Blizzard: "Ingen julserietidning i Ryssland"

Robot
Blizzard: "Ingen julserietidning i Ryssland"
KoP
Medlem
Blizzard: "Ingen julserietidning i Ryssland"

Sorgligt att vissa inte har kommit längre i sin utveckling. Det är ju trots allt år 2016. :/

Medlem

Och de vill bli stormakt igen. My ass.

Medlem

Har varit två gånger i Ryssland. Ingen av gångerna var det minsta roliga.


signatur

Burn in the light.

Medlem

Kan inte företag bara börja bojkotta Ryssland? Varför behöva anpassa sig bara för att Ryssland har ett annorlunda politiskt styre? Ta bort Overwatch därifrån bara. Hela världen kommer gynnas (förutom Ryssland) om man blir av med alla ryssar i diverse spel.

Medlem
Skrivet av KoP:

Sorgligt att vissa inte har kommit längre i sin utveckling. Det är ju trots allt år 2016. :/

Det stora landet i öst har backat årtionden sedan björnbrottaren tog makten. Sorgligt.

Medlem

Vi kan börja att tänka på vad vi gör med vårt land och vår miljö innan vi irriterar oss på konstigt tänk i andra delar av världen. Har vi verkligen den lyxen idag?

Medlem

Ser inte varför myndigheterna skulle reagera på informationen när den sprids via internet. Overwatch som spel har extremt lite lore eller story i själva spelet, allt kommer genom trailers och comics. Nör Blizzard väljer att inte publicera tidningen i Ryssland fknns inget problem (såväl Fifa som Sims åkte dit på faktiskt innehåll).

Med tanke på hur uppenbart det var att detta var ett rop på uppmärksamhet från Blizzard skulle det dock inte förvåna mig om det släpper serien där ändå bara för rubrikerna.

Medlem

Varför släppa nåt i ryssland. Sanktionera sönder landet till befolkningen gör revolution igen

Gnällkuk

Hade ju varit årets humor om man säljstoppar ett spel med fiktiva karaktärer pga. en serietidning som visar en av dessa som homosexuell. Finns väl inga homosexuella djur i Ryssland heller


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Suck. 2016 borde vara likadant som 1930. Fast med fiber=) För övrigt var det grådaskigheten och miljonprojektkänslan som fick mig att rygga till när jag var där. Volgograd hade dock så mycket att visa mig, om man är ww2 fantast

Medlem
Skrivet av KoP:

Sorgligt att vissa inte har kommit längre i sin utveckling. Det är ju trots allt år 2016. :/

Bara älskar den kommentaren. Kan se mig hur Lenin använde det är 1917 -Hallå, det är 1917. Dags för lite modernt tänk. JAG har det rätta tänket för folket, tsarriket är så ute.

Förresten så var han lik Alexander Baard

Medlem

Det handlar bara om pengar vs kontroll. Inget konstigt Ryssland är inte ett lika lungt land som Sverige. Vad tror ni Ryssarna gör när dom inte kan mobba minoriteter längre? Så fort dom stora massorna förstår att dom är lägst i hierarkin så blir det inte speciellt roligt vill jag lova eller? Vi är rädda för Ryssland i Sverige och med all rätt. Ryssland är inte något stabilt land så vi kanske tom ska vara tacksama att dom har annat att tänka på en sina levnadsvillkor. Eller har jag helt fel?

Medlem
Skrivet av Ricomaniac:
Skrivet av KoP:

Sorgligt att vissa inte har kommit längre i sin utveckling. Det är ju trots allt år 2016. :/

Bara älskar den kommentaren. Kan se mig hur Lenin använde det är 1917 -Hallå, det är 1917. Dags för lite modernt tänk. JAG har det rätta tänket för folket, tsarriket är så ute.

Förresten så var han lik Alexander Baard

Eller är det Alexander Baard som är lik Lenin?


signatur

Quake? Är det smittsamt?

Medlem

snygga lesbiska brudar är alltid ett undantag , även för dom som annars är starka motståndare till fel läggning

Medlem
Skrivet av KoP:

Sorgligt att vissa inte har kommit längre i sin utveckling. Det är ju trots allt år 2016. :/

Mm, det är ju trots allt nuvarande året.


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Medlem

Russia keep using that word, I don't think it means what Russia think it means

KoP
Medlem
Skrivet av Ricomaniac:
Skrivet av KoP:

Sorgligt att vissa inte har kommit längre i sin utveckling. Det är ju trots allt år 2016. :/

Bara älskar den kommentaren. Kan se mig hur Lenin använde det är 1917 -Hallå, det är 1917. Dags för lite modernt tänk. JAG har det rätta tänket för folket, tsarriket är så ute.

Förresten så var han lik Alexander Baard

Ja jo fast nu hade dom ju inte samma förutsättningar då som nu. Information spreds via hörsägen etc. Men med tillgång till information tycker man ju att fördomar och dylikt borde minska.

KoP
Medlem
Skrivet av NympH:
Skrivet av KoP:

Sorgligt att vissa inte har kommit längre i sin utveckling. Det är ju trots allt år 2016. :/

Mm, det är ju trots allt nuvarande året.

Jojo. Men med informationsflödet och makten att själv ta reda på hur saker och ting förhåller sig borde ju ge individen större makt att bilda sig en uppfattning om saker och ting = Mindre fördomar.

Förr i tiden spreds ju mycket information via hörsägen vilket ofta gav en skev bild och därmed skapade en större grogrund för fördomar.

Sådant borde knappt existera i eran vi lever i nu.

Medlem
Skrivet av ForrestFox:

Russia keep using that word, I don't think it means what Russia think it means

Inconcievable!

Tyckte själv det var en väldigt fin serie.

Och intressant att se att widowmaker inte verkar ha förlorat alla känslor.

Medlem
Skrivet av KoP:
Skrivet av NympH:
Skrivet av KoP:

Sorgligt att vissa inte har kommit längre i sin utveckling. Det är ju trots allt år 2016. :/

Mm, det är ju trots allt nuvarande året.

Jojo. Men med informationsflödet och makten att själv ta reda på hur saker och ting förhåller sig borde ju ge individen större makt att bilda sig en uppfattning om saker och ting = Mindre fördomar.

Förr i tiden spreds ju mycket information via hörsägen vilket ofta gav en skev bild och därmed skapade en större grogrund för fördomar.

Sådant borde knappt existera i eran vi lever i nu.

Tvärtom. Internet är en underbar plattform för desinformation. Titta bara på aftonblaskan och hatexpressen

Ambassadör
Xbox

Nu har ju Ryssland en i det globala sammanhanget inte särskilt hård syn på homosexuella... Men vi gillar ju att se ner på ryssen. Testa att komma ut ur garderoben i något av de här mysiga länderna i stället:

https://www.washingtonpost.com/news/worldviews/wp/2016/06/13/...

Kanske borde vi rikta fokus åt ett annat håll? hmm


signatur

Jump in.

Medlem

Allt går i cykler. Idag efterfrågar folk efter en totalitär ledare som kan ordna upp den här kalabaliken.

Medlem

Edit: Denna hamnade visst på fel nyhet.

Overwatch: Tracer Reflections (special Russian Edition)
[http://imgur.com/a/nmABe]

Skägg.
10 Chambers
Medlem
Skrivet av Ricomaniac:

Allt går i cykler. Idag efterfrågar folk efter en totalitär ledare som kan ordna upp den här kalabaliken.

Vilka då?
En ytterst liten skara idioter är väl inte samma sak som "folk"?

Medlem
Skrivet av KoP:

Sorgligt att vissa inte har kommit längre i sin utveckling. Det är ju trots allt år 2016. :/

Det är enkelt att glömma att öppen homosexualitet är något nytt när man svensk, för ett år sedan kunde man inte äns gifta sig med någon av sitt samma kön i USA.
kollar man i övriga värden så är det inte så öppet heller finns länder där man blir dödad för att vara homo.

Skrivet av ClockWise:

Kan inte företag bara börja bojkotta Ryssland? Varför behöva anpassa sig bara för att Ryssland har ett annorlunda politiskt styre? Ta bort Overwatch därifrån bara. Hela världen kommer gynnas (förutom Ryssland) om man blir av med alla ryssar i diverse spel.

Man anpassar sig inte bara till ryssland utan även till China fast för andra anledningar. kallas för lokalisering inget ovanligt.

Medlem
Skrivet av yol1982:
Skrivet av Ricomaniac:

Allt går i cykler. Idag efterfrågar folk efter en totalitär ledare som kan ordna upp den här kalabaliken.

Vilka då?
En ytterst liten skara idioter är väl inte samma sak som "folk"?

Skulle inte kalla dom idioter. Men visst - själv Tycker jag att republikaner är idioter.

Medlem

Är Tracer lesbisk? That's it, kommer aldrig spela som henne igen!

12
Skriv svar