Krisen på Crytek är ett faktum – flera kontor stängs ner
Fortsätt göra tunga FPS-spel, tack. Där finns talang.
((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))
==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||
Jaha ja, det känns ju mindre skoj. Jag hoppas ändå till någon andlig uppföljare till första Crysis. Precis som Matrix så blev Crysis sämre för varje spel.
Fast till skillnad från Matrix började Crysis på topp och blev sedan sämre för varje timma man spelade (Warhead undantaget). Alien-delarna av ettan var ju precis lina usla som Crysis 2 och 3.
Bara gjort Crysis som är bra och deras motorer, men ändå har dom kontor överallt? Bara jag som alltid har fått intrycket att dom har etablerat sig mer än vad dom egentligen har råd med. Känns som dom behöver byta ledning och börja om på nytt. Börja med ett nytt Crysis.
Känns som de satsade på singleplayer och så plötsligt så ville alla spela multiplayer.
Bara gjort Crysis som är bra och deras motorer, men ändå har dom kontor överallt? Bara jag som alltid har fått intrycket att dom har etablerat sig mer än vad dom egentligen har råd med. Känns som dom behöver byta ledning och börja om på nytt. Börja med ett nytt Crysis.
Första Far Cry var grymt för sin tid men det känns som de efter det gjorde spel som demos för sin motor och ja, har de alla de här kontoren har de nog expanderat alldeles för mycket i förhållande till vad de pysslar med.
2006 låg Crytek typ 5-10år före i utvecklingen. De hade en fantastisk spelmotor och en sjuk andel grymma assets med hög kvalité som ganska enkelt skulle kunnat återanvändas till en riktigt grym uppföljare till Crysis eller ett openworld Far Cry 3 action jungle adventure liknande spel med.
Det hade heller inte kostat speciellt mycket i jämnförelse och de hade inte behövt marknadsföra lika hårt med tanke på hur känt Crysis märket var då. Runt 2007-2010 börja fler och fler få tillgång till bättre och mer anpassad hårdvara också.
Men icke, de skulle ge sig fan på att göra ett mer linjärt modernwarfare liknande spel och självklart ska det utspela sig i New York, världens mest överanvända plats i spel/film sammanhang. Ett rätt fult spel också, speciellt jämnfört med första spelet, att spela Crysis idag på en fet dator är fortfarande imponerande men att sen lira Crysis 2 är en rejäl besvikelse =/.
Allt skulle dessutom anpassad för usel hårdvara och kassa kontroller. Dumma ner allt istället för att utveckla framåt, stagnera sig så mycket att nästan allt det unika förvann. Hela spelmotorn fick dessutom handikappas och göras om, vilket inte lär ha varit billigt och resultatet var också på många sätt och vis sämre än Cryengine 2.
Argumentet är alltid desamma, Crysis sålde inte tillräcklig och visst det gjorde det inte heller, i början men efter ett tag sålde det rätt bra, speciellt för att vara ett exklusivt spel och ny "orginell" titel.
Crysis, Crytek och Cryengine kunde fortfarande ha varit värt något idag om alla dem här idiot och panik besluten inte togs. Nu är det ju typ ingen som bryr sig om varken märket, företaget eller motorn, utöver möjligtvis oron över vad som kan hända med Star Citizen.
Spiken i kistan blev väl dock sen när de börja spamma ut studios överallt och satsa massa värdelösa free2play spel. Inte konstigt att det sen gick som det gick.
Man kan säga att konsolerna tog död på crytek.
Dom Skulle.fortsätta med utvecklingen efger crysis första som var otroligt imponerande.tekniskt och användes länge som benchmarkverktyg bla.
Sen skulle allt konsolanpassas och utvecklingen stannade och gick bakåt.
Man kan säga att konsolerna tog död på crytek.
Dom Skulle.fortsätta med utvecklingen efger crysis första som var otroligt imponerande.tekniskt och användes länge som benchmarkverktyg bla.
Sen skulle allt konsolanpassas och utvecklingen stannade och gick bakåt.
Ja det är konsolernas fel! -
https://www.youtube.com/watch?v=T1lvMJ-l0_A
Tråkigt. Undrar om RSI tar in några utvecklare till.
Man kan säga att konsolerna tog död på crytek.
Dom Skulle.fortsätta med utvecklingen efger crysis första som var otroligt imponerande.tekniskt och användes länge som benchmarkverktyg bla.
Sen skulle allt konsolanpassas och utvecklingen stannade och gick bakåt.
Fast dom hade stora problem med piratkopiering när dom körde endast PC vilket ledde till att dom sökte sig till kondollmarknaden. Så det är väl piraternas fel då...
Crysis var inget vidare bra spel. Köpte det enbart för att köra benchmark på mina datorbyggen. Tror rätt många gjorde som jag då spelet inte sålde nå vidare till en början.
Varför tankade du inte demo versionen istället för att köpa det bara för benchmark? lol
Crysis var inget vidare bra spel. Köpte det enbart för att köra benchmark på mina datorbyggen. Tror rätt många gjorde som jag då spelet inte sålde nå vidare till en början.
Varför tankade du inte demo versionen istället för att köpa det bara för benchmark? lol
För jag visste inte att spelet inte var mer än ok när jag köpte det och visste inte heller om att det fanns ett demo.
PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U
Man kan säga att konsolerna tog död på crytek.
Dom Skulle.fortsätta med utvecklingen efger crysis första som var otroligt imponerande.tekniskt och användes länge som benchmarkverktyg bla.
Sen skulle allt konsolanpassas och utvecklingen stannade och gick bakåt.
Ja det är konsolernas fel! -
https://www.youtube.com/watch?v=T1lvMJ-l0_A
Jag trodde det var bögarnas fel...
https://www.youtube.com/watch?v=T1lvMJ-l0_A