Forza Horizon 3... vi suger... men hur kommer vi vidare?

Medlem
Forza Horizon 3... vi suger... men hur kommer vi vidare?

Hallon!

Julklappsxbox till sonen... vi köper Forza Horizon 3 och vi suger fet... Kör på "easy" och i körning två skall man utmana någon tomte på ett race men vi e inte i närheten. Typ flera minuter efter för vad som behövs känns det som. Och vi har suttit en stund kan jag säga. Men... det är väl en sak att man inte klarar ett race men hur kommer man vidare? Eller gör man inte det?
Och.... om vi nu, mot förmodan skulle klå den här fartdåren. Kommer då hela spelet vara låst och måste man låsa upp bit för bit hela tiden?

MVH

Stalle

Medlem

Vissa race måste man klara av för att låsa upp fler tävlingar. Finns egentligen inga bra tips att ge mer än att köra bättre genom att anpassa körstilen efter vägen. Om du krockar mycket så finns det en rewind-knapp (minns inte exakt vilken, Y kanske?) så att du kan spola tillbaka några meter så att du kan göra om det och förhoppningsvis lyckas bättre. För att förhindra att motståndare kör om så kan du vara ett arsle och se till att du alltid ligger framför så att det blir omöjligt för dem att köra om.

Medlem

Har ni problem redan med ett av introduktionsracen så tycker jag det talar sitt klara språk, ni kör på fel sätt.

Man kommer inte att komma långt i Forza genom att hålla gasen i botten hela tiden och hoppas på det bästa utan det handlar mycket om att veta när man ska släppa på gasen och när man ska bromsa. Man bör även se till att följa stödlinjen som är på backen för att kunna ta kurvor bra och köra fort när den är grön och sakta ner när den börjar bli rödare för att inte flyga ut i skogen.

Sen finns det som Bojkott säger en rewind-knapp som man inte ska vara rädd för att använda, man får lite mindre xp och fans i slutet på racet men det är inte hela världen, bättre att rätta till sitt race och få känna att man gör framsteg än att ligga och skrutta sist för att man råkade fronta med den där stenen.

När man väl är förbi upplärningsgrejerna så är det sen ganska fritt att bara åka runt och göra vad man vill. Det finns gott om små sidoruppdrag att ta sig an eller bara åka runt och leta hopp att hoppa i eller skyltar att göra sönder för bonusar. Sen när man känner sig säkrare i sin körning så kan man fortsätta de officiella tävlingarna för att låsa upp nya festivalområden och bilar. Själv så har jag nog lagt ungefär 50/50 på att köra race och bara köra runt och bete mig som en idiot i roliga bilar, det blir helt enkelt upp till en själv vad man känner passar.

/ LordDaimos

Medlem

Men va skönt att det inte är låst på samma sätt hela spelet igenom. Då skall jag lära mig att köra ordentligt och använda Y (rewind).

Gött! Tack så mycket för era svar!

Stalle

1
Skriv svar