Svenskt krig i nytt material till Civilization VI

Robot
Svenskt krig i nytt material till Civilization VI
Medlem
Svenskt krig i nytt material till Civilization VI

Haha stackars Polen Alltid varit europas sädförråd och krigsskådeplats. Och när det äntligen börjat gå bra slår ödet till allt faller samman, typ oljekrisen på 70-talet.

Medlem

Än är landet ej förlorat...

Medlem

Vikings scenario pack får 10 % i steam recensionerna :x


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem
Skrivet av Red_warning:

Vikings scenario pack får 10 % i steam recensionerna :x

Om du kollar är den absoluta majoriteten negativa två grupper:

* Köpte Civ VI Deluxe Edition där dom 4 första DLC's ingår. Förbannade för att det "bara" är ett scenario pack. (Det innehåller iof även också nya natural wonders och nya city states (vilka är mycket mer intressanta i Civ VI).

* Är förbannade för att det "bara" är ett scenario pack för €5.

Du hittar inte många recensioner av innehållet där inte

Medlem

Viking scenario paketet - ger alltså inte vikingar som en civ man kan spela utanför det scenariot?

Medlem
Skrivet av Hota:

Viking scenario paketet - ger alltså inte vikingar som en civ man kan spela utanför det scenariot?

Nej. Det går bara att spela i det scenariot. Det är förmodligen modellerat på nuvarande Norge (som är viking-civven i VI) och med tre olika skins på ledaren för Harald (Norge), Olof (Sverige) och Knut (Danmark). Har inte köpt det men gissar att det är precis samma bonusar som Norge och Harald har eftersom dom alla är fokuserade på den tidiga eran.

Gnällkuk

Installerat men ännu ej startat... kanske en bra (eller inte) idé att starta det nu. Vet bara att Civ är en sån sjuk time sinker... Inte vad jag behöver just nu.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Releasehästryttare
Skrivet av waeress:
Skrivet av Red_warning:

Vikings scenario pack får 10 % i steam recensionerna :x

Om du kollar är den absoluta majoriteten negativa två grupper:

* Köpte Civ VI Deluxe Edition där dom 4 första DLC's ingår. Förbannade för att det "bara" är ett scenario pack. (Det innehåller iof även också nya natural wonders och nya city states (vilka är mycket mer intressanta i Civ VI).

* Är förbannade för att det "bara" är ett scenario pack för €5.

Du hittar inte många recensioner av innehållet där inte

Folk kommer aldrig lära sig att företag som skapar season pass nästan alltid skapar saker som inte ingår i det.

Medlem
Skrivet av Devan:
Skrivet av waeress:
Skrivet av Red_warning:

Vikings scenario pack får 10 % i steam recensionerna :x

Om du kollar är den absoluta majoriteten negativa två grupper:

* Köpte Civ VI Deluxe Edition där dom 4 första DLC's ingår. Förbannade för att det "bara" är ett scenario pack. (Det innehåller iof även också nya natural wonders och nya city states (vilka är mycket mer intressanta i Civ VI).

* Är förbannade för att det "bara" är ett scenario pack för €5.

Du hittar inte många recensioner av innehållet där inte

Folk kommer aldrig lära sig att företag som skapar season pass nästan alltid skapar saker som inte ingår i det.

Så är det. Och det här var aldrig omnämnt som ett season pass heller. Det var kort och gott en Deluxe version som skulle innehålla de 4 första DLC's som släpptes efter release. En snabb blick på Civ V så kunde man se att dom släppte 6 samma år (4 mindre som kostade €2.99 st) och totalt 11 under 1 år från release.

Det är lite trist bara att steam recensionerna används på det sättet; även om det såklart är ofrånkomligt.

Medlem

Synd jag hade verkligen velat spela som Sverige i Multiplayer. Jag hoppas att utvecklarna lyssnar på kritiken och lägger till så dem blir spelbara i andra lägen, jag vägrar fullständigt att vara norrman..


signatur

Variations Livesändare på Twitch
https://www.twitch.tv/arahorplays

Medlem

Alltså; rena spekulationer här. Men jag tror nog inte att det är helt omöjligt att dom kommer att släppa nått leaders pack i framtiden som lägger till många olika ledare för olika nationer.
Flera ledare stöds ju redan. Och det vore inte ett helt dumt sätt att sälja ett DLC pack.

Spelet är inte så hårt på att vara historiskt korrekt; så det är ju inte omöjligt att Knut och Olof läggs till som ledare för Norge i framtiden med speciella ledarförmågor.

Medlem

Varför fixar dom inte så man kan spela teamplay i multiplayer?!

!!!!!


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Varför fixar dom inte så man kan spela teamplay i multiplayer?!

!!!!!

Exakt... Detta är väl den andra stora patchen nu?

Medlem
Skrivet av orkamera:
Skrivet av Hipshot:

Varför fixar dom inte så man kan spela teamplay i multiplayer?!

!!!!!

Exakt... Detta är väl den andra stora patchen nu?

Firaxsis är så dåliga på MP, dom är usla på detta.

Vi testade att spela lite några polare... hur i helvete kan man ens få massa desyncs i ett turbaserat spel?

Dessutom är tech-trädet ett jävla skämt...

Ok, nu sitter jag här och blir arg haha, men det är för att jag älskar civ


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Tyvärr är nog detta första CIV spelet jag ångrar att jag köpt och har köpt alla spel och varianter av det sedan första spelet kom ut. Men att även de börjar med denna idiotiska betalnings DLC istället för rena expansioner gör det till sista gången jag köpt CIV.

Fattar inte varför ni som köper DLC gör det och fortsätter göra det, men antar att ni tycker att det är bra att total ownership av alla spel kostar flera tusen kronor snart.

1
Skriv svar