Obefintlig moderering, vad felas?

Medlem
Obefintlig moderering, vad felas?

Varför tillåts kommentarer spåra fullständigt på FZ?

Ett senare exempel. Har forumet för få moderatorer? Eller har FZ en så tokliberal policy, jämfört med övriga syskonsiter? Jag har börjat undvika att läsa kommentarfältet, eftersom det förhållandevis ofta slutar i påhopp eller diskussioner om SD, feminism, konspirationsteorier, eller annat...

Medlem

Lika många klagar på "censurering" när FZ faktiskt går in och modererar, så jag antar att man inte kan tillfredsställa alla.

Men skämt åsido, det behövs några bra moderatorer bland användarbasen här på FZ. Definitivt något att tänka på när de byter sitt system under nästa år.

Sen gäller det att hitta en bra balans mellan vad som ska tillåtas och inte. På Sweclockers är de paragrafryttare och låser trådar till höger och vänster samtidigt som de citerar forumregler (eller de har gjort tidigare iaf. Har inte besökt deras forum speciellt mycket på senare tid). Sånt behövs inte. Lite skräp i hörnen är tillåtet.

Skägg.
10 Chambers

I dagsläget har vi helt klart för få moderatorer och som Bennii är inne på ska vi ta tag i det i samband med systembytet. Men som alltid, anmäl så hittar vi lättare.

Sen har vi generellt ett högt tak (och låg botten) i forumet. Med det sagt ska skräp såklart städas bort.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

I dagsläget har vi helt klart för få moderatorer och som Bennii är inne på ska vi ta tag i det i samband med systembytet. Men som alltid, anmäl så hittar vi lättare.

Sen har vi generellt ett högt tak (och låg botten) i forumet. Med det sagt ska skräp såklart städas bort.

Tycker ni gör ett bra jobb. Skönt att ni tillåter lite drama även om det ibland går till överdrift.
Ni sköter forumet mycket bättre än tex Sweclockers och reddit


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

I dagsläget har vi helt klart för få moderatorer och som Bennii är inne på ska vi ta tag i det i samband med systembytet. Men som alltid, anmäl så hittar vi lättare.

Sen har vi generellt ett högt tak (och låg botten) i forumet. Med det sagt ska skräp såklart städas bort.

Tycker ni gör ett bra jobb. Skönt att ni tillåter lite drama även om det ibland går till överdrift.
Ni sköter forumet mycket bättre än tex Sweclockers och reddit

Tack. Generellt märks ju de trådar som hinner spåra ut mer än de där vi hinner avstyra tjafs.


signatur

Three strikes and you're out!

Vi behöver en mod. som skulle våga spotta Judge Dredd i pannan och dra loss ett näshår från självaste Smaug. Ser framemot den nya sajten.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Akta dig, FZ kör med censur om du säger saker dom inte gillar fast det inte bryter mot några regler eller lagar. Dom bara radera det som det aldrig existerat.

Redaktör
Skrivet av WolfGrin:

Akta dig, FZ kör med censur om du säger saker dom inte gillar fast det inte bryter mot några regler eller lagar. Dom bara radera det som det aldrig existerat.

FZ är en privatägd site. Som sådan är det vi - ägarna och anställda - som bestämmer vad vi vill ha på siten och inte. Det står tydligt i de regler du godkände när du blev medlem.

Detta har ingenting med censur att göra, lika lite som att det är censur om du ber någon som beter sig illa på din fest i din bostad att gå därifrån.


signatur
Medlem

Varför tillåts diverse PC-fanboys "skena iväg" i nästan varenda nyhetstråd om konsol-spel? Nästan varenda konsol-nyhet spårar ur i samma tjat om att PC är bättre inom några få inlägg.

Om detta är okej så funderar jag på att börja posta om "hur hemskt" det är att spela på PC i varenda PC-relaterad nyhet bara för sakens skull.

Jag har följt denna sajt sedan jag började spela Quake någon gång runt 96-97 (första gången jag spelade Q1 online var på en FZ-server) men nu börjar det bli svårt att föra vettiga diskussioner.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Margy:

Varför tillåts diverse PC-fanboys "skena iväg" i nästan varenda nyhetstråd om konsol-spel? Nästan varenda konsol-nyhet spårar ur i samma tjat om att PC är bättre inom några få inlägg.

Om detta är okej så funderar jag på att börja posta om "hur hemskt" det är att spela på PC i varenda PC-relaterad nyhet bara för sakens skull.

Jag har följt denna sajt sedan jag började spela Quake någon gång runt 96-97 (första gången jag spelade Q1 online var på en FZ-server) men nu börjar det bli svårt att föra vettiga diskussioner.

Tack för att du tar upp detta. Vi ska ta ett rejält omtag kring modereringen när vi lanserar nya sajten i slutet av mars. Tills dess, anmäl gärna inlägg du tycker förstår.


signatur
Medlem

Nu när ni har samma system som Swec, borde man inte kunna låta moderatorer från den sida också moderera här? En moderering är väl mycket samma överallt tänker jag, se till att det inte går över styr och allt folk håller sig c:a till ämnet?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Skägg.
10 Chambers

@Hipshot: Det är möjligt att någon därifrån vill hjälpa till men jag ser hellre att några från FZ-communityt stiger fram och får ansvar.


signatur
Youtuber
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

@Hipshot: Det är möjligt att någon därifrån vill hjälpa till men jag ser hellre att några från FZ-communityt stiger fram och får ansvar.

Jag kan ta ansvar om redaktionen så önskar


signatur

YouTube:
Spel: http://www.youtube.com/dualdgamingextra 150 000 prenumeranter
Mat & Trams: https://www.youtube.com/ingakonstigheter 40 000 prenumeranter

1
Skriv svar