Nintendo Switch är enkel att utveckla spel till, enligt analytiker

Robot
Nintendo Switch är enkel att utveckla spel till, enligt analytiker
Quake-konnässsör
Nintendo Switch är enkel att utveckla spel till, enligt analytiker

Är faktiskt lite små sugen på att köpa denna, men frågan är... behöver man verkligen mera konsoler.

Medlem
Skrivet av almblad:

Är faktiskt lite små sugen på att köpa denna, men frågan är... behöver man verkligen mera konsoler.

Behöver man egentligen konsoler #PcFTW

Men jag kommer kanske skaffa mig den här i alla fall.

Medlem

Och Xbone och PS4 har "PC ARKITEKTUR" (skrivet 2014)
Men det är fortfarande konsoler och blir gamla dagen de kommer ut.

Vem bryr sig om teknik i konsoler, mjukvara eller hårdvara.
Gammalt redan innan launch.

Nintendo får fokusera på gimmicks och nya versioner av samma spel för 30:e året i rad istället

Medlem
Skrivet av almblad:

Är faktiskt lite små sugen på att köpa denna, men frågan är... behöver man verkligen mera konsoler.

jadu hur många har du då?

Medlem

Förstår inte problemet, ett pc-spel på min inställningar och 720p kan ju typ spelas på en intel processor gpu och på högsta kan man behöva ett 1070, verkar ju varalätt som fan att skala till olika hårdvara

Medlem
Skrivet av almblad:

Är faktiskt lite små sugen på att köpa denna, men frågan är... behöver man verkligen mera konsoler.

Svaret är ja

Medlem
Skrivet av aholman:

Förstår inte problemet, ett pc-spel på min inställningar och 720p kan ju typ spelas på en intel processor gpu och på högsta kan man behöva ett 1070, verkar ju varalätt som fan att skala till olika hårdvara

Att skala grafiken för grafikkortet, ja.
Att skala för processorn, nej.


signatur

1700X | NH-D15 | GTX 1070 Ti Strix | 16GB DDR4 | 500GB SSD | 2TB HDD

Quake-konnässsör

Psx,ps2,ps3,ps4,ps5...nej vänts ps5 finns inte ännu... Xbox one (som jag för övrigt använder och spelar Netflix på bara, haha) Wii... Tycker variationerna på Nintendo konsoler har varit bättre om man ska skaffa något ihop med PcMasterRace. Spelen släpps väldigt sällan till PC.

Men får vänta och se när de släpper mera information om denna, det som lockar mest är att man kan ta med sig den, och lite Zelda på färjorna skadar inte...

Medlem

Önskar Switch hade haft samma prestanda som en Xbox One eller PS4 så hade man bara behövt en konsol och köra alla spel på, nu måste man likförbaskat ha flera olika för Switch kommer vara för klen.

Dom tänkte inte till ordentligt hos Nintendo igen och vägrar bredda sig och plocka konsumenter från Xbox och PS4.

Medlem
Skrivet av SWEBarb:
Skrivet av almblad:

Är faktiskt lite små sugen på att köpa denna, men frågan är... behöver man verkligen mera konsoler.

jadu hur många har du då?

Jag har för många

Medlem
Skrivet av MusseÖL:
Skrivet av SWEBarb:
Skrivet av almblad:

Är faktiskt lite små sugen på att köpa denna, men frågan är... behöver man verkligen mera konsoler.

jadu hur många har du då?

Jag har för många

Finns inget för många... Finns bara för lite HDMI ingångar på tvn

Medlem
Skrivet av robbis:
Skrivet av MusseÖL:
Skrivet av SWEBarb:
Skrivet av almblad:

Är faktiskt lite små sugen på att köpa denna, men frågan är... behöver man verkligen mera konsoler.

jadu hur många har du då?

Jag har för många

Finns inget för många... Finns bara för lite HDMI ingångar på tvn

Har 2 HDMI ingångar på TV'n och 4 apparater som behöver HDMI... blir mycket rotande bakom tvn ibland.

Quake-konnässsör

Skulle rekommendera en hdmi switch, fungerar underbart.

Medlem

En förstärkare kan vara din bästa vän

Medlem
Skrivet av almblad:

Skulle rekommendera en hdmi switch, fungerar underbart.

Du tog ordet ur munnen (eller tanken). HDMI-switch är att rekommendera. Tro mig när jag säger att man bör lägga till ett par hundra om man så tänkt köpa en. Har 3-4 stycken liggandes och skillnaden mellan en som kostar 200-300kr och 500-800kr kan vara som dag och natt! Som att fråga om det är någon skillnad mellan en Tesla model S och Renault Twizy.

Medlem
Skrivet av Winzi:
Skrivet av robbis:
Skrivet av MusseÖL:
Skrivet av SWEBarb:
Skrivet av almblad:

Är faktiskt lite små sugen på att köpa denna, men frågan är... behöver man verkligen mera konsoler.

jadu hur många har du då?

Jag har för många

Finns inget för många... Finns bara för lite HDMI ingångar på tvn

Har 2 HDMI ingångar på TV'n och 4 apparater som behöver HDMI... blir mycket rotande bakom tvn ibland.

Jag har dock 5 ingångar, men 3 konsoler, chromecast, datorn... Så en till konsol blir drygt

Quake-konnässsör
Skrivet av elPresidente:
Skrivet av almblad:

Skulle rekommendera en hdmi switch, fungerar underbart.

Du tog ordet ur munnen (eller tanken). HDMI-switch är att rekommendera. Tro mig när jag säger att man bör lägga till ett par hundra om man så tänkt köpa en. Har 3-4 stycken liggandes och skillnaden mellan en som kostar 200-300kr och 500-800kr kan vara som dag och natt! Som att fråga om det är någon skillnad mellan en Tesla model S och Renault Twizy.

Nuuuuuuuu ska vi inte se ned på Renault twizy, det är en mysig bil.

Man absolut, köpt en för runt 1300kr har upp till 7 ingångar. Kommer tyvärr inte ihåg vad den hette. Föräldrarna köpte en för 200 och den fungerar när den väl vill, dvs aldrig. Lönt och läsa lite recensioner på switcharna.

Medlem
Skrivet av almblad:
Skrivet av elPresidente:
Skrivet av almblad:

Skulle rekommendera en hdmi switch, fungerar underbart.

Du tog ordet ur munnen (eller tanken). HDMI-switch är att rekommendera. Tro mig när jag säger att man bör lägga till ett par hundra om man så tänkt köpa en. Har 3-4 stycken liggandes och skillnaden mellan en som kostar 200-300kr och 500-800kr kan vara som dag och natt! Som att fråga om det är någon skillnad mellan en Tesla model S och Renault Twizy.

Nuuuuuuuu ska vi inte se ned på Renault twizy, det är en mysig bil.

Man absolut, köpt en för runt 1300kr har upp till 7 ingångar. Kommer tyvärr inte ihåg vad den hette. Föräldrarna köpte en för 200 och den fungerar när den väl vill, dvs aldrig. Lönt och läsa lite recensioner på switcharna.

Haha, var aldrig meningen att låta negativ mot Twizy! Tvärt om så har jag personligen funderat över att investera i en sådan. Var bara ett exempel för att skapa kontrast mellan switcharnas kvalitet och prestanda

Medlem

Köp en Audi !! Kakan gillar dom

1
Skriv svar