Spelåret 2016: Overwatch, free2play och Pokémon Go drog in degen
Virtual reality kämpar för att hitta sina köpare.
#overwatch, #counter-strike-global-offensive, #call-of-duty-black-ops-iii-4, #the-division-2, #league-of-legends, #world-of-tanks, #pokemon-go, #monster-strike
Avspeglar tyvärr inte kvalite detta.
Anledning som givits i artikeln är precis varför jag själv inte skaffat VR, men även om upplevelsen är imponerande så tycker jag hela systemet fortfarande är för klumpigt dessutom.
Free to play modelen tycker jag är rättvis i största allmänhet men ser fortfarande företag skjuta sig själv i foten när dom skapar stora orättvisor eller drygar ut upplevelsen så att man tröttnar och slutar om man inte känner för att betala.
Tillsammans med Early access så har jag sätt allt för många tomma löften från spel med free to play. Senaste exemplet som jag minns många lägga pengar på kosmetiska prylar till är Black Desert, i den goda tro att spelet som då var väldigt rättvis åt alla som spelade skulle bevara formern, men det tog inte länge innan dom i praktiken la in en månadskostnad och massa andra quality of life delar bakom paywalls.
Så med det i bagaget så kommer iaf jag om något vara ännu mer försiktig med spel som försöker leva på löften.
Är det bara jag som vart glatt förvånad över hur bra ändå vr gjort på 2.7 miljarder nästa hälften imot konsolerna och då kostar ju det en väldig massa att komma in i det.
Har själv en htc vive och älskar det <3
Jag håller med, tycker det låter riktigt mycket om man tar det i förhållande till konsolerna. Vad förväntade man sig egentligen? Att slå PC-marknaden?