Krisen på Crytek är ett faktum – flera kontor stängs ner

Robot
Krisen på Crytek är ett faktum – flera kontor stängs ner
Medlem
Krisen på Crytek är ett faktum – flera kontor stängs ner

Undrar om skiftet de flesta spelmotorerna gjorde till licensfritt har varit bidragande. Marknaden för motorer skiftade ju rätt snabbt.

Medlem

I am Crying.


signatur

autograph

Medlem

Jaha ja, det känns ju mindre skoj. Jag hoppas ändå till någon andlig uppföljare till första Crysis. Precis som Matrix så blev Crysis sämre för varje spel.

Medlem

Inte gjort ett bra spel sen första Crysis, så det är väl inte så konstigt.

Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:

Inte gjort ett bra spel sen första Crysis, så det är väl inte så konstigt.

Ryse var helt okej. Upprepande combat, men storyn var riktigt bra.

Inaktiv

De skrev ju något om att återgå till "core competence" eller något, med lite tur inser de att det är dags att sluta med larvet och börja göra kvalitetsspel igen. Inga f2p-grejer eller VR-äventyr som är 20 minuter långa utan Crysis-spel.

Medlem

Fortsätt göra tunga FPS-spel, tack. Där finns talang.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
Skrivet av Darkmage1971:

Jaha ja, det känns ju mindre skoj. Jag hoppas ändå till någon andlig uppföljare till första Crysis. Precis som Matrix så blev Crysis sämre för varje spel.

Fast till skillnad från Matrix började Crysis på topp och blev sedan sämre för varje timma man spelade (Warhead undantaget). Alien-delarna av ettan var ju precis lina usla som Crysis 2 och 3.

Medlem

Bara gjort Crysis som är bra och deras motorer, men ändå har dom kontor överallt? Bara jag som alltid har fått intrycket att dom har etablerat sig mer än vad dom egentligen har råd med. Känns som dom behöver byta ledning och börja om på nytt. Börja med ett nytt Crysis.

Medlem
Skrivet av nils45:

Bara gjort Crysis som är bra och deras motorer, men ändå har dom kontor överallt? Bara jag som alltid har fått intrycket att dom har etablerat sig mer än vad dom egentligen har råd med. Känns som dom behöver byta ledning och börja om på nytt. Börja med ett nytt Crysis.

Känns som de satsade på singleplayer och så plötsligt så ville alla spela multiplayer.

Medlem
Skrivet av nils45:

Bara gjort Crysis som är bra och deras motorer, men ändå har dom kontor överallt? Bara jag som alltid har fått intrycket att dom har etablerat sig mer än vad dom egentligen har råd med. Känns som dom behöver byta ledning och börja om på nytt. Börja med ett nytt Crysis.

Första Far Cry var grymt för sin tid men det känns som de efter det gjorde spel som demos för sin motor och ja, har de alla de här kontoren har de nog expanderat alldeles för mycket i förhållande till vad de pysslar med.

Medlem

Lika bra ,den där Yerli självgode fan har ju behandlat sina anställda som skit nu får han betala priset..

Medlem

2006 låg Crytek typ 5-10år före i utvecklingen. De hade en fantastisk spelmotor och en sjuk andel grymma assets med hög kvalité som ganska enkelt skulle kunnat återanvändas till en riktigt grym uppföljare till Crysis eller ett openworld Far Cry 3 action jungle adventure liknande spel med.

Det hade heller inte kostat speciellt mycket i jämnförelse och de hade inte behövt marknadsföra lika hårt med tanke på hur känt Crysis märket var då. Runt 2007-2010 börja fler och fler få tillgång till bättre och mer anpassad hårdvara också.

Men icke, de skulle ge sig fan på att göra ett mer linjärt modernwarfare liknande spel och självklart ska det utspela sig i New York, världens mest överanvända plats i spel/film sammanhang. Ett rätt fult spel också, speciellt jämnfört med första spelet, att spela Crysis idag på en fet dator är fortfarande imponerande men att sen lira Crysis 2 är en rejäl besvikelse =/.

Allt skulle dessutom anpassad för usel hårdvara och kassa kontroller. Dumma ner allt istället för att utveckla framåt, stagnera sig så mycket att nästan allt det unika förvann. Hela spelmotorn fick dessutom handikappas och göras om, vilket inte lär ha varit billigt och resultatet var också på många sätt och vis sämre än Cryengine 2.

Argumentet är alltid desamma, Crysis sålde inte tillräcklig och visst det gjorde det inte heller, i början men efter ett tag sålde det rätt bra, speciellt för att vara ett exklusivt spel och ny "orginell" titel.

Crysis, Crytek och Cryengine kunde fortfarande ha varit värt något idag om alla dem här idiot och panik besluten inte togs. Nu är det ju typ ingen som bryr sig om varken märket, företaget eller motorn, utöver möjligtvis oron över vad som kan hända med Star Citizen.

Spiken i kistan blev väl dock sen när de börja spamma ut studios överallt och satsa massa värdelösa free2play spel. Inte konstigt att det sen gick som det gick.

Medlem

Man kan säga att konsolerna tog död på crytek.
Dom Skulle.fortsätta med utvecklingen efger crysis första som var otroligt imponerande.tekniskt och användes länge som benchmarkverktyg bla.

Sen skulle allt konsolanpassas och utvecklingen stannade och gick bakåt.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

död åt pc !!!!

Medlem

Crysis 1 var överlägset bäst, dom skulle börjat om därifrån och göra en ordentlig fortsättning eller remake av Crysis 1

Medlem

ge mig duke nukem forever alpha !

Medlem

Hade oanständigt många timmar i C1 kul spel!

Medlem

Crysis var inget vidare bra spel. Köpte det enbart för att köra benchmark på mina datorbyggen. Tror rätt många gjorde som jag då spelet inte sålde nå vidare till en början.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av MusseÖL:

ge mig duke nukem forever alpha !

Detta har verkligen inget att göra med ämnet i tråden!

Men jag håller fullt med.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Förstår inte hur Budapestkontoret kan hållas öppet.

Medlem
Skrivet av MusseÖL:

död åt pc !!!!

Bitch please. PC Master race!

Medlem
Skrivet av Molotov:

Man kan säga att konsolerna tog död på crytek.
Dom Skulle.fortsätta med utvecklingen efger crysis första som var otroligt imponerande.tekniskt och användes länge som benchmarkverktyg bla.

Sen skulle allt konsolanpassas och utvecklingen stannade och gick bakåt.

Ja det är konsolernas fel! -
https://www.youtube.com/watch?v=T1lvMJ-l0_A

ELF
Medlem

Tråkigt. Undrar om RSI tar in några utvecklare till.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Tycker alla Crysis var riktigt bra, samt Ryse vetifan vad alla klagar på

Medlem
Skrivet av Molotov:

Man kan säga att konsolerna tog död på crytek.
Dom Skulle.fortsätta med utvecklingen efger crysis första som var otroligt imponerande.tekniskt och användes länge som benchmarkverktyg bla.

Sen skulle allt konsolanpassas och utvecklingen stannade och gick bakåt.

Fast dom hade stora problem med piratkopiering när dom körde endast PC vilket ledde till att dom sökte sig till kondollmarknaden. Så det är väl piraternas fel då...

Medlem
Skrivet av marcus8958:

Crysis var inget vidare bra spel. Köpte det enbart för att köra benchmark på mina datorbyggen. Tror rätt många gjorde som jag då spelet inte sålde nå vidare till en början.

Varför tankade du inte demo versionen istället för att köpa det bara för benchmark? lol

Medlem
Skrivet av Houratronic:
Skrivet av marcus8958:

Crysis var inget vidare bra spel. Köpte det enbart för att köra benchmark på mina datorbyggen. Tror rätt många gjorde som jag då spelet inte sålde nå vidare till en början.

Varför tankade du inte demo versionen istället för att köpa det bara för benchmark? lol

För jag visste inte att spelet inte var mer än ok när jag köpte det och visste inte heller om att det fanns ett demo.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av Brona:
Skrivet av Molotov:

Man kan säga att konsolerna tog död på crytek.
Dom Skulle.fortsätta med utvecklingen efger crysis första som var otroligt imponerande.tekniskt och användes länge som benchmarkverktyg bla.

Sen skulle allt konsolanpassas och utvecklingen stannade och gick bakåt.

Ja det är konsolernas fel! -
https://www.youtube.com/watch?v=T1lvMJ-l0_A

Jag trodde det var bögarnas fel...
https://www.youtube.com/watch?v=T1lvMJ-l0_A

12
Skriv svar