Topplista – Årets högsta betyg

Robot
Topplista – Årets högsta betyg
Medlem
Topplista – Årets högsta betyg

Knapert med bra spel iår?

Medlem
Medlem
Skrivet av DAoG:

Knapert med bra spel iår?

Ja de där spelen ger jag inte mycket för och ett DLC till the Witcher räknas väl inte.
Finns ju alltid Doom, Stardew Valley, X-Com 2, Overwatch och Dishonored 2 de toppar nog de flestas listor.

Medlem
Skrivet av DAoG:

Knapert med bra spel iår?

Nej, det tycker jag inte.

Medlem

civ VI jag fattar inte vad ni rökt på som ger det en 5:A ... det är mediokert max en 3:a, 2.5 om jag hade fått ge det betyg, knappt spelbart. Jag har spelat otal undratals timmar av civ 2,4,5 och efter 60 timmar med skiten i civ 6 så kan jag utse till sämre än beyond earth...

Medlem
Skrivet av pippen1001:

civ VI jag fattar inte vad ni rökt på som ger det en 5:A ... det är mediokert max en 3:a, 2.5 om jag hade fått ge det betyg, knappt spelbart. Jag har spelat otal undratals timmar av civ 2,4,5 och efter 60 timmar med skiten i civ 6 så kan jag utse till sämre än beyond earth...

Håller med. Har svårt att se CIV VI som ett mästerverk. Witcher 3 däremot...


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem
Skrivet av skogsvilden:
Skrivet av DAoG:

Knapert med bra spel iår?

Ja de där spelen ger jag inte mycket för och ett DLC till the Witcher räknas väl inte.
Finns ju alltid Doom, Stardew Valley, X-Com 2, Overwatch och Dishonored 2 de toppar nog de flestas listor.

Ett DLC som är riktigt, riktigt bra och skulle fungera lika bra som ett separat RPG spel, 20-40h speltid, många ggr fler timmars nöje och speltid än majoriteten av AAA spel som släpps idag.

Medlem

Inget omnämnande av Dark Souls 3


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

Inget av dessa har jag, eller vill ha.Inte ens om jag fick.
Inte min spelsmak helt enkelt.

Jag spelar hellre (pc): Forza Horizon 3, Titan Fall 2, Doom och COD:IW.
Som jag tycker borde fått högsta betyg!


signatur

autograph

Medlem
Skrivet av b0ne:

Inget omnämnande av Dark Souls 3

Nej, för DS3 fick en fyra i betyg. Listan är de fyra spel som fått full pott under året.

Medlem
Skrivet av DeFeCT:
Skrivet av skogsvilden:
Skrivet av DAoG:

Knapert med bra spel iår?

Ja de där spelen ger jag inte mycket för och ett DLC till the Witcher räknas väl inte.
Finns ju alltid Doom, Stardew Valley, X-Com 2, Overwatch och Dishonored 2 de toppar nog de flestas listor.

Ett DLC som är riktigt, riktigt bra och skulle fungera lika bra som ett separat RPG spel, 20-40h speltid, många ggr fler timmars nöje och speltid än majoriteten av AAA spel som släpps idag.

Jepp Witcher 3 GOTY edition för 30€ kändes som ett utmärkt köp såhär i julledigheten

Medlem

Inside var bäst.

rav
Medlem

RainbowSix Siege har regerat 2016 för mig men det släpptes december 2015 så det räknas ju inte.
Av de få andra spel jag spelat i år så faller mina röster på;
Singleplayer: DOOM
Multiplayer: Overwatch

Medlem

Detta året har varit året med Early access spel och utveckling och beta produkter till spel vi kommer få se som blir riktigt bra om några år.

Tror inte nästa år blir direkt bra heller typ ett spel jag ser fram emot och det är SOD 2.

ska bli kul att se hur det blir men 2018 är nog året vi kommer få se riktigt jävla bra spel.

Medlem
Skrivet av FuzioN:

Detta året har varit året med Early access spel och utveckling och beta produkter till spel vi kommer få se som blir riktigt bra om några år.

Tror inte nästa år blir direkt bra heller typ ett spel jag ser fram emot och det är SOD 2.

ska bli kul att se hur det blir men 2018 är nog året vi kommer få se riktigt jävla bra spel.

Som..., säg En titel!?


signatur

autograph

Medlem

On Par with OP Dragon Rising

Inaktiv

Sjukt att betalbuggar som civila 6 får femmor. Men spel som krossade alla förväntningar typ doom inte får det.
Bruna tungor på redaktionen kanske?

k3m
Medlem
Skrivet av vampyrer_suger:

Sjukt att betalbuggar som civila 6 får femmor. Men spel som krossade alla förväntningar typ doom inte får det.
Bruna tungor på redaktionen kanske?

Haha, vadå bruna tungor? I alla fall ett av spelen förtjänar att vara med på listan o det är Blood and wine

Medlem
Skrivet av autograph:
Skrivet av FuzioN:

Detta året har varit året med Early access spel och utveckling och beta produkter till spel vi kommer få se som blir riktigt bra om några år.

Tror inte nästa år blir direkt bra heller typ ett spel jag ser fram emot och det är SOD 2.

ska bli kul att se hur det blir men 2018 är nog året vi kommer få se riktigt jävla bra spel.

Som..., säg En titel!?

Det är det som är saken flesta utav dessa titlar är under utveckling bakom stända dörrar och utvecklats i 1-2 år redan.

dvs vi vet inte ett skvatt du och jag kommer få reda på detta på E3 m.m

Du kommer att få se och förstå när det väl släpps info, mer än så kan jag inte säga

Medlem

Vilken överraskning att kommentarerna domineras av "Buhuuu, mitt favoritspel fick inte maxbetyg" kommentarer.

(Obs, ironi.)


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

Off-topic, men jag tycker att Herr Frost kan få en liten eloge för att ha skrivit artiklar över julen.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Inaktiv
Skrivet av Akronym:

Vilken överraskning att kommentarerna domineras av "Buhuuu, mitt favoritspel fick inte maxbetyg" kommentarer.

(Obs, ironi.)

Ironin här är alltså att kommentarerna inte domineras av sagda kommentarer?

Medlem
Skrivet av DAoG:

Knapert med bra spel iår?

Finns gott om bra spel. Ett bra spel enligt FZ.se ska ju vara 3/5.

Medlem

Man ska alltid ta FZ.se recensioner med en stor saltgruva i baktanke. Läser hellre kommentarerna här inne för att få en allmän uppfattning om ett spel före skribenterna. Civ 6 5/5 är bland det största skämtet i FZ´s historia eller är det någon mer som kommer på nån större pinsamt betygsättning på spel här inne? Sen är ilskan på betyget också större då man hade så högre förhoppningar om spelet.

Medlem

Blood and Wine, ett DLC som är större, bättre och vackrare än det mesta i år. CD Project visar sin storhet.

Medlem
Skrivet av vampyrer_suger:
Skrivet av Akronym:

Vilken överraskning att kommentarerna domineras av "Buhuuu, mitt favoritspel fick inte maxbetyg" kommentarer.

(Obs, ironi.)

Ironin här är alltså att kommentarerna inte domineras av sagda kommentarer?

Så kan det gå när man bara skummar kommentarerna..


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem
Skrivet av Akronym:
Skrivet av vampyrer_suger:
Skrivet av Akronym:

Vilken överraskning att kommentarerna domineras av "Buhuuu, mitt favoritspel fick inte maxbetyg" kommentarer.

(Obs, ironi.)

Ironin här är alltså att kommentarerna inte domineras av sagda kommentarer?

Så kan det gå när man bara skummar kommentarerna..

Eller att de inte var en överraskning att till stor del så består kommentarsfälten av liknande artiklar och recensioner av bara massa klagosånger, gråt och gnäll.........
Ska det vara så svårt att inse att det är betyg och åsikter hos varje recensent och att de finns fler sidor än 1 av ett mynt.
Att smaken är som baken, dvs delad. etc etc etc.

Förstår inte hur folk kan näst intill hävda att dom på nåt sätt blir lurade för att de inte instämmer med satta betyg. Kolla på en annan sida också för att få en bredare uppfattning?

Medlem
Skrivet av skogsvilden:
Skrivet av DAoG:

Knapert med bra spel iår?

Ja de där spelen ger jag inte mycket för och ett DLC till the Witcher räknas väl inte.
Finns ju alltid Doom, Stardew Valley, X-Com 2, Overwatch och Dishonored 2 de toppar nog de flestas listor.

Ja, det är ett DLC. Men DLC är ju ett brett begrepp.Kan vara allt från ett skin till 40 timmar gameplay. Då detta är ett expansion pack, med innehåll som ovan nämnt är större och definitivt mer välgjort än väldigt många spel. Att du dessvärre inte spelat "DLC" i fråga kan man ju räkna ut med arslet.

Avstängd

Jag skulle gilla om FZ bar på 1-100 betyg procent.

Eller 1-10.

Jag gillar inte helt riktigt 1-5 betyg precis men undantag för FZ.

12
Skriv svar