jag..

Minsta kritiskt mot en viss religion så åker man ut med huvudet före.

Ett ganska ofarligt citat det här, en anmärkelse från en forumit.

Men det är när man söker djupare inom FZ som man ser den hemska sanningen...
HollowMan var en kritisk röst på FZ, han deltog i många diskussioner, till största del med ämnet religion.

Han finns inte längre bland oss, han blev "borttagen" står det på hans användare.

Nedanstående är vad en annan forumit skrev strax efter att HollowMan hade blivit "borttagen".

Skrivet av bjosarn:

Bjosarn är känd för att ha länkat denna video flera gånger då användare har blivit "borttagna" från FZ, är det för att skämta till det hela?

Eller är det så att Bjosarn har makt över FZ, är han en av dessa "ni"?
En fråga som bör ställas, kära medforumiter.

Det ska påpekas att en moderator har faktiskt svarat på en fråga hurvida folk bara försvinner, nedan är ett citat. För att inte röja denna moderators anonymositet har jag valt att ge han ett genomsvenskt namn för att inte starta bråk, eller riskera hans liv.

Skrivet av Sven Svensson:

Ska väl säga det så att ingen fattar fel. Vi tar aldrig bort användare (jag har iallafall aldrig varit med om det) utan bannar dem istället om det krävs. Ta bort konton gör endast användare själva.

Eftersom inga tecken har visats på att dom har blivit bannlysta (FZ berättar när folk blir bannlysta i denna tråd, notera att HollowMan bland annat har faktiskt blivit bannlyst en gång, men det var för länge sen) så måste dom alltså ha blivit borttagna självmant.

Eller har dom verkligen det?

Den moderator jag nämnde innan har även skrivit detta, angående detta tydligen högst känsliga ämne :

Skrivet av Sven Svensson:

Nu rotar ni i saker ni inte borde! Ni borde akta er innan ni blir "tvungna" att ta bort era konton!

Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn!

(bäst jag lägger till denna "Ta inta ovanstående seriöst" rad)

Han talar ett högst märkligt språk, och pratar om att vi inte ska rota i smutsen.
Och den självklara "ha ha det här är inte seriöst".
Men är det verkligen bara ett oskyldigt litet spratt han spelar, eller är det ett hot mot att leta vidare?

En forumit som också har blivit nyligen "borttagen" är Chief Red Cloud, han hade efter en lång semester åter kommit till forumet, han började argumentera, och inom kort försvann han, våran vän HollowMan ställde följande fråga :

Skrivet av HollowMan:

Vart tog Cheif red cloud vägen?

Inte långt efter detta försvann han.

Vad hände, egentligen?

Vi kan kolla vad som skrevs efter detta :

Skrivet av båtsman:

Det står "borttagen", så han tog väl bort sitt konto. Annars hade det väl stått "avstängd" eller i alla fall kommit upp i tråden om vilka som blivit avstängda.

En till man med ett namn som börjar på B, notera att även Bjosarn har "svarat" på en liknande fråga (genom att posta videos med another one bites the dust), kom sedan ihåg vad "borttagen" börjar med.

Just det.

B

Jag skulle nästan kunna säga att B är något som lyser igenom denna teori om vad som hände med HollowMan, ostmjuk hamster (jag är ledsen att jag inte har nämnt honom förut, men all information om honom verkar vara... borttagen så det går inte att visa för er, och jag räds att det jag skriver om här kommer också snart bli borttaget.

Så min fråga är nu följande...

Är alla dessa borttagningar insidejobb av FZ, eller är det ett externt hot (bjosarn och båtsman besitter, notera att det är besitter jag väljer som ord, ett ord som börjar på B. Iallafall dom besitter inte moderatorstatus)?


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Spännande observation, önskar att jag var mer insatt i FZ's människor. Då hade detta kunnat bli intressant

MFC
Medlem

3-2-1 FIGHT!


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

signatur

||||||||||||
||||||||||||

Inaktiv

Tråd låst.

Alla som läst det här åker!
Lämna din åsikt


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Medlem

Underhållande läsning.
/Ty... b... alt


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Gregah, det är bäst du lugnar ner dig lite. För du vill väl befordras?

Medlem

jag hade något inlägg från inatt (eller imorse) som blev borttaget, men det är nog lika bra, var i något onyktert tillstånd

Det är en intressant teori du har där. Det är något fiskigt med det här.

Något annat intressant som jag upptäckt, längst ner på sidan i forumet så kan man finna denna text:

Citat:

Har du synpunkter på FZ:s innehåll? I sådana fall kontakta oss.
Innehållet i forumet skrivs av FZ:s medlemmar och reflekterar inte redaktionens åsikter.

Även denna text kan man finna under Svara-knappen

Citat:

Har du synpunkter på modereringen, var vänlig kontakta oss.

Kan det vara så att de borttagna medlemmarna har kontaktat fz och därför blivit borttagna? De kanske var nära sanningen?


signatur

thank you, come again

MFC
Medlem

Man måste komma ihåg att det är ett förlag bakom FZ och i vissa avseenden så spelar det in i innehållet och vad som skrivs.

Nog sagt om det. Jag leviterar bort mot horisonten... cheers


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem
Skrivet av huxflux:
Citat:

Har du synpunkter på modereringen, var vänlig kontakta oss.

Kan det vara så att de borttagna medlemmarna har kontaktat fz och därför blivit borttagna? De kanske var nära sanningen?

Trycker man på "kontakta oss" kommer man till en sida med en massa rutor att fylla i. Längst ned till höger är ett förstoringsglas och ett fingeravtryck. Förstoringsglaset är ju en känd detektivpryl, som kan användas för att söka efter försvunna (läs borttagna) personer.

Medlem

Det kan ju ha att göra med att så fort någon gör en tråd med något konspirations aktigt så är det jämnt 4 personer som är inne i tråden först. Det börjar med hån sen väntar de på ett svar för de vet att den som skriver tråden kommer ta illa upp.

Då tar de chansen att tillsammans bombardera tråd skaparen med en massa länkar. Ironiskt nog länkar de till den sortens sidor som inte duger som källa då tråd skrivaren länkar. Källor som i vissa avseenden funkar utmärkt verkar inte alls bli godkända då trådskaparen länkar bevis till samma källa?

Sen att dessa 4 personer har varandra som vänner i FZ visar ju på en slags gemenskap jag vet inte om de känner varandra IRL eller om de har blivit bekanta via FZ eller något annat forum. Jag kallar dem numera för FZ Mafian.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem
Skrivet av båtsman:

Gregah, det är bäst du lugnar ner dig lite. För du vill väl befordras?

Skrivet av huxflux:

Det är en intressant teori du har där. Det är något fiskigt med det här.

Något som är extra besynerligt är väl också att FZas chefredaktör, John Severinson är från italien, ett land som nu styrs av... berlusconi.
Lägg till det faktum att John söker att försöka tjäna in pengar på denna sida också, ett perfekt recept för konspiration.

Skrivet av MFC:

Man måste komma ihåg att det är ett förlag bakom FZ och i vissa avseenden så spelar det in i innehållet och vad som skrivs.

Nog sagt om det. Jag leviterar bort mot horisonten... cheers

Vinstintressen driver denna sida, togs våra kära medforumiter bort för att dom stjälpte ur ett rent vinstdrivande syfte?

Skrivet av Hardboiled15:

Sen att dessa 4 personer har varandra som vänner i FZ visar ju på en slags gemenskap jag vet inte om de känner varandra IRL eller om de har blivit bekanta via FZ eller något annat forum. Jag kallar dem numera för FZ Mafian.

Du vidrör ett känsligt ämne, men för sanningen måste vi kämpa.
Vilka är dessa 4 personer, är dom den så kallade "ni"-ligan?


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem
Skrivet av Greger:
Skrivet av båtsman:

Gregah, det är bäst du lugnar ner dig lite. För du vill väl befordras?

http://8thsymphony.com/images/smilies/icon_tinfoil.gif

Skrivet av huxflux:

Det är en intressant teori du har där. Det är något fiskigt med det här.

Något som är extra besynerligt är väl också att FZas chefredaktör, John Severinson är från italien, ett land som nu styrs av... berlusconi.
Lägg till det faktum att John söker att försöka tjäna in pengar på denna sida också, ett perfekt recept för konspiration.

Skrivet av MFC:

Man måste komma ihåg att det är ett förlag bakom FZ och i vissa avseenden så spelar det in i innehållet och vad som skrivs.

Nog sagt om det. Jag leviterar bort mot horisonten... cheers

Vinstintressen driver denna sida, togs våra kära medforumiter bort för att dom stjälpte ur ett rent vinstdrivande syfte?

Skrivet av Hardboiled15:

Sen att dessa 4 personer har varandra som vänner i FZ visar ju på en slags gemenskap jag vet inte om de känner varandra IRL eller om de har blivit bekanta via FZ eller något annat forum. Jag kallar dem numera för FZ Mafian.

Du vidrör ett känsligt ämne, men för sanningen måste vi kämpa.
Vilka är dessa 4 personer, är dom den så kallade "ni"-ligan?

Vill inte nämna några namn fruktar att de använder sitt hemliga vapen kallat "foliehatten".


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

Håller med en viss person om att den vetenskapliga metoden kan upplevas som en konspiration för att eliminera teorier från alternativa tänkare som inte har belägg för vad de säger.

Det är säkert mycket frustrerande för en viss person hur denne framstår när teorierna granskas.

Det hemliga vapen som en viss person kan ta fram när denne inte oemotsagd kan pracka på andra människor grundlösa påståenden är att insinuera.

Då slipper en viss person helt belägga sina teorier, vilket är mycket bekvämt för denna individ.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av 3. Forumets regler:

3.3. Moderatorerna har sista ordet
FZ:s moderatorer har rättighet att utan förvarning radera inlägg (fastän det i sig inte bryter mot någon direkt regel) eller ta bort användare då de anser att det är befogat. Moderatorernas beslut är inte möjliga att överklaga.

Jag tycker att det är värt att lyfta fram det i det här sammanhanget.

Vidare vill jag påpeka att vissa sidor på FZ står utan Hjemmet Mortensens logotyp i sidfoten. T.ex. den här saknar deras logotyp och istället finns en sidfot, under den där Hjemmet Mortensen vanligen syns, som visar Egmonts logotyp och att Egmont Tidsskrifter har upphovsrätten till innehållet.


signatur

I've been everywhere on Earth, even at the end of Excel

Medlem
Skrivet av Hardboiled15:

Det kan ju ha att göra med att så fort någon gör en tråd med något konspirations aktigt så är det jämnt 4 personer som är inne i tråden först. Det börjar med hån sen väntar de på ett svar för de vet att den som skriver tråden kommer ta illa upp.

Det är alltså hån att säga att något inte stämmer?

Citat:

Sen att dessa 4 personer har varandra som vänner i FZ visar ju på en slags gemenskap jag vet inte om de känner varandra IRL eller om de har blivit bekanta via FZ eller något annat forum. Jag kallar dem numera för FZ Mafian.

Du kan anklaga folk för hur mycket du vill, det ger dig inte rätt i någon av frågorna som diskuterats ändå.

Medlem
Skrivet av Majsvaffla:

Hemligstämplat.

Bäst du passar dig, annars kanske det händer en olycka.

Medlem
Skrivet av båtsman:
Skrivet av Hardboiled15:

Det kan ju ha att göra med att så fort någon gör en tråd med något konspirations aktigt så är det jämnt 4 personer som är inne i tråden först. Det börjar med hån sen väntar de på ett svar för de vet att den som skriver tråden kommer ta illa upp.

Det är alltså hån att säga att något inte stämmer?

Citat:

Sen att dessa 4 personer har varandra som vänner i FZ visar ju på en slags gemenskap jag vet inte om de känner varandra IRL eller om de har blivit bekanta via FZ eller något annat forum. Jag kallar dem numera för FZ Mafian.

Du kan anklaga folk för hur mycket du vill, det ger dig inte rätt i någon av frågorna som diskuterats ändå.

http://www.fz.se/forum/thread.php?id=86676&page=1

Kolla upp ditt första inlägg i tråden.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

Hela tråden är skrattretande och att det är en pinsam brist på källor som skulle kunna stödja de patetiska påståendena.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Bör tilläggas: Tror man på en konspiration för att Charlie Sheen säger att han inte får tala med presidenten, eller att man ens använder det som bevis, är... wait for it... korkat.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av Hardboiled15:
Skrivet av båtsman:
Skrivet av Hardboiled15:

Det kan ju ha att göra med att så fort någon gör en tråd med något konspirations aktigt så är det jämnt 4 personer som är inne i tråden först. Det börjar med hån sen väntar de på ett svar för de vet att den som skriver tråden kommer ta illa upp.

Det är alltså hån att säga att något inte stämmer?

Citat:

Sen att dessa 4 personer har varandra som vänner i FZ visar ju på en slags gemenskap jag vet inte om de känner varandra IRL eller om de har blivit bekanta via FZ eller något annat forum. Jag kallar dem numera för FZ Mafian.

Du kan anklaga folk för hur mycket du vill, det ger dig inte rätt i någon av frågorna som diskuterats ändå.

http://www.fz.se/forum/thread.php?id=86676&page=1

Kolla upp ditt första inlägg i tråden.

Kolla sen resten av tråden där båtsman faktiskt diskuterar, det är en fördel att göra sådant när man diskuterar och inte bara copy-pastear tusen länkar


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem
Skrivet av Hardboiled15:

http://www.fz.se/forum/thread.php?id=86676&page=1

Kolla upp ditt första inlägg i tråden.

Men efter det inlägget svarade jag seriöst på alla dina inlägg. Jag försöker alltid vara saklig, men jag är inte mer än människa, så ibland brister det även för mig.

Det kanske var ett onödigt inlägg, men med tanke på hur många gånger konspirationsteorier om 9/11 varit uppe tidigare, tycker jag att den var ganska passande. Men om du tog illa upp ber jag om ursäkt!

Medlem

Le liga de björn börjar ge sig till känna. Oron sprider sig som en löpeld över FZ.


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem

Skrattretande att någon tror att det finns någon form av hemligt sällskap med en typ av "hit list".


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Fan bjosarn, jag tyckte jag var fyndig som hade observerat att ni fyra medlemmar hade varsin björnbuse som avatar. Om inlägget var riktat mot mig då. Även om ni mot förmodan skulle haft en "hemlig pakt" kunde jag inte bry mig mindre. Konspirationer och olika hemlighetsmakerier överlåter jag åt dom som känner att dom behöver det.

Som sagt, var det riktat mot mig så var föregående post menat som ett skämt.:)


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem

Det enda roliga med denna lilla "kupp" är bristen på reaktion från andra forumiter.

Medlem

Det var då tusan vad det har hänt mycket under min lilla "frånvaro", är det en ny trend att ta bort sitt konto?

Medlem
Skrivet av Pliskin:

Det var då tusan vad det har hänt mycket under min lilla "frånvaro", är det en ny trend att ta bort sitt konto?

Skulle man ju kunna säga...

Medlem

Ostmjuk blev trött på att andra forumiter inte såg "sanningen" och tog bort sitt konto. Snart därefter tog också Hollowman bort sitt för han kände sig ensam. Inget stort alltså.

Medlem

Björnligan skrämmer mig. Precis som invandrarna.

men...Björnfarfar?

12
Skriv svar