Nytt Forza-spel styrs med Kinect

Robot
KoP
Medlem
Nytt Forza-spel styrs med Kinect

Nu uppfattade jag aldrig vad dom sa att spelet hette (bara att det var ifrån skaparna av Forza serien). Men såg ut som ett måttligt kul minispel för Kinetic.

Medlem

Beror nog väldigt mycket på hur man styr bilen, om det är enbart med hjälp av händerna och avståndet för dessa till Kinect så lär det nog inte tilltala mig i alla fall. Hade det däremot rört sig om ett flygspel som styrs på ungefär samma sätt så hade det kanske funkat.

Medlem

sorry Microsoft gör om gör rätt, kan inte förstå hur man ska få mer inlevelse och en bättre upplevelse att köra ett bilspel med Kinect i jämnförelse med en stol, ratt och pedaler.

Medlem

En Kinect tar lite mindre plats än en stol.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

man kommer ju bara bli hur trött i armarna som helst.

Medlem

Hur har dom tänkt att man gasar och bromsar? Händerna eller?

Medlem
Skrivet av Mahone:

Hur har dom tänkt att man gasar och bromsar? Händerna eller?

Haha exakt vad jag också tänkte på när jag såg det första gången

Medlem

Det hade varit nice om man hade kunnat styra med kontrollen, samtidigt som kinect höll koll på ens huvud så man kunde titta runt.

Medlem
Skrivet av LimStift:

Det hade varit nice om man hade kunnat styra med kontrollen, samtidigt som kinect höll koll på ens huvud så man kunde titta runt.

Now we talking!

Medlem
Skrivet av Mahone:

Hur har dom tänkt att man gasar och bromsar? Händerna eller?

Verkar som man gör detta genom att föra händerna framåt och bakåt. Det känns i så fall helt fel, i ett flygsim som Flight Simulator så hade det känns betydligt mer rätt eftersom det är ungefär så en riktigt pilot gör.

Medlem
Skrivet av neocon:
Skrivet av PcGamer:

i ett flygsim som Flight Simulator så hade det känns betydligt mer rätt eftersom det är ungefär så en riktigt pilot gör.

Gasar och bromsar genom att föra styrspaken framåt och bakåt?

Haha jag kom på det efter att jag skrivit inlägget, men vad jag menar är att en pilot för "ratten" fram och bak för att stiga och att det var denna rörelse jag jämförde med. Gasa och bromsa kan man ju alltid göra genom att flyga upp och ner genom att förvandla den kinetiska energin, hur man fick upp planet i luften från allra första början är en annan femma =).

Okej det var väl inte ett så bra exempel kan jag medge och jag har för mig att jag läst någon notis om Kinect (då den fortfarande kallades Natal) där man gasade med hjälp av att röra foten på ett visst sätt men jag är inte helt hundra dock.

Medlem
Medlem

Kinäckt? Knäckt? Höhö, njaa nå skulle jag säga att jag ser korkad nog ut i min cockpit. Sitta och vifta framför soffan? Kärringen skulle skickat in mig på psyket.

Medlem
Skrivet av LimStift:

Det hade varit nice om man hade kunnat styra med kontrollen, samtidigt som kinect höll koll på ens huvud så man kunde titta runt.

Enda problemet är väl att du tittar bort från teven, så du kommer inte se något


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem
Skrivet av warh0g:
Skrivet av LimStift:

Det hade varit nice om man hade kunnat styra med kontrollen, samtidigt som kinect höll koll på ens huvud så man kunde titta runt.

Enda problemet är väl att du tittar bort från teven, så du kommer inte se något

Touché!
Jag blev helt lyrisk när jag läste om headtracking grejen...fast det tog tvärnit när jag läste ditt inlägg. Hahah

Medlem

går det inte att lira med ratt å pedaler så kan dom stoppa upp det nånstans där det är mörkt...

Medlem

Efter att precis ha flugit med fågeln i Super Mario Galaxy 2 vet jag att är jobbigt att sitta hålla wiimoten utsträckt och böja den.
Att sen sitta hålla i en låtsasratt i luften i flera timmar LÄR bli jobbigt.
Handkontrollsläge kanske?

Medlem

Såg helt efterblivet ut när de demonstrerade skiten.

Medlem
Skrivet av Nightswipe:

Att sen sitta hålla i en låtsasratt i luften i flera timmar LÄR bli jobbigt.
Handkontrollsläge kanske?

Inte för att jag kan förstå varför ni skulle bli tröttare i armarna av o "låtsas" hålla i en ratt jämfört med att använda en vanlig ratt. O.o

Medlem
Skrivet av Exxo:

Inte för att jag kan förstå varför ni skulle bli tröttare i armarna av o "låtsas" hålla i en ratt jämfört med att använda en vanlig ratt. O.o

Att hålla i en ratt ger faktiskt stöd för armarna.
Det kommer inte att fungera bra nog, det kommer inte att vara känsligt nog.

"Hardcore" racinglirare skulle alltså ge upp cockpit för... Njae, lol alltså.:D

Medlem

Detta kommer inte fungerar bra. Visserligen ska detta släppas nästa år men demonstrationen visade verkligen att Kinect är laggigt:


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Saxat från FM.net

"Forza Motorsport Preview" is a select peek at one aspect of the future of the Forza Motorsport franchise, both in terms of the way Kinect has empowered Turn 10 to create a revolutionary way to interact with virtual cars, as well as the breathtaking foundation of a new graphics engine capable of producing the images seen in our E3 gallery. The next full Forza Motorsport experience, which utilizes some of the ideas presented in this demo, will ship in 2011."

och

"The demo we showed is not additional DLC for Forza Motorsport 3. This will be Turn 10's "next big thing" and will be a full-fledged Forza Motorsport experience launching in 2011.

Nog låter det som Forza 4 alltid


signatur

"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you"

1
Skriv svar