AJS-37 Viggen har fått takeoff clearance från DCS

Robot
Medlem
AJS-37 Viggen har fått takeoff clearance från DCS

Tänk på att man också kan köpa från LN egna sida. Just nu har man en limited edition också där man får en t-shirt.
https://www.heatblur.com/

Medlem

...vill ha.. men orkar aldrig engagera mig tillräckligt för att ta mig an riktiga simulatorer.

Edit: Musiken i senare delen av trailern är asfet. Undrar var man kan få tag på den.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

DCS: BAJS-37 Viggen

Medlem
Skrivet av Ravenknight:

...vill ha.. men orkar aldrig engagera mig tillräckligt för att ta mig an riktiga simulatorer.

Edit: Musiken i senare delen av trailern är asfet. Undrar var man kan få tag på den.

Lider av lite samma sak. Jag lär mig en hel del, men det tar som stopp tilll slut. Mest för att jag sällan hittar lika-sinnade att flyga med, antingen är de för strikta eller för slappa.

Men för mig blir det ett givet köp, jag har alltid önskat mig ett svenskt plan till en bra simulator. Har precis dammat av DCS och börjat pilla ihop mina inställningar för min X45. Sen köra lite flygskola med A-10C'n så jag är redo när AJS-37 kommer ur hangaren.

Geeks Gaming

Detta är egentligen en bättre video av viggen och ja, jag kommer köpa den när den släpps!
https://www.youtube.com/watch?v=zfN9fQq2puY

Medlem
Skrivet av Nasder:

Lider av lite samma sak. Jag lär mig en hel del, men det tar som stopp tilll slut. Mest för att jag sällan hittar lika-sinnade att flyga med, antingen är de för strikta eller för slappa..

Att hitta en grupp som ligger på samma ambitionsnivå är rätt centralt ja Det finns så många grupper. Kolla runt på ED's (Eagle Dynamics) forum eller kolla in (inofficiella) gruppen på Facebook: "Digital Combat Simulator". Där hänger massor av DCS-spelare på alla nivåer. Antingen håll utkik efter skvadroner eller fråga efter en med samma ambitionsnivå som du ^^


signatur

En demonstration: Demon.
Ett demonstrations-ex: Demot.

Quake-konnässsör

Jag tänkte fira detta släpp med att bygga ihop min helt egen simulator. Men att få tag på en stol från viggen planen, som förövrigt skrotas, var helt jekla omöjligt. Tydligen finns det fortfarande hemligstämplade teknik i dessa stolar fortfarande. Plus att civila personer och civila företag inte får köpa militärt materiell.

Medlem
Skrivet av Shimo:

Att hitta en grupp som ligger på samma ambitionsnivå är rätt centralt ja Det finns så många grupper. Kolla runt på ED's (Eagle Dynamics) forum eller kolla in (inofficiella) gruppen på Facebook: "Digital Combat Simulator". Där hänger massor av DCS-spelare på alla nivåer. Antingen håll utkik efter skvadroner eller fråga efter en med samma ambitionsnivå som du ^^

Det blir leta runt lite, hittar jag inte en grupp så kanske jag hittar några personer iaf som ligger på liknande nivå, hittar man några personer så har man en bra start.

Och med AJS-37 släppet så kommer jag själv troligen begränsa mig till att enbart flyga detta underbart fina flygplan. Inte rört DCS på rätt många år, så jag vet inte hur det ser ut med grupper. Worst case scenario är att jag får skapa mig en grupp och locka piloter till den, borde finnas likasinnade som vill fokusera på Viggen.

Medlem
Skrivet av Nasder:
Skrivet av Shimo:

Att hitta en grupp som ligger på samma ambitionsnivå är rätt centralt ja Det finns så många grupper. Kolla runt på ED's (Eagle Dynamics) forum eller kolla in (inofficiella) gruppen på Facebook: "Digital Combat Simulator". Där hänger massor av DCS-spelare på alla nivåer. Antingen håll utkik efter skvadroner eller fråga efter en med samma ambitionsnivå som du ^^

Det blir leta runt lite, hittar jag inte en grupp så kanske jag hittar några personer iaf som ligger på liknande nivå, hittar man några personer så har man en bra start.

Och med AJS-37 släppet så kommer jag själv troligen begränsa mig till att enbart flyga detta underbart fina flygplan. Inte rört DCS på rätt många år, så jag vet inte hur det ser ut med grupper. Worst case scenario är att jag får skapa mig en grupp och locka piloter till den, borde finnas likasinnade som vill fokusera på Viggen.

Svenska Master Arms?

Medlem
Skrivet av Shimo:
Skrivet av Nasder:

Lider av lite samma sak. Jag lär mig en hel del, men det tar som stopp tilll slut. Mest för att jag sällan hittar lika-sinnade att flyga med, antingen är de för strikta eller för slappa..

Att hitta en grupp som ligger på samma ambitionsnivå är rätt centralt ja Det finns så många grupper. Kolla runt på ED's (Eagle Dynamics) forum eller kolla in (inofficiella) gruppen på Facebook: "Digital Combat Simulator". Där hänger massor av DCS-spelare på alla nivåer. Antingen håll utkik efter skvadroner eller fråga efter en med samma ambitionsnivå som du ^^

Masterarms.se är en svensk community. Och kan lova att vi kommer att flyga mycket viggen r den kommer

Medlem

Jag har aldrig kört någon simulator från DCS tidigare. Har bara kört MS Fligt Sim, antar dom är bra på olika sätt.

DCS verkar ju väldigt realistik just på instrumentbrädan och grafiken ser ju riktigt bra ut.

Quake-konnässsör
Skrivet av xverminator:

Jag har aldrig kört någon simulator från DCS tidigare. Har bara kört MS Fligt Sim, antar dom är bra på olika sätt.

DCS verkar ju väldigt realistik just på instrumentbrädan och grafiken ser ju riktigt bra ut.

Det blir väldigt mycket man får i ansiktet direkt när man startar spelet. Men efter ett par gånger man har kört så faller det mera logiskt, de har gjort ett magiskt jobb med simulatorn och ihop med vr glasögon blir det en wow faktor över 9000 :).

Fick några på jobbet att prova, en satt med pedaler och hotas medan de andra skulle läsa upp checklistan och försöka hjälpa och starta planet. De var en rolig upplevelse och se. Skapade ett litet problem med visa saker som man skulle göra ifrån tangentbordet så man fick hjälpa lite med lov att lyfta från landningsbanan osv. Tog hela kvällen när 40 pers skulle prova.

Medlem

Finns det någon speciell anledning att dcs valt attackversionen av viggen och inte jakt versionen?

Medlem
Skrivet av Gamer-Tompa:

Finns det någon speciell anledning att dcs valt attackversionen av viggen och inte jakt versionen?

Jag är ingen expert, men betyder inte AJS Attack, Jakt, Spaning?


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem
Skrivet av Propy:
Skrivet av Gamer-Tompa:

Finns det någon speciell anledning att dcs valt attackversionen av viggen och inte jakt versionen?

Jag är ingen expert, men betyder inte AJS Attack, Jakt, Spaning?

Ja det stämmer men ordningen på bokstäverna visar på vilken roll som prioriteras. Jakt versionen heter JA 37 Viggen. Nu kan jag vara helt ute och cykla men jag har för mig att det är ganska stor skillnad mellan dessa två typer.

Medlem

Har dubbelkollat.
Attack: AJ 37
Jakt : JA 37
Spaning:SH 37

Medlem
Skrivet av Gamer-Tompa:

Finns det någon speciell anledning att dcs valt attackversionen av viggen och inte jakt versionen?

Har för mig att utvecklarna uppgett som skäl att stora delar av JA-37s system fortfarande ligger under hemligstämpel (då samma teknologi används delvis till Gripen) medan AJS-37s system till största delen är öppen kunskap nu och lätt tillgängligt för att simulera.

Medlem

Köpte på rean nyss.
DCS + Oculus och nu Viggen, Jösses !
De gjorde ett bra jobb med med mig21 så ska bli intressant och känna på viggens egenskaper.

Medlem
Skrivet av Gamer-Tompa:
Skrivet av Propy:
Skrivet av Gamer-Tompa:

Finns det någon speciell anledning att dcs valt attackversionen av viggen och inte jakt versionen?

Jag är ingen expert, men betyder inte AJS Attack, Jakt, Spaning?

Ja det stämmer men ordningen på bokstäverna visar på vilken roll som prioriteras. Jakt versionen heter JA 37 Viggen. Nu kan jag vara helt ute och cykla men jag har för mig att det är ganska stor skillnad mellan dessa två typer.

Viggen fanns fram till början av 90-talet (När jag låg i flygvapnet) enbart i en- eller tvårollerskombinationer som tex. JA (Jakt, Attack), SH (Spaning, Havsövervakning) etc.
När 39 Gripen kom använde man trerollerstekniken från denna (JAS = Jakt, Attack, Spaning) till att modifiera Viggen och det är dessa modifierade plan som kallas AJS:
I grunden betyder det att man efter detta kunde sätta spaningsutrustning på Jakt och Attackbestyckade plan, tidigare uteslöt spaningsutrustningen detta.

Skillnaden på AJ och JA var att JA 37 hade fasta automatkanoner, AJ var helt modulära och bättre lämpade för modifiering.

Medlem
Skrivet av Ahris:
Skrivet av Gamer-Tompa:
Skrivet av Propy:
Skrivet av Gamer-Tompa:

Finns det någon speciell anledning att dcs valt attackversionen av viggen och inte jakt versionen?

Jag är ingen expert, men betyder inte AJS Attack, Jakt, Spaning?

Ja det stämmer men ordningen på bokstäverna visar på vilken roll som prioriteras. Jakt versionen heter JA 37 Viggen. Nu kan jag vara helt ute och cykla men jag har för mig att det är ganska stor skillnad mellan dessa två typer.

Viggen fanns fram till början av 90-talet (När jag låg i flygvapnet) enbart i en- eller tvårollerskombinationer som tex. JA (Jakt, Attack), SH (Spaning, Havsövervakning) etc.
När 39 Gripen kom använde man trerollerstekniken från denna (JAS = Jakt, Attack, Spaning) till att modifiera Viggen och det är dessa modifierade plan som kallas AJS:
I grunden betyder det att man efter detta kunde sätta spaningsutrustning på Jakt och Attackbestyckade plan, tidigare uteslöt spaningsutrustningen detta.

Skillnaden på AJ och JA var att JA 37 hade fasta automatkanoner, AJ var helt modulära och bättre lämpade för modifiering.

Så det Viggen som DCS använder är en senare variant? Låter vettigt.


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem
Skrivet av Nasder:
Skrivet av Ravenknight:

...vill ha.. men orkar aldrig engagera mig tillräckligt för att ta mig an riktiga simulatorer.

Edit: Musiken i senare delen av trailern är asfet. Undrar var man kan få tag på den.

Lider av lite samma sak. Jag lär mig en hel del, men det tar som stopp tilll slut. Mest för att jag sällan hittar lika-sinnade att flyga med, antingen är de för strikta eller för slappa.

Men för mig blir det ett givet köp, jag har alltid önskat mig ett svenskt plan till en bra simulator. Har precis dammat av DCS och börjat pilla ihop mina inställningar för min X45. Sen köra lite flygskola med A-10C'n så jag är redo när AJS-37 kommer ur hangaren.

Vi är en liten grupp som väntar på Viggen och tänker försöka lära oss den tillsammans. Du är välkommen att flyga med oss.
PM mig om du vill veta mer.

Medlem
Skrivet av Gamer-Tompa:

Finns det någon speciell anledning att dcs valt attackversionen av viggen och inte jakt versionen?

https://www.youtube.com/watch?v=L8jUb67wpqE&t=6m32s

1
Skriv svar