Medlem
Avatar

Fyfan. måste vara en av de bästa filmerna jag sett på väldigt länge.
Har sällan jag blivit så tårögd av så många olika scener i en å samma film.

Kan bara rekomendera den för er som inte sett den än, och ni som redan sett den, vad tyckte ni?!

James Cameron is BACK!!

ps
(ursäkta för fylleinfluerad stavning)
ds

Medlem

ska jag se den nu på bio eller vänta tills tv eller stream?


signatur

Kinectimals - Träna och lek med 20 virtuella kattdjur.

Medlem

Vad man förstått så är tekniken viktigare än handlingen i filmen.

Medlem

Jag såg den i fredags i 3D och håller verkligen med om att det var en riktigt grym film. Rent tekniskt så är den helt fantastisk. Storyn funkar till denna typ av film och levererar det den ska.
Skådespelarna levererar, speciellt Zoe Saldana som Neytiri.
Det är en väldigt vacker film och nu i efterhand vill man bara ha mer av Avatar och planeten Pandora som den utspelar sig på.

Ska man se Avatar så ska man göra det på bio, helst i 3D imo.

Ska åka och se den igen om en vecka.

Medlem

Ni som sett filmen,
verkar det som om det finns möjlighet at göra en 2a ?

Medlem
Skrivet av Serious Sam:

Ni som sett filmen,
verkar det som om det finns möjlighet at göra en 2a ?

Slutet på filmen öppnar många dörrar, så vad 2an ska handla om blir svårt att avgöra, men Cameron har sagt att han har planerat att göra totalt 3 filmer, men eftersom Avatar var så pass dyr att göra så måste den också dra in en hel del pengar.

Medlem

Absolut inte en av de bästa filmerna jag sett. Men den var mycket bra.

Medlem

Gillade den starkt. Visste inte vad jag förväntade mig riktigt när jag satta mig i biostolen, men lämnade sedan biografen med humöret i topp.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

Min bästa bioupplevelse någonsin. Måste ses i 3D!


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Skrivet av WaltX:

Min bästa bioupplevelse någonsin. Måste ses i 3D!

suck, går inte i 3D här i Jönköping. Hade lätt kunnat tänka mig ett nytt biobesök i såna fall.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

Kom precis hem från filmen och anser att det var värt varenda krona. Ett givet köp när den släpps i handeln. Nu är det dags att skaffa BluRay-spelare. Jag är lite efter men bättre sent än aldrig:)


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem

Absolut en av de hjärndödadste filmerna jag sett på länge.
"ÅH ÖGONGODIS!" men hjärnan smälter ju bort.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

hade knappt hört talas om filmen och såg den mest för att åka med polarna. man försvann helt i filmen och var så borta i kroppen efteråt att man hade svårt att gå de 20första metrarna xD sjukt bra film!


signatur

There are times when the world asks ordinary men to do extraordinary things.

Medlem

Skitbra film

'nuff said


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem
Skrivet av bjosarn:

Absolut en av de hjärndödadste filmerna jag sett på länge.
"ÅH ÖGONGODIS!" men hjärnan smälter ju bort.

Lite som Terminator med andra ord? :$


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Medlem
Skrivet av q0rra:

Lite som Terminator med andra ord? :$

Som Terminator 3. Helt klart.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Avstängd
Skrivet av bjosarn:

Absolut en av de hjärndödadste filmerna jag sett på länge.
"ÅH ÖGONGODIS!" men hjärnan smälter ju bort.

Det beror ju på vad man gör det till. Om du sitter som ett spån och fokuserar på effekterna är det klart att den inte blir mer än det ögongodiset.

Jag skulle gärna vilja veta vilka filmer du har sett före du såg Avatar. Det vore tämligen intressant att jämföra graden av hjärndödhet och sinnrikhet på dem filmerna och Avatar. Jag är övertygad om att du har sett mer hjärndöda filmer tidigare -- om du överhuvudtaget har sett film, vill säga.

Som jag ser det så var den ruggigt snygg, men knappast hjärndöd. Konceptet var inte särskilt nyskapande, den innehöll ett gäng klichéer och den var rätt förutsägbar. De två senare kom jag dock på först när jag lämnade biografen: filmen var så skickligt gjord att dessa klichéer och förutsägbara moment doldes mycket väl.

Jag gillar handlingen, även om -- återigen -- konceptet hade kunnat vara mer nyskapande. Det är dock inte just konceptet som jag tycker är så bra, utan mer vad som faktiskt händer i filmen.

Allt känns så snyggt gjort (och nu menar jag i en vidare betydelse än det visuella). Det var en otrolig upplevelse att se på 3D-bio, helt enkelt.

Ska du se Avatar? Se den i 3D!

Medlem

Vill se den i 3D, kommer se den igen på bio trots att jag inte kan göra det. Den ultimata biofilmen, tror inte ens en IMAX räcker, den känns tom större än det.

Endast två saker som höll den ifrån att vara den ultimata filmen någonsin. Trumpeter stulna ifrån Troy, satans James Horner. Och ett par riktigt dåliga lines, dock "You're not in Kansas anymore" funkade, var andra som inte gjorde det, men bara ett par stycken.

Medlem
Skrivet av Ariath:

Kom precis hem från filmen och anser att det var värt varenda krona. Ett givet köp när den släpps i handeln. Nu är det dags att skaffa BluRay-spelare. Jag är lite efter men bättre sent än aldrig:)

Köp en ps3. Kostar ändå nästan lika mycket som en bluray-spelare.

Medlem
Skrivet av WaltX:

Min bästa bioupplevelse någonsin. Måste ses i 3D!

Jag säger nog det samma. Men såg inte 3D


signatur

Rawr

Medlem
Skrivet av bjosarn:

Absolut en av de hjärndödadste filmerna jag sett på länge.
"ÅH ÖGONGODIS!" men hjärnan smälter ju bort.

Intressant, precis samma fenomen som existerar inom spelvärlden.

Den fanns ju redan uppe på någon streaming site och klickade igenom den. För vad gäller handling och karaktärer så verkar det ju som man bara kan se dansa med vargar igen och få ungefär samma upplevelse utan 3d.

Medlem
Skrivet av Fargo:
Skrivet av Ariath:

Kom precis hem från filmen och anser att det var värt varenda krona. Ett givet köp när den släpps i handeln. Nu är det dags att skaffa BluRay-spelare. Jag är lite efter men bättre sent än aldrig:)

Köp en ps3. Kostar ändå nästan lika mycket som en bluray-spelare.

Vi får se vad det blir. Jag har varit totalt ointresserad av konsolsidan men om jag inte är helt ute och cyklar så är väl PS3 inte bakåtkompatibel med spel till min gamla PS1. Det var väl bara en liten kort serie vid releasen som hade den möjligheten? Men men, tiden får utvisa vad det blir och även vad ekonomin säger:)


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem

^Som jag förstått det är bakåtkompatibla ps3or fortfarande i produktion i det stora landet i väst, på grund av den stora skara människor som äger sagda produkt och har fortfarande garanti kvar osv.


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem
Skrivet av bjosarn:

Absolut en av de hjärndödadste filmerna jag sett på länge.
"ÅH ÖGONGODIS!" men hjärnan smälter ju bort.

...Hjärndödadste?

Menar du att du gick på en animerad film, regi av James Cameron och förväntade dig ett pretantiöst, gärna fransktalande, drama som fick dig att tänka på hur du tar saker för givet varför du lägger om delar av hur du lever ditt liv och på något sätt blev världen en bättre plats för utsatta grupper som porträtterades i svartvita scener under filmens gång till tonerna av en ensam digeridoo i nattens kalla vindar som symboliserar den ensama människans längtan efter närhet och värme?

...Din kommentar är lite som att gå av berg-och-dalbanan på liseberg och muttra:
"Jag lärde mig ingenting fornnordisk litteratur alls!"


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Hallå! Tyckte filmen var jättebra:up:


signatur

Bjosarn:får oftare skumma drummar om jag druckit alldeles för mkt alkohol.

Medlem
Skrivet av Greger:

^Som jag förstått det är bakåtkompatibla ps3or fortfarande i produktion i det stora landet i väst, på grund av den stora skara människor som äger sagda produkt och har fortfarande garanti kvar osv.

Tackar för upplysningen:)


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem

Väldigt bra film, Fruktansvärt finslipad.

Medlem

Väldigt snygg, även om den var lite överdrivet färgglad, (wtf bioluminiscens på ALLT organiskt material typ)

Storyn var ju däremot inget att hänga i granen, väldigt förutsägbart, och som någon sa, vi har redan sett storyn i ett gäng filmer tidigare, bl. annat Dansar med vargar.

Bra film dock om man går o ser den med rätt inställning (Techdemo för grafiska effekter i film).
-Vilket jag var fullt inställd på innan, hade inga förväntningar på att storyn skulle vara bra, bara ögongodis.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Grafikfilmer..
om x antal år när det är ännu bättre grafik i nya filmer,
vad återstår det då att se på dom äldre grafikfilmerna, torftig grafik och handling ?

Som väl är så är det fortfarande simpla filmer som bara kostar några få mille som går bra.

Handling är helt klart mer underhållande än ett fyrverkeri.

Medlem

^Både ja och nej. Håller med dig egentligen, men kommer utsökt att tänka på en länge uppskattad film vid namn Citizen Kane. Väldigt effektfull film för sin tid. Nu var det förvisso lite mer underliggande skills bakom den filmen som gjorde den väldigt smakfull, men 'det ena behöver inte utesluta det andra', som man ibland vill klämma in.
Säger bara.

On.T. Har varit inpå noll intresserad av Avatar till nu när den blivit tillgänglig. Väldigt blandade åsikter kring den, vad jag förstått. Läste idag dessutom att Filmstaden i Uppsala visst ska besitta en salong med 3D, så en kanske kikar närmare på möjligheten att se den där. I hopp om att jag inte har något drygt synfel som gör att jag inte kan uppfatta effekten som den är tänkt. Hade varit underhållande slöseri av surt förvärvade bidrag.


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Skriv svar