Filmatiseringen av Assassin's Creed roade inte kritikerna

Medlem

Plot Twist, Hollywood utannonserar filmatisering av PONG -_-

Medlem
Skrivet av Dergo218:

Otroligt tråkigt, var väldigt mycket som hängde på denna filmen. Finns grymt mycket spel som skulle göra sig bra i film. Problemet är att filmerna som görs baserade på spel mer eller mindre floppar. Warcraft filmen är en av de filmer som klarat sig bäst men den gick inte så bra i box office i USA.

Det brukar oroa studios fast den gick bra internationellt. Plus filmen i sig var imo ganska sisådär. Och jag tvivlar på att en uppföljare skulle dra in lika mycket pengar internationellt.

Frågan är vilket spel skulle kunna göra succé på filmduken och verkligen öppna upp marknaden för fler högbudget filmer baserade på spel.

Jag hoppas fortfarande på en till Warcraft. Den gick ju sådär i USA men gjorde succe i Kina så än finns det hopp.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem
Skrivet av makedonii:

Plot Twist, Hollywood utannonserar filmatisering av PONG -_-

Inte omöjligt med tanke på att PIXELS kom förra året.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem
Skrivet av BillyJoeBob:
Skrivet av Dergo218:

Otroligt tråkigt, var väldigt mycket som hängde på denna filmen. Finns grymt mycket spel som skulle göra sig bra i film. Problemet är att filmerna som görs baserade på spel mer eller mindre floppar. Warcraft filmen är en av de filmer som klarat sig bäst men den gick inte så bra i box office i USA.

Det brukar oroa studios fast den gick bra internationellt. Plus filmen i sig var imo ganska sisådär. Och jag tvivlar på att en uppföljare skulle dra in lika mycket pengar internationellt.

Frågan är vilket spel skulle kunna göra succé på filmduken och verkligen öppna upp marknaden för fler högbudget filmer baserade på spel.

Mass Effect, definitivt. Nuff said liksom.

Håller helt med är det några spel som fungerat väl på filmduken är det mass effect witcher eller warcraft.

Medlem
Skrivet av Dergo218:

Otroligt tråkigt, var väldigt mycket som hängde på denna filmen. Finns grymt mycket spel som skulle göra sig bra i film. Problemet är att filmerna som görs baserade på spel mer eller mindre floppar. Warcraft filmen är en av de filmer som klarat sig bäst men den gick inte så bra i box office i USA.

Det brukar oroa studios fast den gick bra internationellt. Plus filmen i sig var imo ganska sisådär. Och jag tvivlar på att en uppföljare skulle dra in lika mycket pengar internationellt.

Frågan är vilket spel skulle kunna göra succé på filmduken och verkligen öppna upp marknaden för fler högbudget filmer baserade på spel.

The Last of Us. Känns som om den kan följa ett tema som gemene man kan tycka är intressant, och där det fina i upplevelsen är fram för allt de två karaktärerna och deras utveckling framåt. Klarar sig rätt bra utan 1 miljard CGI-scener eller animerade explosioner. gief TLOU muve pls

Medlem

"kritiker" har jag inget förtroende för. Warcraft filmen var underbar.

MEG
Medlem
Skrivet av kadavriak:

Fortfarande tre klasser bättre än Ghostbusters.

Om du menar den senaste så är det inte så svårt att göra en bättre film än den


signatur

Death is only the beginning

Skrivet av Brain:

Spelserien har ju inte direkt en bra story, så förväntade mig inte heller att det skulle bli bättre genom en filmatisering.

Jag skulle vilja se en filmatisering av Braid... hur konstigt det än låter. Där har du ett spel med en fantastisk story och en härlig vision som skulle kunna tydliggöras i en film.

Håller med. Bra spel.

http://braid-game.com/


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Brain:

Spelserien har ju inte direkt en bra story, så förväntade mig inte heller att det skulle bli bättre genom en filmatisering.

Jag skulle vilja se en filmatisering av Braid... hur konstigt det än låter. Där har du ett spel med en fantastisk story och en härlig vision som skulle kunna tydliggöras i en film.

Det är bara att spela upp en film baklänges...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

hade kunnat bli bra om den gjorts av ngt större bolag i hollywood, och nån miljard i budget

Medlem
Skrivet av Pretorian24:
Skrivet av makedonii:

Plot Twist, Hollywood utannonserar filmatisering av PONG -_-

Inte omöjligt med tanke på att PIXELS kom förra året.

Som inte heller var så dålig, rolig i alla fall

12
Skriv svar