Hardcore-spelet Darkest Dungeon blir kortare i nytt spelläge
Perma död är sällan roligt. I synnerhet inte tillsammans med opålitlig RNG. Med det sagt så fångade Darkest Dungeon mig och jag klarade av mainstory - men det krävdes mycket svärjande.
"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."
Perma död är sällan roligt. I synnerhet inte tillsammans med opålitlig RNG. Med det sagt så fångade Darkest Dungeon mig och jag klarade av mainstory - men det krävdes mycket svärjande.
Har 163h, 2 försök att klara det. Älskar spelet, men min andra genomspelning/försök har jag tröttnat. Pga jag aldrig dör någon karaktär, mer än pga min egen girighet.
Jag skulle vela ha fler RNG moment utanför striderna också.
Perma död är sällan roligt. I synnerhet inte tillsammans med opålitlig RNG. Med det sagt så fångade Darkest Dungeon mig och jag klarade av mainstory - men det krävdes mycket svärjande.
Ja, RNG är allt som oftast sjukt enerverande. Visst kan man maximera sina förutsättningar, men i slutändan anser jag att det är bristfällig speldesign när saker går åt helvete utan att du kunde ha förändrat det. Darkest Dungeon är dock inte så överdrivet farligt rörande detta. Värre med spel som exempelvis Blood Bowl.
Tycker att problemet med spelet var att de "hjältar" man tränar upp ofta blir obrukbara efter en enda dungeon runda på grund av stress. Till slut tvingas man använda rookies och då går det som det går. Det känns som en väldigt konstgjord spelmekanik.
Finns ju flera sätt att motverka stress inklusive taktiska sådana.