Trådlöst PS4-headset gräver vissa hål i plånboken

Robot
Trådlöst PS4-headset gräver vissa hål i plånboken
Medlem
Trådlöst PS4-headset gräver vissa hål i plånboken

Mer pengar åt Sony! Kom igen grabbar förboka skiten!

Medlem

Herrejävlar.

Inaktiv

7.1 ljud i hörlurar är ju helt värdelöst dock, bättre att satsa på ett par bra stereohörlurar.

Medlem

Om man ser till hur förb***at bra deras trådlösa 800kr lurar är, så blir det en självklar uppdatering för min del!

Medlem
Skrivet av anon_124359:

7.1 ljud i hörlurar är ju helt värdelöst dock, bättre att satsa på ett par bra stereohörlurar.

Som jag förstått är det här ett par stereolurar med en bättre 3D simulering som emulera 7.1 till stereo i lurarna.

Själv tycker jag man ska skita i lurar och satsa på ett riktigt 7.1 system. Finns ingen emulering som kan emulera och få stereo att låta som äkta surround.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Jag hade ett par Sony lurar tidigare för ca 2 år sedan, dem var inte nödvändigtvis dåliga men batteritiden på ca 6 timmar som gradvis sänktes på någon månad gav inte bra intryck. Sen att batteriet inte var utbytbart från vad jag minns gjorde inte saken bättre.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

Äh varför snåla nu när man endå har lagt pengar på Psvr ps4pro typ 7 psvr spel och allt


signatur

Enjoy!

Medlem

Vad är skillnaden på 3D-ljud och surround? För mig låter det som ett säljknep bara..

Medlem

Mina primära lurar är Sony Pulse Wireless och jag fullkomligen älskar dem, används på både PS3, PS4 och PC(PnP i Windows 8.1 och 10, enligt min vetskap).

Kan absolut tänka mig dessa om de gör vad Pulse gör och lite till, särskilt då plastbygeln ovan huvudet har gått av på ett ställe(dock påverkar det inte varken passform eller funktion, onödigt?).

Medlem
Skrivet av Qn1f3:

Mina primära lurar är Sony Pulse Wireless och jag fullkomligen älskar dem, används på både PS3, PS4 och PC(PnP i Windows 8.1 och 10, enligt min vetskap).

Kan absolut tänka mig dessa om de gör vad Pulse gör och lite till, särskilt då plastbygeln ovan huvudet har gått av på ett ställe(dock påverkar det inte varken passform eller funktion, onödigt?).

Fungerar utmärkt på Ps4 med med Ts på PC så låter det som jag pratar ibä en burk.


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av addy:

7.1 ljud i hörlurar är ju helt värdelöst dock, bättre att satsa på ett par bra stereohörlurar.

Som jag förstått är det här ett par stereolurar med en bättre 3D simulering som emulera 7.1 till stereo i lurarna.

Själv tycker jag man ska skita i lurar och satsa på ett riktigt 7.1 system. Finns ingen emulering som kan emulera och få stereo att låta som äkta surround.

Inte lönt för vissa, som mig tex, då jag inte precis kan dra på någon volym när jag spelar med högtalare. Men jag är nog för snål för just dessa lurar, är dock på jakt efter trådlösa/trådade till min ps4a får se vad det blir.

Medlem
Skrivet av ivanhoe68:
Skrivet av Qn1f3:

Mina primära lurar är Sony Pulse Wireless och jag fullkomligen älskar dem, används på både PS3, PS4 och PC(PnP i Windows 8.1 och 10, enligt min vetskap).

Kan absolut tänka mig dessa om de gör vad Pulse gör och lite till, särskilt då plastbygeln ovan huvudet har gått av på ett ställe(dock påverkar det inte varken passform eller funktion, onödigt?).

Fungerar utmärkt på Ps4 med med Ts på PC så låter det som jag pratar ibä en burk.

Ger bra ljud i alla VoIP-applikationer jag nyttjar, primärt Skype och Blizzards. Inte något med att fel drivrutiner är aktiva? Då jag har upptäckt att den faller tillbaka ibland på fel drivrutiner och då har ljudet på andra sidan varit horribelt.

Medlem

Ah perfekt var faktiskt ute efter ett par lurar till ps4an i den prisklassen. Själv så kör jag alltid med hörlurar för att folk i min omgivning aldrig varit spec intresserade av att höra när jag spelar och kollar film. Bara med mina billiga hölurar från sony. Ja dom blåa. Så kan jag höra någorlunda vart fienderna kommer ifrån.

Medlem

Haha, och själv köpte jag nyligen ett par Astro A50 Gen 3 Wireless gick på sisådär 3300:- Prioriterar man ljud så!


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem
Skrivet av anon_124359:

7.1 ljud i hörlurar är ju helt värdelöst dock, bättre att satsa på ett par bra stereohörlurar.

Kan inte hålla med dig där, det finns vissa 7.1 headset som fungerar mycket bra.

Medlem
Skrivet av EpicGoblin:
Skrivet av addy:

7.1 ljud i hörlurar är ju helt värdelöst dock, bättre att satsa på ett par bra stereohörlurar.

Kan inte hålla med dig där, det finns vissa 7.1 headset som fungerar mycket bra.

Håller med, vet inte varför han pratar som det är fakta.

Avstängd
Skrivet av marsson90:

Haha, och själv köpte jag nyligen ett par Astro A50 Gen 3 Wireless gick på sisådär 3300:- Prioriterar man ljud så!

Har också sett närmare på dessa. Kn man få en liten mini Review?

Medlem

Heda den tidigare modellen och surround ljudet funkar riktigt bra, man hör precis vart gubbarna är och allt

Medlem
Skrivet av Vercadi:
Skrivet av EpicGoblin:
Skrivet av addy:

7.1 ljud i hörlurar är ju helt värdelöst dock, bättre att satsa på ett par bra stereohörlurar.

Kan inte hålla med dig där, det finns vissa 7.1 headset som fungerar mycket bra.

Håller med, vet inte varför han pratar som det är fakta.

I film så är ett par 7.1 lurar att föredra för inlevelsen, i spel däremot vill du helst ha en så exakt stereo bild som möjligt så fotsteg sticker ut och kan lokaliseras enkelt.
Men ett riktigt 3d sound kan verkligen ge ny dimension till gaming.

Medlem
Skrivet av Ducci:
Skrivet av Vercadi:
Skrivet av EpicGoblin:
Skrivet av addy:

7.1 ljud i hörlurar är ju helt värdelöst dock, bättre att satsa på ett par bra stereohörlurar.

Kan inte hålla med dig där, det finns vissa 7.1 headset som fungerar mycket bra.

Håller med, vet inte varför han pratar som det är fakta.

I film så är ett par 7.1 lurar att föredra för inlevelsen, i spel däremot vill du helst ha en så exakt stereo bild som möjligt så fotsteg sticker ut och kan lokaliseras enkelt.
Men ett riktigt 3d sound kan verkligen ge ny dimension till gaming.

Jag hör bättre och klarare när det kommer till fotsteg när det kommer till mina 7.1 headsets, dock har jag de som är dyrare, vet inte hur de billigare förhåller sig.

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av addy:

7.1 ljud i hörlurar är ju helt värdelöst dock, bättre att satsa på ett par bra stereohörlurar.

Som jag förstått är det här ett par stereolurar med en bättre 3D simulering som emulera 7.1 till stereo i lurarna.

Själv tycker jag man ska skita i lurar och satsa på ett riktigt 7.1 system. Finns ingen emulering som kan emulera och få stereo att låta som äkta surround.

Till VR vill man ha hörlurar, dock. Dessa är ju lite tänkta att has till PSVR.

Medlem
Skrivet av Zer0cooL:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av addy:

7.1 ljud i hörlurar är ju helt värdelöst dock, bättre att satsa på ett par bra stereohörlurar.

Som jag förstått är det här ett par stereolurar med en bättre 3D simulering som emulera 7.1 till stereo i lurarna.

Själv tycker jag man ska skita i lurar och satsa på ett riktigt 7.1 system. Finns ingen emulering som kan emulera och få stereo att låta som äkta surround.

Till VR vill man ha hörlurar, dock. Dessa är ju lite tänkta att has till PSVR.

Till VR är det en självklarhet. Eller för personer som inte kan ha 7.1 surround i hemmet som Consul skrev tidigare.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Zer0cooL:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av addy:

7.1 ljud i hörlurar är ju helt värdelöst dock, bättre att satsa på ett par bra stereohörlurar.

Som jag förstått är det här ett par stereolurar med en bättre 3D simulering som emulera 7.1 till stereo i lurarna.

Själv tycker jag man ska skita i lurar och satsa på ett riktigt 7.1 system. Finns ingen emulering som kan emulera och få stereo att låta som äkta surround.

Till VR vill man ha hörlurar, dock. Dessa är ju lite tänkta att has till PSVR.

Till VR är det en självklarhet. Eller för personer som inte kan ha 7.1 surround i hemmet som Consul skrev tidigare.

Det är en självklarthet till mycket, tycker jag. Lirar alltid FPS med hörlurar, trots att jag har ett riktigt bra surroundsystem till datorn. Så lätt att missa små tassande fotsteg när man inte kör med lurar.

Medlem

Ja jag ska ha detta till psvr! Bugar till spel och sånt i Norrtälje!

Medlem
Skrivet av Rion:
Skrivet av marsson90:

Haha, och själv köpte jag nyligen ett par Astro A50 Gen 3 Wireless gick på sisådär 3300:- Prioriterar man ljud så!

Har också sett närmare på dessa. Kn man få en liten mini Review?

Sent svar men visst: De bekvämaste lurarna jag haft, och de låter även riktigt bra när man meckat lite med equalizern. Grymt bra batteritid, och de går att använda till de flesta konsoler via optisk + usb, samt PC via usb där de fungerar som ett fristående ljudkort.


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Avstängd
1
Skriv svar