Ljussabel är ett must!

Ljussabel är ett must!

Såg Rouge One, blev lite besviken på avsaknaden utav titel utlovade kindsmink, men fullkomligt positivt nöjd med filmen som helhet. Vader kändes lite malplacerad eller genant ibland men det är väl allt jag vill klaga på.

Efteråt så bjöds jag på en riktig, äkta, genuin kopp varm choklad utomhus i minusgrader. Jag bad om en andra kopp, so goood.

Efteråt skulle jag julhandla lite, lite/mycket julmust det vill säga, och affären jag handlade hade ett riktigt fint utbud. Där stod de, Zeunerts Julmust. Hjärnan slog över och dansandes mellan idiote...andra shoppare så gled jag med jazz-lätta steg till tonerna av The Pipkins odödliga mästerverk, en dans som ger Christofer Walken en match, med famnen full mot kassan och sedan hem till kryptan, glad som en urbenad makrill på göteborgarens födelsedagsfest.

Det är inte ofta det händer nu för tiden, så unna sig måste man när man kan.

Låten som refererades.

#blogg


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem
Ljussabel är ett must!

Enda klagomålet jag har på den filmen är... Vart faaan är alla Bothans? Dog dom innan allt ens startade?

Medlem
Skrivet av slander:

Enda klagomålet jag har på den filmen är... Vart faaan är alla Bothans? Dog dom innan allt ens startade?

Du tänker på den andra dödsstjärnan...


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Det gör jag, skam på mig.

Medlem

Tyckte Vaders insats i slutet av filmen var det bästa som hänt Star Wars på väldigt länge, men smaken är som baken.

1
Skriv svar