MMO-legendarerna Asheron's Call 1 och 2 går i graven

Medlem
MMO-legendarerna Asheron's Call 1 och 2 går i graven

Vah? Stängde inte de ner servrarna för i alla fall Asheron's Call 2? Spelet har ju stängt ner förr!

EDIT-
FZ 2005 (nostalgi):
http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20050826/asherons-call-2-la...


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

MEG
Medlem

I brist på andra nyheter så


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Man kan hoppas att det går samma väg som Ryzom, som de gjorde till open source vid nedläggning.

Medlem
Skrivet av T.Mani:

Vah? Stängde inte de ner servrarna för i alla fall Asheron's Call 2? Spelet har ju stängt ner förr!

EDIT-
FZ 2005 (nostalgi):
http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20050826/asherons-call-2-la...

Asheron's Call 2 failed to achieve enough subscribers to be viable and was shut down in December 2005. There are currently no plans to release the source code. On December 13, 2012, Turbine announced that they were relaunching the game starting with a beta for all subscribers of Asheron's Call.

On December 20, 2016 it was announced that Turbine would no longer develop MMORPGs, with the servers and account system to be transitioned over to a newly formed studio Standing Stone Games. However the Asheron's Call IP remains with Turbine, the result of which is the second closing of the game on January 31, 2017 (along with closing the original game as well).

Medlem

Tyckte första AC var ganska kul. Tyvärr fanns det andra bättre MMO uten på den tiden så det blev att jag spelade dem istället.

Medlem
Skrivet av T.Mani:

Vah? Stängde inte de ner servrarna för i alla fall Asheron's Call 2? Spelet har ju stängt ner förr!

EDIT-
FZ 2005 (nostalgi):
http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20050826/asherons-call-2-la...

Tänkte detsamma, hade jag vetat så hade jag prövat... jahupp, et till missat MMO.

Medlem

AC1, mitt första MMO som jag verkligen spelade. Har fortfarande starstruck ögon på den tiden, shit vilket roligt spel det var på sin tid!

Medlem
Skrivet av Dralle:

AC1, mitt första MMO som jag verkligen spelade. Har fortfarande starstruck ögon på den tiden, shit vilket roligt spel det var på sin tid!

Kan inte mer än hålla med.
Sålde mina 2 första konton till en tokig amerikan för $2000. Var ett bra extra tillskott till min Australienresa. Sen när jag kom hem så var det bara att börja om

Spelade på MT och vi hade ju en amerikanska på servern som inte tyckte om att de kända kontona hamnade i nån bortskämd unges konto, så hon köpte 3 av serverns mest kända konton när de såldes (Pyreal Rat, Iconoclaust, Balzevuv), men hon kunde ju inte spela alla själv, och då hon föredrog att spela Rat (archer /alchemist) så fick iaf Balz ägare spela vidare med kontot för att kontot inte bara skulle samla damm... Sen fick han tillbaka kontot i bröllopspresent... För att sen sälja det en andra gång nåt år senare

Minnen minnen...Vill inte veta hyr många Pyreal Golems man dödade på den där stranden...

Inaktiv

Asherons call....och tvåan. Det var på den tiden man inte blev spoon fed allt i MMO (ettan iafl)
Då krävdes det fortfarande lite skill.
Sen kom wow och dödade genren...t om 7 åringar kunde plötsligt spela mmos....

Medlem

AC1 var mitt första MMO också och till skillnad mot många andra så var det ju en helt öppen värld där man kunde gå dit näsan pekade.
Tycker det är ordentligt trist att dom inte verkar släppa det dom kallade för 'private server' versionen, såg fram emot att sätta upp en sådan och köra med sonen.

Medlem

Asheron's Call var ett fantastiskt spel på sin tid! Längtar fortfarande tillbaks till det ibland. Ljudet av en Drudge Skulker är det inte mycket som kan slå.

Tycker för övrigt att hela konceptet med gillen, där gillesledarna fick experience och gains av sina undersåtar var fantastiskt. Har inte sett det implementeras lika väl i något annat spel.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

1
Skriv svar